hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oppskrift til ``Grøt`` for hest:D
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Oppskrift til ``Grøt`` for hest:D
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 13/12/2005 :  19:16:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Samme om det er ei hel bøtte eller ei halv bøtte da. samme prinsipp, man ikke skal gi hesten noe utenfor forplana, i store mengder.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

nei derfor gir jeg heller ikke store mengder.. ?
Opprinnelig postet av mariie.

Eeh. Ikke spørr meg om noe du vet selv da

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  20:18:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

jeg spør heller ikke deg. spøsmålstegnet var fordi jeg ike helt skjønte hvor du fikk fra at jeg hadde tenkt å gi hesten min 5 eller 10 liter med varm grøt uten at den var vant til det.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/12/2005 :  21:33:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

jeg spør heller ikke deg. spøsmålstegnet var fordi jeg ike helt skjønte hvor du fikk fra at jeg hadde tenkt å gi hesten min 5 eller 10 liter med varm grøt uten at den var vant til det.

Ah, nei, jeg trodde ikke du skulle gi noe som helst i den mengden jeg.

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 13/12/2005 :  22:44:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvem sa en hel bøtte?

Jeg vet av erfaring at sånt ofte ender opp med å bli en hel bøtte med mat.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  23:39:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
hvem sa en hel bøtte?

Jeg vet av erfaring at sånt ofte ender opp med å bli en hel bøtte med mat.

Opprinnelig postet av carambee

går an å dele på flere hester.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 14/12/2005 :  15:07:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sammalt hvete er noe jeg har brukt i årevis og hesten er vant med å få det fra det var åring av fra hu som avla henne fram.Henne jeg lærte oppskrifta fra,men hun tilsatte tran og kalk i det også,og hun serverte den meget varm,jeg gir den lunket.En kg pakke med sammalt hvete grov varer i fire dager hvis hun får det hver kveld,så det er ikke bøttevis det er snakk om med hverken grøt,brød og ymse annet.
Hesten min elsker det i allefall,hun humrer og sikler når hun ser hva jeg kommer med.
Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  00:04:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Hestene mine får oppblødt for hver kveld.Gir da en blanding av beet for ,luserne pellets,valsa bygg ,mais.Bruker kalk,vit/min i tillegg.
Siden jeg har forskjellige aldre på hestene prøver jeg og til passe det etter bruk og ytelse(føll og avlshopper)
Har jobba med galopp før og der ble det brukt varm blanding på kvelden,Da hadde man foreks.linfrø i på slutten av sesongen,det hjalp på pels og kondisjon.

Men jeg hadde sløyfa den sammalte hveten.Ikke for at den ikke er til hester men sammen med brødet?Hvete kli er grovere og kanskje mer egna til hest.

Hilsen Linda.
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/12/2005 :  21:25:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
hm.. jaja, har aldri hørt om noen som gir hesten mel, men f.x byggrøpp er jo sikkert nesten som mel så...

Matilda får også oppbløta mat hver kveld.
Men betfòr, gull, selolje, e vitamin, og "støv" fra maltproduksjon (bygg ehm. skall)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.