hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gir du fórtilskudd/kosttilskudd til din hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Gir du fórtilskudd/kosttilskudd til din hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne   

Mix1

Norway
Innlegg: 123

Skrevet - 02/01/2003 :  01:09:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMix1  Svar med kopi av melding
Det vanlige er å fóre hesten med høy, havre, kraftfór, bygg og la den ha tilgang på en saltstein.

I hestebutikker og hos fórleverandører rundt omkring i landet kan en også få kjøpt en mengde tilleggsfór som påstås å være bra for ulike formål.
  • Benytter du noen av disse produktene? Isåfall hvilke?
  • Hvilke virkning har dette tilleggsfóret?
  • Har du gode/dårlige erfaringer med tilleggsfór?
  • Gir tillegsfór egentlig resultater?
  • Hvorfor gir en tilleggsfór?
  • Trenger alle hester tilleggsfór?
  • Finnes ikke de næringsstoffene hesten trenger i det vanlige fóret?


Eksempler på tilleggsfór/kosttilskudd kan være: Biotin, vitaminer, mineraler, hvitløkspulver, melasse, proteiner, tilleggsfór for bedre høver, tilleggsfór for brunstige hopper, tilleggsfór for spranghester osv.

--
Mix1, Moderator hestemarked.no

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:21:29

amayan

Norway
Innlegg: 382

Skrevet - 02/01/2003 :  09:55:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
først ga jeg hesten min kokt mais for å fete ham opp da han var tynn. så gikk jeg over til soyaolje. det virket bedre.

pga. astmaen ga jeg ham horsepower, etter et par mnd hørte vi nesten ikke noe til sykdommen.

Gå til toppen av siden

Anette

Norway
Innlegg: 274

Skrevet - 02/01/2003 :  18:45:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg gir hesten min vitaminer og salt blandet i kveldsforet. Hun får i tillegg litt soyamel på kvelden. Jeg tror stort sett alle hester har godt av vitaminer og tilleggsfor som hjelper for fordøyelsen, har bl.a. hørt at Equalibra skal være bra, men har ikke prøvd det selv. Noen som har noen erfarninger med å bruke det??

Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway
Innlegg: 145

Skrevet - 02/01/2003 :  19:01:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
hestenmin får 1ss soyaolje og litt hvitløkssalt i maten hver dag, har oxo saltstein!! Hun får oxo melasse på lørdager og avogtil da hun har vert flink =)
har tenkt på og gi noen vitaminer i tilleg, men vet ikek hva jeg skal gi og om det er nødvendig!!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway
Innlegg: 2870

Skrevet - 04/01/2003 :  00:51:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hestene mine får kraftfor, havre, saltstein og høy.
I tillegg til dette får de også silo og soyalolje om kvelden.
Fjordingen har også litt dårlige høver, så den får litt tilskudd av Biotin, dette fungerer kjempebra!



Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway
Innlegg: 153

Skrevet - 04/01/2003 :  14:06:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å gi hestene mine equilibra. Det dekker alt behovet for vitaminer og det gjør også at hesten tar opp maten bedre i tarmene og trenger derfor ikke så mye.(da mener jeg kraftfor) Høy skal de ha mye av uansett. Equilibra er også bra for fordøyelsen og det kan roe ned stressa hester litt. Fungerte ihvertfall på min hest :)
Litt dyrt er det, men det er et bra for!

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne   
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.