hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Banan og Kålrot?

MERK: Du må være registrert for å kunne sende et svar.
For å registrere, klikk her . Registrering er gratis!

Skjermstørrelse:
Brukernavn:
Passord:
Format modus:
Format: FetKursivUnderstreketGjennomstrek VenstrejustérSentrertHøyrejustér Horisontal linje Sett inn linkSett inn e-postSett inn bilde Sett inn kodeSett inn sitatSett inn liste
   
Melding:

* HTML er AV
* Forumkode er PÅ
Smileys
smil [:)] stort smil [:D] cool [8D] rødme [:I]
tunge [:P] ond [):] blink [;)] klovn [:o)]
sort øye [B)] åtter [8] rynke [:(] sjenert [8)]
sjokkert [:0] sur [:(!] død [xx(] søvnig [|)]
kyss [:X] godkjent [^] mislike [V] spørsmål [?]

  Kryss av her for å inkludere signatur fra din profil.
    

E M N E      H I S T O R I K K
SiljeOgSolveRoss Postet - 01/01/2008 : 18:49:45
Er banan og kålrot bra for hesten egentlig??
10   S E N E S T E      S V A R    (Siste først)
-RosaLind- Postet - 03/01/2008 : 11:02:02
Ja, det er vel at kålrota "slektes" på nepe?
Haha, kom til å tenke på det (vi dyrker neper om sommeren), og vi (mennesker) får luft i magen av å spise for mye nepe.
Trur det er helt greit hvis du ikke gir alt for mye, siden hesten har sart fordøyelsessytem.
Ergo, den kan få kolikk av for mye kålrot - trur jeg da!

(Rèdigert pga skrivefeil.. )
Hilde_balder Postet - 02/01/2008 : 23:37:29
Kopi av melding:
Er banan og kålrot bra for hesten egentlig??


Opprinnelig postet av SiljeOgSolveRoss



hei..
æ har hørt at hester ikke skal ha noe form for kål, så æ ville ikke gitt den kålrot var æ dæ. men banan e bare bra, min elska banan :)
DonPånnis Postet - 02/01/2008 : 19:54:40
Jeg gav kålrot en tid tilbake, har rett og slett bare glemt å kjøpt. Om man ikke gir så ofte tror jeg det er OK. Min hadde vertfall fin avføring, heller ikke mer luft i magen e.l - hadde nok ikke gidd det da... Jeg gir litt ny å ne for hesten min ELSKER dem! Henger dem opp slik at han ikke klarer å spise den raskt opp.

Banan liker vertfall IKKE min hest.
kari anne Postet - 02/01/2008 : 19:35:13
Jeg ville ikke gitt hesten kålrot av samme grunn som jeg ikke gir hesten poteter og det er fordi det inneholder mye stivelse som hesten ikke har godt av. Har tidligere gitt endel banan til hesten jeg hadde før, men det har komt meg for øret at dt ikke er bra så derfor ser jeg ingen grunn til å trykke ting i hesten som den ikke har godt av (selv om jeg ikke har sett noen direkte konsekvenser av dette tidligere, for det kan ha vært flaks). Men nå synes jeg det er skikkelig kult å være føre var.
mariakaogcindy Postet - 02/01/2008 : 19:10:03
Skogli tok det ut av munnen min
*Skogli_Western_Riders* Postet - 01/01/2008 : 23:39:55
Vanlig kål skal ikke hester ha, men kålrot er helt greit å gi. Banan kan hesten også spise men ikke store mengder. Poteter og melon går også bra.
-RosaLind- Postet - 01/01/2008 : 21:37:09
Hm, da skulle nå da min hest hatt kolikk for leenge siden..
Tigull the best 4 life Postet - 01/01/2008 : 21:17:45
innstruktøren på rideskolen der jeg red, og som også er uttdannet innen akupunktur osv sier bananer er farlig.
de hovner da i beina
og det kan føre til kolikk.
frkelin Postet - 01/01/2008 : 20:56:57
Jeg har hørt at man bør unngå kål og bønner og annet som er kjent for å lage ekstra mye gass.... Det kan de få kolikk av og de kan reagere selv på bare litt.
Jeg har ikke fått det bekreftet fra flere kilder.

Banan tror jeg er ok, men ikke alle hester liker det...
-RosaLind- Postet - 01/01/2008 : 19:32:51
Banan og kålrot... Jo, de jo fulle av næring - så skulle tro det!
Men tror de liker banan bedre enn kålrot ;)

 Image Forum 2001 This page was generated in 0,12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.