hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - X-travere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 X-travere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 22/07/2006 :  00:07:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leser stadig om at det er vanskelig å omskolere x travere:) Synes det er synd. Vet at det mange ganger er slik dessverre.... Men en positiv ting er jo at flere travfolk ser nødvendigheten av ridning og dressur.

Selv kan Horgen forparts og bakparts vendinger. Samle seg i travet og kort galopp og en del andre ting. Så vi har en fin hverdag på hesteryggen selv om han er løpshest:)

Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  00:32:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har 2 som ikke lenger går trav, vet ikke om det kvalifiserer?
Ulskaug er stiv som en stokk i dressur. Ikke stiv i kroppen men er enda så ferskt for han at han ikke skjønner hvor vi skal og hva vi skal. Har vært på dressurkurs noe som førte til markant forbedring. Dessverre var det ferie rett etterpå og nå etter 16 dager fri er det å starte fra scratch...)-: MEN vi gir ikke opp. Det er tungt med 600 kg hest som bare stritter imot og som har hodet så høyt at jeg ser pynten på pannereima... /-:

One eyed girl, varmblodstraver er mye mykere og går bra i form helt av seg selv men har vært så plaget med beina etter mye krysslammelse (før jeg fikk henne) Nå har vi kuttet kraftfor, får havre, mineraler og urter. Har hatt henne siden 1 mai men bare ridd henne 3 ganger pga mye tull på beitet med overtråkk osv. Longerer med 2 liner 4 dager i uka for å holde henne i gang, men bare skritt og trav. Venter heller med ridningen og prioriterer å bygge henne opp og holde henne skadefri.

At dressur er nødvendig ja! DET har jeg fått opp øynene for og det er pga av alt jeg har lest her inne på MIXen. I tillegg er det jo supergøy det ene lille skrittet som funker midt oppi alt rotet. Har invester i Kieffer dressursal og prøver å lære meg selv også slik at jeg ikke bare skulder på gampen (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.