hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Banan og Kålrot?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Banan og Kålrot?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SiljeOgSolveRoss

Innlegg: 110

Skrevet - 01/01/2008 :  18:49:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er banan og kålrot bra for hesten egentlig??

-RosaLind-

Norway
Innlegg: 421

Skrevet - 01/01/2008 :  19:32:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Banan og kålrot... Jo, de jo fulle av næring - så skulle tro det!
Men tror de liker banan bedre enn kålrot ;)

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

frkelin

Innlegg: 650

Skrevet - 01/01/2008 :  20:56:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at man bør unngå kål og bønner og annet som er kjent for å lage ekstra mye gass.... Det kan de få kolikk av og de kan reagere selv på bare litt.
Jeg har ikke fått det bekreftet fra flere kilder.

Banan tror jeg er ok, men ikke alle hester liker det...
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 01/01/2008 :  21:17:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
innstruktøren på rideskolen der jeg red, og som også er uttdannet innen akupunktur osv sier bananer er farlig.
de hovner da i beina
og det kan føre til kolikk.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway
Innlegg: 421

Skrevet - 01/01/2008 :  21:37:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Hm, da skulle nå da min hest hatt kolikk for leenge siden..
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 01/01/2008 :  23:39:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Vanlig kål skal ikke hester ha, men kålrot er helt greit å gi. Banan kan hesten også spise men ikke store mengder. Poteter og melon går også bra.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Innlegg: 706

Skrevet - 02/01/2008 :  19:10:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skogli tok det ut av munnen min Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Innlegg: 209

Skrevet - 02/01/2008 :  19:35:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke gitt hesten kålrot av samme grunn som jeg ikke gir hesten poteter og det er fordi det inneholder mye stivelse som hesten ikke har godt av. Har tidligere gitt endel banan til hesten jeg hadde før, men det har komt meg for øret at dt ikke er bra så derfor ser jeg ingen grunn til å trykke ting i hesten som den ikke har godt av (selv om jeg ikke har sett noen direkte konsekvenser av dette tidligere, for det kan ha vært flaks). Men nå synes jeg det er skikkelig kult å være føre var. Gå til toppen av siden

DonPånnis

» VIP

Innlegg: 21

Skrevet - 02/01/2008 :  19:54:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gav kålrot en tid tilbake, har rett og slett bare glemt å kjøpt. Om man ikke gir så ofte tror jeg det er OK. Min hadde vertfall fin avføring, heller ikke mer luft i magen e.l - hadde nok ikke gidd det da... Jeg gir litt ny å ne for hesten min ELSKER dem! Henger dem opp slik at han ikke klarer å spise den raskt opp.

Banan liker vertfall IKKE min hest.
Gå til toppen av siden

Hilde_balder

» VIP

Innlegg: 117

Skrevet - 02/01/2008 :  23:37:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er banan og kålrot bra for hesten egentlig??


Opprinnelig postet av SiljeOgSolveRoss



hei..
æ har hørt at hester ikke skal ha noe form for kål, så æ ville ikke gitt den kålrot var æ dæ. men banan e bare bra, min elska banan :)
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway
Innlegg: 421

Skrevet - 03/01/2008 :  11:02:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Ja, det er vel at kålrota "slektes" på nepe?
Haha, kom til å tenke på det (vi dyrker neper om sommeren), og vi (mennesker) får luft i magen av å spise for mye nepe.
Trur det er helt greit hvis du ikke gir alt for mye, siden hesten har sart fordøyelsessytem.
Ergo, den kan få kolikk av for mye kålrot - trur jeg da!

(Rèdigert pga skrivefeil.. )

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly
Redigert av - -RosaLind- den 03/01/2008 11:05:05 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.