hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  13:27:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg å for lov til å gi noen kommentarer (!), så løft gjerne hånden litt mer samtidig som hesten for til å strekke hodet fram, altså at du gir mer plass foran. Ta også gjerne stigbøylene ned noen hull, og husk å se opp og fram! Når du ser ned, vil også hesten gå "ned" (på framparten).
Hege Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  20:13:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding

Meg og B.H Cavan, litt mørkt bilde da, men pytt pytt!!

Millemor og meg, jeg er bare sååå sliten her!!

Mille og meg igjen, i galopp!

Vi varmer opp i ridehallen!

Jaja, det var flere bilder av oss..

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 09/04/2006 :  20:47:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
hihi, nei, hun går ikke så dypt til vanlig ;)
hun er ung, kun 5 1/2år, og er ikke verdens letteste hest og jobbe med ;) hehe...har sine egne meninger kan man si...hun har som regel løftet rygg og god bakbeins aktivitet da..hehe..:)

ang min lave hender, har fått steng beskjed av trenern min å ha de der..ellers begynner hun bare å kødde ;) hehe..

takk for kommentarer :)

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2006 :  22:15:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hihi, nei, hun går ikke så dypt til vanlig ;)
hun er ung, kun 5 1/2år, og er ikke verdens letteste hest og jobbe med ;) hehe...har sine egne meninger kan man si...hun har som regel løftet rygg og god bakbeins aktivitet da..hehe..:)

ang min lave hender, har fått steng beskjed av trenern min å ha de der..ellers begynner hun bare å kødde ;) hehe..

takk for kommentarer :)

Opprinnelig postet av MagicHoneyEye

Har en 4, snart 5, åring selv, så vet hvordan det er:) Og det er jo litt vanskelig å si så mye ut av noen få bilder, kan være uheldig i øyeblikket bildet blir tatt.

Men ha lave hender, ellers begynner han å kødde? Hadde en 4 åring på for før jeg kjøpte min egen, og red først til en instruktør som sa at jeg skulle ha lave hender. Dette var motsatt av det jeg tidligere hadde lært, og hesten gikk ikke særlig bra heller, da han gravde seg mye bak bittet. Red den siste tiden jeg hadde han for en av mine faste instruktører, og fikk da beskjed om å løfte hånda mer (med mer mener jeg normal høyde. Og samtidig gi plass foran slik at han kunne jobbe bakfra og strekke seg fram i en god og dyp form).
Gjerne spør treneren din hvorfor du skal ha lave hender, og om det ikke går an å løse "kødde" problemet på en annen måte.

Ble mye off topic her, og håper jeg ikke har sagt "for mye":) Du spurte jo ikke om tips så!

Hege Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  08:34:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jaja, jeg får vel hive ut noen bilder jeg også da:

Meg på Lady: (Sportponni som måler ca 157cm som ikke ble noen ponni )

Meg på Tigergutt: (Norlandshest)

Første gangen jeg sitter på Tigergutt: (måtte bare ha det med)

Filmer av meg og Tiger'n kan sees her:

http://s65.photobucket.com/albums/h226/Roxira/Hesta/?action=view¤t=PICT1309.flv

Ikke dressur filmer:

http://s65.photobucket.com/albums/h226/Roxira/Stevner/?action=view¤t=Ryggingbrukshestridning.flv

http://s65.photobucket.com/albums/h226/Roxira/Stevner/?action=view¤t=PICT0032.flv

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 07/06/2006 16:44:17 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 10/04/2006 :  09:01:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis den setter bakbeinet ned der den ser ut til å gjøre det, og ikke flytter beinet bakover igjen, før det når bakken, vil det vel være litt overdrevet å si at bakbeina er til pynt, vel? Den tråkker jo godt innunder seg, og ser ut til å ha en aktiv og fin rygg.

Men jeg er helt enig i at du godt kan slippe nesa litt framover. Da vil det være et riktig fint trav!

Dritsøt ponni!

Opprinnelig postet av LisaFi

Okej da. Tok litt hardt i, hesten bruker bakbeina. Men hvis du ser på steglengden foran vs bak... Iallfall lite bæring bakfra. Selv om jeg har sett bakpart som er mer til pynt (også på bilder av meg selv en dag jeg ville ri dressur, men Tilda vill springe som en gal på jordet.)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

*Birdy*

Norway

Skrevet - 11/04/2006 :  14:38:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Masse flotte bilder her! Har ingen bra liggende på nett enda jeg, men poster noen her når jeg får
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  22:25:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
tok noen mye dressurbilder vil gjerne ha komentarer,både kritikk og ros

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com

Redigert av - **sofie** den 13/04/2006 22:28:51 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  22:34:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Utrolig fin øket trav på nederste bilde, **sofie**! :-D
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  23:08:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Amillion

Jeg håper det er greit at jeg låner bildene dine litt - må bare spørre om dette, så jeg vet om jeg har fått det riktig med meg: går hesten bittelitt bak loddplan på det nederste bildet, men riktig på det øverste? Eller har jeg mistforstått dette med loddplan totalt, kanskje det ikke har noe med hodet å gjøre?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  11:34:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har forstått det riktig lino

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  11:57:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding

Litt under loddplan her...

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  20:26:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Amillion

Jeg håper det er greit at jeg låner bildene dine litt - må bare spørre om dette, så jeg vet om jeg har fått det riktig med meg: går hesten bittelitt bak loddplan på det nederste bildet, men riktig på det øverste? Eller har jeg mistforstått dette med loddplan totalt, kanskje det ikke har noe med hodet å gjøre?

Bare i orden å bruke det du! Ofte så rir man hester dypt under oppvarming, gjør ihvertfall jeg og alle de jeg har ridd/rir for... Om hesten da går litt bak loddplan gjør ikke så mye. Det er godt for hesten å kunne ri den dypt, så lenge den ikke går bak loddplanet hele tiden og under konkurranser...
Hilsen oss

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Heggvin

» VIP

Skrevet - 15/04/2006 :  23:13:25  Vis profil  Svar med kopi av melding

Heggvin og meg nm 05
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:32:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noe rart at jeg har lyst til å kjøpe fjordhest når man ser prakteksemplarer som den over
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.