hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesten din
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 hesten din
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

h_grong

Skrevet - 14/01/2003 :  16:50:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
-Hva slags rase er hesten din?
Dansk Varmblods vallak
-Navn?
Carex
-Høyde?
ca 168cm
-Alder?
9 i år
-farge?
svart med hvit stjerne i panna
-hvilken stall står den oppstallet?
Hjemme i stallen, men er nå hos berider.
-Åssen er det på den stallen?
Det er helt greit med 2 ridebaner og ridehus. Store paddocker og masse folk som gir ham kjærlighet og oppmerksomhet.
-Hvor mange hester er det der?
for tiden 32
-personligheta til hesten din?
Han er en super kosegutt som jeg har hatt i 1,5 år.
Kom fra Danmark 2 uker før jeg kjøpte ham, og da var han et mishandla nervevrak som nettopp var innridd.

Han er nå blitt veldig snill og kjælen, og elsker kos og oppmerksomhet. Er ikke så skvetten lenger, men er en jævel til å kaste av folk. Er en grunn til at han er på tilridning.....

Han er premiert i LC dressur, men kan til dags dato øvelser opp til LA. Han har stoor kapasitet i dette siden han er etter den kjente danske dressurhingsten Dolomit.

Han har hoppet 130cm enkelthinder, og 1m bane. Han blir bedre og bedre, og kan vel gå 140 - 150cm bare han får mer trening og rutine.
Han er en super kosegris som jeg er veeeldig glad i!!!
Gå til toppen av siden

h_grong

Skrevet - 14/01/2003 :  17:08:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nordlandshoppe på 16 år.
Hun er brukt i sprang og dressur, og går nå som terapihest og avlshoppe.
Har snart hatt henne i 6 år.
Hun heter Stella,og er 133cm høy.
Hun har en nyydelig rødfarge, og står hjemme på stallen vår.
Det er en fin stall med store bokser og luftegårder, også har vi rundpaddock og en stor ridebane.
Det er også trivelige folk og et godt miljø.
Det står nå 6 hester her, men vi har plass til 8.
Hun er en kosejente, men til tider både sur og grinete. Løfter lett på føttene...Men hun er veldig lett å bli glad i :)

Kaldblodshoppe på 13 år.
Hun er brukt som travhest, men går nå LB/LA sprang (ponni), og kan endel dressurøvelser.
Hun heter April, er 148cm og brun med bliss og hvite sokker.
Har hatt henne i snart 1,5 år.
Hun står på samme stall som Stella.
Hun er en suuper ridehest som gjør det meste hun blir bedt om, men HATER andre hester, og angriper dem bare de ser på henne. Men hun er en liten kosegris hvis hun bare vil. Er litt schizofren og angriper veggene i boksen og sånn.....men vi må akseptere henne som hun er :)

Kaldbodsvallak 5 år.
Han er nyinnridd, og trenes smått i sprang og dressur.
Han heter Kilen og er ca 160cm, rødbrun med bliss.
Står også på stallen hjemme.
Han har en super personlighet, og elsker oppmerksomhet og kos. Kan stå i timesvis. Er veldig lett å bli glad i, og er en lærenem hest som takler det meste. Selv om han var nesten "villhest" og ikke holdt på med når han kom til oss i vår. Positiv og trivelig.

Om en uke skal vi hente en ny hest. En kaldblodsvallak på 7 år.
Borkbjørn har gått som traver til nå, og skal skoleres om til ridehest. Han er borkete med svarte bein, man og hale.
Kjenner ham ikke, men han er visstnok en kjempehest som elsker kos og oppmerksomhet, og finner seg i det meste.
Blir stående på samme stall som de ovennevnte.

Det var vel alle.... :)
Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 14/01/2003 :  20:44:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
hei! jeg skal fortelle deg om hesten min.
han heter Demon Dancer og er en 12 år gammel
fullblodsvallak. jeg bruker han til turridning og
noe dressur, for han er en pensjonert galopphest. han gikk sitt siste løp i november 2002, og jeg tviler på at jeg vil starte han til våren.
han er mørk brun med hvitt bles og en hvit sokk. han er oppstallet på Lønnås stutteri i bærum. det er en koselig liten stall med godt miljø og koselige oppstallører. det er galopphester i trening der. tilsammen er det nå 12 hester der. Tarzan, som vi kaller ham er en hest med STOOOOOR personlighet. han har sine meninger om ALT og ALLE og kan være litt vanskelig i blandt... :) men jeg er glad i ham for det!!!
mvh helene
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2003 :  07:58:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Har tre hester:

