hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan pris burde jeg sette på hesten min?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Gode tips!
 Hvordan pris burde jeg sette på hesten min?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mulle og Sharp

» VIP

Skrevet - 05/01/2006 :  13:29:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, lurer på hvordan prisklasse min hest skulle ha hvis jeg eventuelt noen gang skulle selge han.
Han er ca 9 år, er opplyst svensk sportsponni, men er over ponni grensa. Har ikke papirer på han. Han er ganske fin bygd, fint muskelsatt og sterk, rund, fin rygg. Går alle øvelsene i lette klasser, har kapsitet for mer. Han er natur talent i dressur, har jeg hørt. I sprang er ganske flink egentlig, men har mer inntresse for dressur.
Er snill mot de fleste og er rolig i de fleste sitvasjoner. Er noe sta i skoing.
Har fått høre at en pris på han her burde være mellom 40 - 50 tusen. Men det syns jeg er litt for mye ?

Håper på svar!

linki

Skrevet - 05/01/2006 :  14:01:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde du hatt papirer hadde jeg sagt det var grei pris.
Kanskje minus 20000
Gå til toppen av siden

Mulle og Sharp

» VIP

Skrevet - 05/01/2006 :  14:18:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Aha, okey.. En hvis den hadde hatt masse nytt og dyrt utstyr med? Gå til toppen av siden

Mulle og Sharp

» VIP

Skrevet - 05/01/2006 :  14:22:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hadde du hatt papirer hadde jeg sagt det var grei pris.
Kanskje minus 20000

Opprinnelig postet av linki

En maks prisen da? Og hva om den hadde hatt med masse utstyr til prisen?
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 05/01/2006 :  16:43:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vanskelig å si 30-40000 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  18:50:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Minst 40-50 000! Evt. mer med utstyr.

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 05/01/2006 :  19:23:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke uten papirer tror jeg.......... Men du kan prøve høyt og gå lavere hvis du ikke får solgt Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/01/2006 :  21:52:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei, lurer på hvordan prisklasse min hest skulle ha hvis jeg eventuelt noen gang skulle selge han.
Han er ca 9 år, er opplyst svensk sportsponni, men er over ponni grensa. Har ikke papirer på han. Han er ganske fin bygd, fint muskelsatt og sterk, rund, fin rygg. Går alle øvelsene i lette klasser, har kapsitet for mer. Han er natur talent i dressur, har jeg hørt. I sprang er ganske flink egentlig, men har mer inntresse for dressur.
Er snill mot de fleste og er rolig i de fleste sitvasjoner. Er noe sta i skoing.
Har fått høre at en pris på han her burde være mellom 40 - 50 tusen. Men det syns jeg er litt for mye ?

Håper på svar!

Opprinnelig postet av Mulle og Sharp

Papirene har ikke så mye å si synes jeg, da han er vallak osv. Men det jeg lurer på er hva går han egentlig??? Å si at han er ganske flink, hva betyr det? 60? 80? 120??? Og natur-talent kan også bety mye... Har han tatt plasseringer i noen klasser? I såfall hvilke? Dette er viktigere å vite for å fast-sette en pris synes jeg!

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/01/2006 :  21:53:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Aha, okey.. En hvis den hadde hatt masse nytt og dyrt utstyr med?

Og hva er nytt og dyrt utstyr???

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  22:02:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Torhild. Og selv om hesten din er 9 år nå, synker gjerne verdien med alderen (siden du sier at du ikke skal selge den nå).
Så forresten en annonse på en vallak her en dag, denne var 12 år og de krevde 100.000 for den, selv om den ikke gikk noe særlig høye klasser. Så det er lov til å prøve seg, hehe:)

Hege Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  22:43:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Blandingsvallak på 9 år uten spesifisert nivå men med "talent" er noe diffust for meg...

Tror nok jeg måtte sett hesten bevege seg mykt og fritt og under rytter først. Og hadde den kommet ferdig registrert i NRYF med hestepass+chip og en spotfree veterinærattest skulle jeg bydd over 15.000.- Hvis ikke; 12-15.000.-

Uten papirer og registrering kan man hevde at en hest er hva som helst og kreve der etter. Men om man får det blir nok noe annet...

Stahet under skoing kan være så mangt. Er det et adferdsproblem du snakker om? Eller har han skjulte fysiske problemer som gjør det å balansere seg på tre bein vanskelig?

Like lite som en bør kjøpe bil pga stereoanlegget som sitter i, bør en kjøpe hest pga utstyr som følger med. Utstyr er mindre viktig enn hesten, og utstyr kan også måtte skiftes ut raskere enn man tror pga passform.

