hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Joggesko
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Joggesko
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Ida&Fjellvåk

» VIP

Innlegg: 473

Skrevet - 20/01/2006 :  20:08:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
sånne verne sko.. kor får dåke dei i fra??? har så lyst på selv, men finner ingen, og vil ikkje kjøpe noen eg ikkje har prøvs(meg d:) ) eg rir aldri mes joggesko, synes det er helt dumt, men eg har ridd en gang uten, og da datt eg av i full galopp i nedover bakke... foten hengte seg ikkje fast... men den kunne gjort det... (ble spurt em eg ville ri etter en utstillng med hest) jaja... di verne skoene har eg veldig lyst på...

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Innlegg: 229

Skrevet - 26/01/2006 :  23:55:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir heller ikke med joggesko og nå skal jeg fortelle hvorfor.
Dette er menge år siden,hvertfall over 20 år.Var hos en vennine som drev med litt ridning,iført disse joggeskoene da selvfølgelig.(Feil 2 )vi drev og trava fram og tilbake på veien til/fra stallen da hesten stakk og rasa inn døra(feil 3)i stallen(feil 4) sikkerhetslåsene på salen var vel ikke skjekka det århundret.Inn døra bar det med meg hengendes i bølgeblekket som var vippa opp litt som "takrenne"Stigbøylene løste ikke ut og føttene hang fast,dønn fast.Heldigvis var det et menneske inne i denne mikro stallen som fikktatt tak i hasten mens vennina mi fikk holdt meg mens de fikk pirka ut føttene.Det var jo selvfølgelig tåa som hang fast.Dette var før hooks sin tid og det ikke var så lett å få tak i ridesko/støvler.



Ellers har jeg sett folk som har hengt etter hestene sine og blitt sparket Og enda verre en lærling døde på Øvrevoll da hun skulle skritte ned en hest,hun hadde på Snow joggere som var så in sist på 80 tallet.
Disse hang fast i stigbøylene da hesten fikk et annfall og kastet henne av i et uaktsomt øyeblikk.
Gå til toppen av siden

tebj0

Innlegg: 806

Skrevet - 27/01/2006 :  10:53:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir som oftes i fjellsko med leggchaps over. Men hender jeg rir i skatesko, på småturer, jeg også Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway
Innlegg: 495

Skrevet - 27/01/2006 :  13:06:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Rir med jodphurs. Støvler gnager synes jeg, sikkert fordi jeg har så tjukke legger. Men aldri om jeg hadde våget å ridd i joggesko.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway
Innlegg: 150

Skrevet - 01/02/2006 :  22:13:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Jeg rir stortsett med ridesko&chaps eller støvler. Har ridd endel i joggesko også,men har skjerpa meg i det siste :)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127



- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway
Innlegg: 288

Skrevet - 02/02/2006 :  17:51:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Urk! Joggesko + ridning = :S Har ikke noe til overs for å ri i joggesko! På barbaktur kan man bruke hva man vil, men hvis man skal ha en treningsøkt på banen er det grusomt å ri med joggesko! Null støtte og altfor lett.. Utrolig hvor stor forskjell skoene faktsik gjør, tenkte ikke over det før jeg i sommer engang red med joggesko på banen pga. en spontant ridetime. Detvar helt forferdelig, og jeg tror nok sitsen min ble ti hakk dårligere :P Rideskoene jeg har nå gir mye stabilitet, og stålgelenk i såla gjør at trykket og vekta fordeler seg. Praktsik, så slipper en ikke å slite så mye på helen ;)
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway
Innlegg: 376

Skrevet - 02/02/2006 :  21:46:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg av den typen rytter som ALDRI rir uten det riktige utstyret. Jeg rir alltid med hjelm, sikkerhetsvest, ridebukser samt riktig skotøy... Tror faktisk jeg aldri har ridd uten det riktige utstyret..
Synes vel også at det er en selvfølge at andre også gjør dette. Kjenner jeg blir irritert når jeg ser folk som rir i uegnet utstyr.. Har da i så fall ingen medlidenhet med dem hvid det skulle skje dem noe

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway
Innlegg: 134

Skrevet - 24/02/2007 :  13:01:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Om vinteren rir jeg med fòra ridestøvler, og ridesko med chaps om våren og sommeren, for da er det så varmt og klamt med støvler når jeg rir ute.