Betty:
*Fjordhest, hoppe
*Brukes mest til sprang men også en del dressur og kjøring.
*Hun er 1.52 i mkh
*Snart 11 år
*Lys brunblakk
*Står på en liten koselig privatstall på madla i Savanger
*Er tilsammen 6 hester
*Hun er en utrolig grei hest. Elsker turer og har masse fart (litt for mye til tider :) )

Bitten (datter til Betty):
*Fjordhest, hoppe
*Brukes til sprang og kjøring for det meste
*Hun er 1.48 i mkh
*Snart 6 år
*Hun er ulsblakk (hvit)
*samme stall som Betty
*En kjempe snill hest, hun elsker å bli dullet med. Kan være en smule klønete (snuble i sine egne ben ol.)

Herkules:
*Shettis, vallak
*Brukes til kjøring og turridning (holder på å bli ridd inn)
*Han er ca 94 cm i mkh
*Snart 4 år
*Han er svart og hvitflekket
*Samme stall som de over
*Han er en liten ramp (som de fleste små shettser), han elsker å bryte seg ut fra beite å dra på egne oppdagelses turer. Ellers er han en grei gutt, kan være litt gretten, særlig hvis noen kiler ham på magen :)

Gå til toppen av siden

Chatrine

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2003 :  00:29:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rase: Tinker
Bruker han til turridning, men ikke mye ennå
Navn: Shanin
Høyde: ca 1,45
Alder: 4 år
Farge: Svart og hvit

Han er en snill og rampete hest med mye personlighet !!
Er ikke skvetten, han er vel 97% trafikk sikker.. veldig rolig.

Rase: Kaldblods
Bruker han til turridning, står på Monserud akkuratt nå..
Navn: Luzifer
Høyde: ca 1,55
Alder: 14 år
Farge: Brun med sort man & hale. hvite sokker på bakbeina og bles+ liten snipp..

Han er en snill og god men sprek herremann.. er ikke skvetten, 100% trafikk sikker...

Begge to står vanligvis på stall Knem i Svelvik, et "steinkast" unna.
Stallen er kjempekoselig, godt miljø.
Er plass til 8 hester der, nå er det 5 oppstallet der da..

Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 28/01/2003 :  15:21:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
detter er ikke min hest..men jeg steller og rir den så det føles nesten som om det er det...

-varmblods traver
-traver
-Salt Stili, kalles bare salt
-ca 159
-4 år
-brun med en perfekt bless i pannen
-på en gård hos min far
-kjempe koselig...rolig miljø greie hester. romslige bokser...
-det står nå 4 hester der. men vi venter 1 til snart...kansje et føll til sommeren...
-engelen selv..for det meste, kan ha en tedens til og stresse litt på tur, men det er bare når hun innstiller seg på det.ellers rolig å grei..men veldig testen..skal alltid teste nye ryttere eller stellere..
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2003 :  17:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding

rase: engelsk fullblod
hva bruker du den til: tur, dressur, sprang ++
navn: Tropical Girl
høyde: ca. 158-160
født: 14. februar 1991
farge: fuks
hvilken stall er den oppstallet: stallen min...
åssen er det på den stallen: helt suupert :)
hvor mange hester er det der: to stk, mine to.
personligheta til hesten din: kjempesøt, men litt bitch... hoppe rettere sagt :)
hun kommer fra England, har gått åtte løp i norge, hun løp inn 2000kr i norge, løp løp i 94 og 95( i norge)
hun har stått i oslo, ørsta, nannestad, enebakk.
hun går middels dressur. og hun går 1.20 for tiden, men har kapasitet for mer. en liten gullklump, som jeg er så heldig å få eie!

navn: Bottolfs Svarten
rase: Tungdøl
født: 13. juni 1996
høyde: aner ikke.. mellom 155 og 160
farge: svart!
bruksområder: tur, dressur(han kom på 3. i LD), sprang(hoppa 30cm), gressklipper osv.
oppstallet på stallen min sammen med Tropical Girl, hvor det er helt suupert.
personlighet: han er kosete, men en liten ramp til tider! han kan nappe, og litt sånn, men han er ikke slem! han er en soffa å ri, med verdens beste trav (til det motsatte er besvist), han er myk i munnen, men en smule sjnkeldøv... han kommer fra Geithus. morra hans heter Bottolfs Blesa, faren Vaesvarten. Morfar er Skjedingstadssvarten. han har masse god hovskjegg, verdens fineste hale(i mine øyne).
han er avhenging av TropicalGirl... de er "kjærester"
forrytter er Therese.
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 11/02/2003 :  20:18:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
har nå kjøpt meg ny hest!
rase: hollandsk, KWPN
skal bruke den til sprang, mens hestepasseren min skal bruke den til dressur.

