hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - vintergjærde
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 vintergjærde
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 23/12/2005 :  12:10:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har høye tre stolper med strømtråd i mellom stolpene.jeg syntes ikke dette er så bra at det gjør noe.det skjer fra tid til annen at di prøver å komme seg gjennom tråden selv om det er mat ute og strøm på tråden.strøm om vinteren er kansje ikke det ideele.hvordan løser dere dette problemet og hvordan type vinter gjærde har dere da

xxxx

Skrevet - 23/12/2005 :  14:41:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har trestolper og 2 rader med plank og 2 rader med strømtråd imellom planken. (Se evt. vipn min.)
Funker veldig bra,ingen har prøvd seg på gjerdene her.
Har ikke så veldig bred strømtråd, men det er jo heller ikke nødvendig så lenge du velger den strømtråden som har flest ledere.
Det er hele cluet for å få best strøm på gjerdet.
Tror jeg har 8 eller 10 ledere i tråden og da skal det mye til at ikke strømmen går rundt.

Redigert av - xxxx den 23/12/2005 14:42:23 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  16:04:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har kun strømtråd og tre staur i år. Men neste år blir det vintertråd i stede for vanlig strømtråd.
Så lenge man passer på å lage en jordingstråd også inni mellom tråden med strøm i skal strømtråd funke fint.

Therese
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  11:48:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Jeg har trepåler med 4 tråder. Er såpass høyt at hestene ikke tør å stå med hodet over kanten engangHar også ett veldig kraftig gjeter-apparat
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/12/2005 :  12:47:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glassfiberpåler med ên tråd.
Strøm er det, men jeg får den aldri. Snøen isolerer så godt.

OT: Når jeg og pappa fikset strøm på gjerdet for noen dager siden, så var jeg prøvekanin(pyse fattern). Altså skulle ta i tråden for og kjenne om det var strøm. Og det var det altså ikke. Vi trodde det kanskje var jordinga det var no gærent med.
Like ved innheininga står det en slags kran, den har stått der i alle de år jeg kan huske, så den funket vel godt som jording tenkte vi.. Nja, jeg tok et fast tak i krana og strakta hånda bort til gjerdet. Og du å du. Det var strøm ja. Jeg fløg nesten bakover, så sterkt var det. Og jeg ga fra med det brølet. Huff. Komisk.

Redigert av - Bustetrollet den 28/12/2005 12:48:56 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/12/2005 :  17:57:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du vet du får kjøpt gjerdetester...
Koster rundt 150-200 kr. og er kanskje ikke fullt like ubehagelig...
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/12/2005 :  19:17:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du vet du får kjøpt gjerdetester...
Koster rundt 150-200 kr. og er kanskje ikke fullt like ubehagelig...

Opprinnelig postet av In Nancyville

Jaa. Men man tar det man finner. Fungerer fint som gjerdetester jeg. Ikke første gangen jeg har gjort dette heller

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  22:56:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
har kun gjerde stolper med strømtråd...og det funker veldig bra...har jording fra en noe telenor kabel greier som krevde mye bra jording...og strømmen fungerer flott på vinteren også...smeller bra ja...
Gå til toppen av siden

AnneM

» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  15:14:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jording er veldig viktig på vinteren. Jeg har kjøpt lange jordspyd som jeg banket ned i bakken, har to stykker og jordingstråden fra apparatet fast i dem.

En grei måte å sjekke om det er strøm på er å bruke en strømstolpe i jern eller lignende. Sett den litt ned i bakken, hold selv fast i isloatoren og sett stolpen mot strømtråden. Da ser man om det gnistrer og får ikke strøm selv
Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 04/01/2006 :  12:02:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi har strukket streng rundt hele gjærdet nå,hestene har ikke prøvd seg i det siste.satte strømtillførselen rett på strengen.ikke no mere løse hester hær nei... Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  15:59:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser at jeg er veldig heldig...
Har ikke hatt strøm på gjerdet mitt siden i høst, men så er det to meget late damer jeg har da;-)
"Må vi ut???"
"Er det noe mat her???"
"Kan vi få gå inn nå???"
"Hvor er stallen???"
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  16:20:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[quote] Fungerer fint som gjerdetester jeg. Ikke første gangen jeg har gjort dette heller

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Mulig det er derfor du er så negativ innimellom,Kristine?
*lol*

Jeg har tre-gjerde,med to rader plank og strøm-tråd på innsiden i luftegården,og strømtråd med to rader bred,hvit tråd rundt den åpne løsningen. Nå som jeg har hingst stående,så går han kun i luftegården. Har enda ikke prøvd seg på den,enda han har "historie" med å gå igjennom der han har stått før.

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  17:04:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tregjerde med en tråd øverst.
Kjenner til det med gjerdetesting - pappa tør ikke ta i gjerdet, derfor må da jeg ta i det hele tiden, og jeg hopper like høyt hver gang.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  23:49:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler egentlig plastpinner istedenfor trestolper... Selvom plastpinnene tåler mindre, så spiser iallefall ikke hestene de opp...

på vinterbeite der jeg har hestene mine, er det noen få stolper i tre og to av de har allerede møtt sin undergang av bever hestene, mens den siste synger på siste verset!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 03/02/2007 :  19:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Låner tråden litt jeg....hvordan får jeg god nok jording?? Jeg skal sette på strømtråd imorgen da de løp igjennom den som var der.... Møtte de på "guida rundtur" en morgen, de så meg og tenkte vel sitt... Så nå skal strømmen på!

Er det noe man kan gjøre så man ikke må banke ned jernstolper til jording? Noe annet lurt? Trenger alle mulige tips!
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2007 :  10:12:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Vi har tregjerdet med strømtråd. Ekstra høyt (ca.2 meter) pga. at min forrige hest hadde en forhenværende utbryter karriere bak seg og siden vi bor veldig nære en motor vei tok vi ingen sjanser. Den ne hesten var temmelig svær også da. Men da han ble solgt og jeg kjøpte meg en liten haflinger vallak så gjerdet plutserlig enormt ut, he he.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.