Hvis du på sikt ønsker å selge ponnien din tror jeg du bør fokusere på å utdanne ham og heve kapasiteten hans synlig. Du vil alltid få mere for en hest som har startet og gjort det bra i høyere klasser enn en som sies å ha et talent for noe. Utvikler du ham og får resultater, kan du kjapt komme opp i HØYE prisklasser på tross av blandingsopphav uten papirer.

Kos deg med hesten din, og husk at det er viktigst hvor stor pris DU setter på ham, ikke hvor mye andre vil synes han er verdt i kroner.

Hilsen Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Mulle og Sharp

» VIP

Skrevet - 05/01/2006 :  23:55:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Aha, okey.. En hvis den hadde hatt masse nytt og dyrt utstyr med?

Og hva er nytt og dyrt utstyr???

Opprinnelig postet av TORHILD

Han er startet med 80 på stevner, og på trening har vi hoppet ca 120-125. Men det er ikke det han er mest inntrisert i selv.
I dressuren har jeg skjøl kun starta LC med han. Har fått høre av flere trenere at han kommer til å nå langt, veldig langt. Men det e jo det med stevner som man må få godkjent.

Ca 4-6 dekken, 5-4 hodelag, masse sjabracker og voilocker, bandasjer, reflekser,noen grimer og leietau, transport beskytere. Og en del små ting :)
Gå til toppen av siden

Mulle og Sharp

» VIP

Skrevet - 06/01/2006 :  09:37:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Blandingsvallak på 9 år uten spesifisert nivå men med "talent" er noe diffust for meg...

Tror nok jeg måtte sett hesten bevege seg mykt og fritt og under rytter først. Og hadde den kommet ferdig registrert i NRYF med hestepass+chip og en spotfree veterinærattest skulle jeg bydd over 15.000.- Hvis ikke; 12-15.000.-

Uten papirer og registrering kan man hevde at en hest er hva som helst og kreve der etter. Men om man får det blir nok noe annet...

Stahet under skoing kan være så mangt. Er det et adferdsproblem du snakker om? Eller har han skjulte fysiske problemer som gjør det å balansere seg på tre bein vanskelig?

Like lite som en bør kjøpe bil pga stereoanlegget som sitter i, bør en kjøpe hest pga utstyr som følger med. Utstyr er mindre viktig enn hesten, og utstyr kan også måtte skiftes ut raskere enn man tror pga passform.

Hvis du på sikt ønsker å selge ponnien din tror jeg du bør fokusere på å utdanne ham og heve kapasiteten hans synlig. Du vil alltid få mere for en hest som har startet og gjort det bra i høyere klasser enn en som sies å ha et talent for noe. Utvikler du ham og får resultater, kan du kjapt komme opp i HØYE prisklasser på tross av blandingsopphav uten papirer.

Kos deg med hesten din, og husk at det er viktigst hvor stor pris DU setter på ham, ikke hvor mye andre vil synes han er verdt i kroner.

Hilsen Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Ja, du har vell rett på en måte. Det med registrering skal skje nu snarest. Holder på å fikse det nu.

Det med skoinga.. ja, forgie eieren sa at han måtte dopes. Men vi har valgt å ikke bruke dop, og det har gådd strålende bra. Mye bedre en forventet! Det jeg har merka at han en noe små nervøs hvis hovslageren blir fort irritert over små feil og sånne ting.
Det med fysisk problem har jeg aldri lagt noe merke til. Aldri vært halt, eller fylt i beina. Eller på noen måte syk! Og det jeg også har merket er at når jeg først kjøpte han var det sånn halveis å gi hovan til meg, men etter hvert vi ble kjent ga han dem med engang og samme gjelder andre folk å. Og det kan komme av at han er blidd banka opp av en hovslager før. Men har snakka med en heste tolk, og ho mente han ikke var på noen måte blidd banka opp før i fortiden hans.
Men som sakt går det greit at vi skor han uten dop, og han stod på for i Alta for noen månder siden da jeg ikke hadde noe tid til han skjøl. Dem skodde han å uten dop, og det gikk overaskende bra i følge for takeren.
Så..

Og han har utrolig sterk psyske, og det er mye til som skal få han her ned på bunnen. Da mener jeg mye! han vet hva han er god for! :)
Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 15/12/2006 :  18:38:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Vis du lager hestepass på han så synes jeg at du ikke har noe stamtavle på han så spiller det ikke så stor pris når han er vallak, kan jo ikke avle videre på han uansett. Er hesten bra og kan det han holder på med så er det absolutt verd prisen mener jeg. Selvfølgelig jo gammlere han blir jo mere senkes prisen. Men det e mange som er ute etter en snill og skolert hest Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.