det er ei hoppe på 8 år, hun blir 9 år 12 mars. hun heter Mon Amoure, men skal tydeligvis bli kalt for Mona...

hun er mørk kobberfarget, nesten svart, strimmelbles, en hvit strømpe og en sokk på bakbeina..

hun er 165, og veeeldig kraftig. masse muskler! hun står på Stall Tveter i fredrikstad, og der er det nå 9 hester. vanligvis er det 10.. er ganske fint på den stallen. utegang hele dagen, bra med mat (kvalitetsmat) og kjempefin flis.

hittil så har mona vært ganske så snill. kosete og hun elsker å bli pusset. hun har en skylapp på det ene øyet da pga.en skade, men det er på vei til å bli bra. vi henta ho fra danmark mandag 10 februar, så når jeg skriver dette, var det altså i går...

Redigert av amayan den 20/02/2003 12:02:15
Gå til toppen av siden

lm
» VIP

Skrevet - 11/02/2003 :  20:47:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har to hester så blir dobbelt skjema her ;o)

hva slags rase er hesten din?
- Fullblods araber
hva bruker du den til?
- Sprang, dressur og tur.
navn?
- Hawaii Bloom
høyde?
- 1.55m
alder?
- 8år
farge?
- Skimmel
hvilken stall er den oppstallet?
- På småbruket vårt.
åssen er det på den stallen?
- Ganske koselig, gammel stall, men den er pussa opp. Liker ikke sånne metal staller, så alt er i tjukt treverk.
hvor mange hester er det der?
- Nå er det fem stykken.
personligheta til hesten din?
- Bloomie er skikklig bitch mot de andre hestene, ho er litt overlegen og skal ALLTID vise seg fram! Men å ri er ho kjempe grei, ho blir til en helt annnen hest. Men stressa og heit er ho da, alltid. Trenger en myk hånd og en erfaren rytter.

- Nordlandshest
hva bruker du den til?
- Tur, sprang, dressur og gymkhana
navn?
- Napolion
høyde?
-1.32
alder?
- 6år
farge?
- Rød
- På småbruket vårt
- Les over på Bloomie sin.
- 5, vi har plass til 7
- Skikklig rampete gutt. Utrolig bøs, han tror han er hingst, selv om han er kastrert. Sjefen på beitet. Ganske stresse og utrolig heit. Man setter ikke en nybegynner på Nappo! Hvordan han oppfører seg kommer ann på rytteren, hvis rytteren er usikker gjør Nappo som han vil, rytteren ender som regel i bakken da....

Gå til toppen av siden

annema

Skrevet - 17/02/2003 :  16:16:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideannema  Svar med kopi av melding
oldenburer/LU
hva bruker du den til?
sprang, dressur, tur
navn?
Cherry
høyde?
ca 152cm
alder?
7 år
farge?
Brun med svart man og hale
Håkøystallen i Tromsø
Kjempefint!:) Godt miljø, og hestene trives!
10 for øyeblikket
Veldig snill, hun elsker å få kos!! Hun har mye motor og er livlig. Hopper bra....
Har hatt henne i 10 mnd. i skrivende stund..

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  11:51:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest er en Irsk vbl. ridehest hoppe, F.94. Hun er liten, ca 152 i mkh. Var ponni,men vokste over målet. Startet i Internasjonale sprangstevner da.. Hun går LA/MB sprang og dressur.. Bruker hun mest til Tur og Sprang.. Hun heter TÅRGSTRUPS MOLLY, og er brun-mørk brun med bliss!
Hun står på Stall Åserød, 10 min. fra Stavanger st. (faren min eier den).. Koselig stall med godt,ungt miljø.. For det meste hobby hester,unghester,men 2 sprang,konkuranse hester også (blant annet min.) Det er 13 hester på stallen,fra Shettiser til Hannoveraner.. De går ut på en stor mark med skog osv, hver dag.,,, den er ca 5-6 mål!! Har 2 marker som hører til stallen og 2 paddocker. Stallen ligge midt i byggefeltet,men alle hestene er trafikksikker og rolige så det går fint! Folk i stallen er også ganske opptatt av NH metoden, å ikke bare ridning lixom,så hestene har ikke noe å klage på her!!
Hilsen Trine
Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  17:05:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en islandshest som jeg bruker til konkuranse riding og tur riding (driver og kjører henne inn), hun er 6 år gammel, ca 140 høy, jeg kaller henne Tåfta (er ikke helt sikker på det ordentlige navnet)hun er mørk brun,hun står oppstallet på en fin stall der det er tilsammen ca 80-90 hester, hesten min er en hest som ser ekstremt lat og snill ut men når du kommer oppå henne så er hun ikke lal.... hun er en super hest som gjør neste alt du sier og har ekstremt gode gangarter. Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 08/06/2003 :  02:47:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva slags rase er hesten din?
- Welsh Cob sec. D