Hvis jeg er hestepasser på stevne eller bare skal skritte fra et sted til et annet, hender det jeg rir i joggesko.

Men på bane er det alltid støvler eller sko.

Edit pga skrivefeil som gjorde teksten uforståelig

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3
Redigert av - Pernille.BJ den 24/02/2007 13:03:37 Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Innlegg: 156

Skrevet - 27/02/2007 :  20:02:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
En venninne av meg datt av hesten sin(Rei da sikkerhetsstigbøyler med strikk) Å strikket ble ikke utløst, så hu ble dradd under hesten et stykke før hu fikk foten løs

Jeg pleide å ri med skatesko før, før jeg kjøpte meg et par ridestøvler i lær.. å det klarte jeg ikke! syntes det ble ekkelt, de var ikke trange men satt ganske bra på.. Så kjøpte jeg meg et par mountain horse stall sko med stål tupp, å de var knall gode!

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway
Innlegg: 1184

Skrevet - 27/02/2007 :  20:56:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Gidder ikke ri med joggesko. Bare stress. Føler ikke jeg kan ri skikkelig xD Men hvis jeg f.eks har glemt tar jeg heller og rir uten stigbøyler!
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Innlegg: 301

Skrevet - 27/02/2007 :  21:05:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
På sommeren har jeg et par knallgode Roots-sko. De har et søkke i den tjukke sålen slik at det på en måte blir en hæl. De er vel mer beregnet til å være sånne by/kule sko, men jeg synes de er superdigg på sommeren. De er i skinn og har vart i tre-fire år som ridesko på vinteren går det i stallsko på tur og ellers ridestøvler på bane. Føler meg ikke trygg uten hæl, verken med eller uten sikkerhetsbøyler. (Har hengt fast med ridestøvler også, så ingenting er 100%, men noen ganger har man max uflaks uansett hva slags utstyr man har eller ikke har) Gå til toppen av siden

gmr

» VIP

Norway
Innlegg: 61

Skrevet - 01/03/2007 :  10:48:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser det er flere som rir med skatesko her å, bra jeg ikke er aleine om det=P
Har detti av når jeg har brukt dem & har aldri hengt igjen i stigbøylen så ser ikke at det har no med sikkerheten å gjøre.
Syns det funker helt fint egentlig.
Har litt med lathet å gjøre da, for jeg har jo ridestøvler liggans hjemme som jeg vurderer å ta ibruk igjen...

Budweiser-hesten min<3 Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway
Innlegg: 298

Skrevet - 01/03/2007 :  18:01:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Rir alltid med ridesko, men kan hende på sommeren når jeg er i stallen med joggesko at jeg tar meg en liten tur. Rir aldri med joggesko når jeg rir sprang eller dressur, bare på tur!
(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3

Redigert av - Andrea & Juni den 01/03/2007 18:10:41 Gå til toppen av siden

Grandi-Maylinn

» VIP

Innlegg: 66

Skrevet - 11/03/2007 :  01:51:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes dette ikke er bra i det hele tatt! Jeg vet om noen FÅ som rir med joggesko/skate sko....det kommer ikke til å gå bra med dem til slutt....:S Jeg red med SKATE sko EN gang, og det er noe jeg aldrig gjør igjen!:O Det endte opp med et hardt slag mot bakken pga. at hesten min refuserte foran et hinder...hinderet var ikke særlig høyt, men hesten ville ikke hoppe. Jeg fikk en spisker fra hinderet i ryggen...d er forsatt et lite arr der, og det sved i ei god stund der etterpå...:S Jeg sier ikke at dette kommer til å skje med dere som riri med joggesko eller skate sko, men dere må være forbredt på at NOE KAN skje:P Gå til toppen av siden

Grandi-Maylinn

» VIP

Innlegg: 66

Skrevet - 11/03/2007 :  01:53:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En liten vri; dere som rir med ridesko/støvler, holder dere til på større staller, og dere med joggesko på små staller/gårder? Eller er det bare en teori fra min side? Når jeg tenker ridning, tenker jeg mer baneridning ol. På barbaktur har det ingen betydning hva du rir med...

Opprinnelig postet av TORHILD



JEG personlig tror nok ikke at det har noe med staller/gårder å gjøre...men at disse rytterne har fått seg en slags "uvane"..:P
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.98 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.