hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HESTEN STEILER!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 HESTEN STEILER!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 13/07/2006 :  22:24:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
neij, framstillte dette feil, men det jeg prøver og si er at det er et instinkt at hesten steiler for og beskytte seg mot det *farlige*... Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 13/07/2006 :  23:12:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Hesten er sjekket av veterinær, og det er ikke noe galt verken med ryggen, skuldre, kryss eller bein.
Veterinæren kom til slutt frem til at det ikke var noe fystisk problem med hesten, men psykisk.
Han har rett & slett problemer med å underkaste seg.
Så da er det sagt

Jeg har forresten funnet en teknikk som fungerer utmerket,
og han har sluttet å steile både når man rir, og leier.
(Til de som fikk med seg at DET ble ett problem etterhvert også)

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  22:36:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
Leste ein plass at hvis hesten steiler skulle du ha ett rått egg i handa å klaska ned mellom øyrene! Då trur hesten den blør og vil ikkje gjer det meir...!
Eg har aldri hatt hestar som steile så eg vett kje om de hjelpe...Men de e kansje vert et førsøg?

ta en kikk på min vip...!
Redigert av - aspøylisa den 19/07/2006 22:34:00 Gå til toppen av siden

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  10:59:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Nå har ikke jeg lest alle innleggende...så det jeg skriver er sikkert skrevet fra før hehe:P

Jeg hadde selv problemer med dette, men når du merker at hesten skal til å steile snu den rund. Jeg spurte ridelærern min om råd. Ho sa at man kunne slå(ikke hardt) mellom ørene(godet) på hesten med en pisk... selv syntes jeg dette høres veldig dumt ut:P

mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden

Rikke&Jenny

» VIP

Skrevet - 21/07/2006 :  01:07:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRikke&Jenny  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRikke&Jenny  Svar med kopi av melding
Hellu..
Så at du hadde skrevet først nå jg.. :) Men må bare si, jeg har hatt hesten til Katrine hos meg siden Mai nå, og bare med mye utegang sammen med andre hester, bli forstått! Og mere nok mat i allefall.. Hehe.. Så har den hesten forandret seg totalt.. Han har gått fra og være det mange kan kalle en praktisk talt umulig hest til og bli så søt og snill! Man kan til dags dato si at han er en av de søteste og morsomste ponniene jeg har vært borte i! Håper det går greit for dere framover når du kommer og henter han igjen!;)

Den som har blikk for det skjulte - kan oppleve visjoner... Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 21/07/2006 :  04:42:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Hehe, denne tråden la jeg ut i slutten av februar da ... :P

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.