Hva bruker du den til?
- Han er ikke innridd enda, men han kommer til å bli brukt i sprang og dressur, muligens feltritt og sannsynligvis distanseridning. Han skal også kjøres inn.

Navn?
- Astor

Høyde?
- 1.54 cm. i mh. (forventet sluttmål - har ikke kommet dit enda)

Alder?
- 3 år (født 22.06.2000)

Farge?
- Kastanjebrun med stjernebles og to sokker, svart man, og svart og hvit(!) hale. Se bilde av hele(!) ham her, + mange fler på min presentasjon..

Hvilken stall er den oppstallet?
- Eik-stallen i Horten

Åssen er det på den stallen?
- Kjempefint! Ridehus, utebane og store, flotte turområder med mange muligheter.

Hvor mange hester er det der?
- 22

Personligheta til hesten din?
- Snill, kosete, samarbeidsvillig, og generelt villig og oppmerksom. Kort sagt en utrolig grei hest!

Astor

Redigert av - Ida KR den 24/11/2003 14:09:36 Gå til toppen av siden

Ishwanvile

Norway

Skrevet - 14/06/2003 :  10:33:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva slags rase er hesten din?
1. Shetlandsponni
2. Kaldblodstraver

Hva bruker du den til?
1. Shetlandsponni - Alt mulig. Enkelt og greit...
2. Kaldblodstraver - Alt mulig hun og, men hun er mer i opplæringsfasen.

Navn?
1. Bellmann Pinocio
2. Horni Stjerna

Høyde?
1. 0,98
2. 1,63

Alder?
1. 6 år
2. 5 år

Hvor lenge jeg har hatt dem?
1. Siden februar
2. Siden i går (13 juni)

Farge?
1. Skimmel/hvit
2. Lysbrun, svart man og hale, svarte bein, stjerne

Hvilken stall er den oppstallet?
Privat

Åssen er det på den stallen?
Kjempefint! Kommer ikke til å bytte stall for alt i verden

Hvor mange hester er det der?
5 hester.

Personligheta til hestene dine?
1. Snill, rolig, men har vært en liten nøtt (ukjent hest for meg) i vår da brunsten på hoppene kom (hingst), men nå er han som et lam igjen og han er bare kjempelærvillig og en av de beste hingstene jeg har vært borti!
2.Vel, kan ikke uttale meg så mye enda, men hun virker som en hest med et fantastisk gemytt. Lærvillig og stabil hest.

Gå til toppen av siden

Fallon_lady

» VIP

Skrevet - 24/11/2003 :  11:34:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en 18 år gammel New-Forest hoppe, som heter Fallon Lady!
hun er helt hvit, og er vel rundt 150 cm, men er sluttmålt ponni, så hun kan starte i ponniklasser=)
hun brukes hovedsaklig til dressur og tur, siden jeg å hun andre som eier henne er for gammel til å starte ponni i sprang. men nå har vi fått oss ny forrytter, som jeg har bestemt at skal begynne starte henne;p

vi er tre stk som holder på med henne nå, jeg og gøril (vi eier henne sammen) å lina (linajulie) som er forrytteren vår!
Fallon står oppstallet ved Tromsø Rideskole, sammen med rundt 40 andre hester, hun en stund gikk som skolehest, men det er ett par år siden.
hun er en gammel bestemt dame, som liker å "tvangskoze" dvs, hun slenger hode oppå skuldren til den som måtte stå inne hos henne, å så forlanger hun koz! hun HATER å bli våt! hun va fornærmet i mange dager da jeg badet med henne i vår, å hun snublet å datt under vannet! jeg fikk ikke ri henne på flere dager!! som sagt er hun en bestemt dame!
hun har en utevennine, Capriola, en liten søt hoppe på 9 år, som Fallon jager rundt, hun syns vel capriola trenger mosjon=)

stallen har ikke det beste miljøet, noe de fleste kan si seg enig i. nå er miljøet blitt bedre, men kan enda bli mye bedre! men jeg trives, å har ikke lyst til å flytte fra stallen!
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.