hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

Bourbon

Skrevet - 17/08/2006 :  12:21:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke: Hei Bourbon er vel ca 165 høy, men har vokst litt så er ikke helt sikker. Men han er rimelig massiv og jeg selv er ikke mer enn 163 og beina mine er deretter... litt liten rytter på en egentlig for stor hest. Sånn går det når man kjøper hest før han er vokst ferdig Han er vel bare en pinto-farget varmblods ridehest, mer er det ingen som vet Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  12:32:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki.. Lopke er vel i nærheten av den høyden hun og.. og du og jeg er like høye.. Jeg synes bare ikke jeg ser så liten ut på min hest. han har sikkert vokst ja :)

Har ikke sett dansk varmblod med pinto farger før.. er han kåret? Hvor gammel er han?
(kommer selv fra DK ser du :)

nydelig!!

Redigert av - Lopke den 17/08/2006 12:33:00 Gå til toppen av siden

Bourbon

Skrevet - 17/08/2006 :  12:37:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eneste jeg egentlig vet om han er at han var tenkt til pintoavl i Danmark da han var hingst. Men så ble han av en eller annen grunn kastrert som 4-åring og så sendt til Norge. Papirene hans er det ingen som har sett siden, noen som mener de er solgt med en annen hest. Så derfor er han papirløs og bare konkurranseregistrert. Og blir da bare varmblods ridehest

Det som nok gjør at jeg sliter med å rekke ordentlig rundt hesten min må være bredden hans Han er jo rimelig kraftig. Bruker 150 gjord på han det er riktig nok med sprangsal da. Gikk greit med 70 gjord og dressursal.

Han er forresten 7 i år, men vi har ikke kommet ordentlig i gang med trening før i februar i år pga manglende treningsmuligheter på stallen jeg sto før. Der var det en ridebane som bare var brukende om sommeren... Derfor er vi fortsatt på begynnerstadiet hvor han lærer å gå til kontakten osv...

Utrolig flott hest du har

Redigert av - Bourbon den 17/08/2006 12:45:33 Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  18:05:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding

Jeg fikk faktisk prøve Sunny i dag! Hun var fiin<3

Unabella og meg:) vet ikke hva jeg driver med..=|

Grandora og meg på rideleirn<3

Vet jeg har hendene .veldig. lavt=| Men har ikke ridd så mye dressur i år, bare på rideleirn xD<3
Bare å kommentere sits osv, blir glad for det

Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  18:44:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Bourbon: så flotte bilder :D Ser ut som både du og hesten trives på ny stall! Jeg må absolutt snart komme meg bort og se på han en gang...:)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 18/08/2006 :  20:20:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Wiindy: synes faktisk som om du ser ut som en liten rytter-skikkelse, jeg! Litt å plukke på er det jo alltids, hender- bl.a,- men det vet du jo selv, og da er det jo ikke så farlig!

Spes det siste bildet likte jeg, fin balanse på deg og hesten der! =) (Hadde vi trylla bort hesten, hadde du nok havna på beina, muligens på hælene, men det er beina det og.. ;)

Redigert av - LisaFi den 18/08/2006 20:21:34 Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2006 :  22:19:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Wiindy: synes faktisk som om du ser ut som en liten rytter-skikkelse, jeg! Litt å plukke på er det jo alltids, hender- bl.a,- men det vet du jo selv, og da er det jo ikke så farlig!

Spes det siste bildet likte jeg, fin balanse på deg og hesten der! =) (Hadde vi trylla bort hesten, hadde du nok havna på beina, muligens på hælene, men det er beina det og.. ;)

Opprinnelig postet av LisaFi

Hehe, Tusen Takk Skjønte inte helt det med havne på bena men

Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  00:57:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av LisaFi

Jeg har førsterett på henne som fòrrytter, bare så du vet det

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

|| Marthe

» VIP

Skrevet - 19/08/2006 :  01:49:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hihi<3 Tror du får nok å ri på Lotten :P

[url=/Kompiis/photo/1992279][/url]
^ Meg og Charly i vinter. Gud som jeg savner den hesten..<3
Et spørsmål: Hva tror dere kan ha skjedd med en hest som er supersnill når man holder på med den på bakken, men når man setter seg opp blir den stresset og kan finne på å steile rett opp hvis man ikke kjenner den og vet hva man skal gjøre? Hadde ikke vondt i ryggen eller noe sånt..

La bare inn en liten film også:
[URL=http://s45.photobucket.com/albums/f63/martheee90/?action=view¤t=P1010050.flv][/URL]

Redigert av - den Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  10:59:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Vet det var stygg ridning med hjelpetøyler. Var litt stridig i går, jeg var litt sur. Som regel pleier hun og gå kjempefint.

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  11:07:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Er ikke så farlig å ri med hjelpetøyler INNIMELLOM!!Men skal jo ikke ris med ofte,men det tror jeg du vet...Reagerte bare på at på siste bilde der,er det velidg tydlig at du rir på hjelpetøylen,og det er IKKE bra!!Hesten skal gi etter og du skal egentlig kunne ri på ganske løse hjelpetøyler.Men det der blir helt feil!!
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  13:07:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Ja, jeg pleier og ri på ganske løse og rir heller ikke med det ofte. Pleier ikke og ri bare på hjelpetøylen, men så skjer det jo noen ganger da... Og selvfølgelig klarer mamma og ta bilde akkurat når jeg gjør det... Så pleier hun og gå myyye finere med det, men hun hadde bestemt seg får og være sta i går...
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  21:58:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heisann!! På bilde ser det mer ut som du rir hesten på volte, og bøyer den i den retningen volten går. Versade foregår vanligvis på rett spor, du kan ri det inntill veggen, på kvartslinjen, midtlinjen eller hvor som helst på banen. Versade heter på engelsk, "shoulder in" altså "skulder inn". Det betyr at du rir fremparten innenfor sporet med svak bøy halsen, mens bakparten blir på sporet. Tverringen skal ikke bli for stor og ikke for liten. Når man rir i en hall med speil kan man ri versaden midt imot speilet, da skal man se at hesten går på 3spor. Det vil si at innvendig forben går i et spor nr.1, utvendig forben og innvendig bakben i et spor nr.2 og utvendig bakben i et spor nr.3.
Håper du forstod mer av den forklaringen, er vanskelig å forklare riding teoretisk, men man har lov å prøve...

Opprinnelig postet av Amillion

Takk da tror jeg at jeg skjønnte det

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 19/08/2006 :  22:55:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding

Windy pusamin og jeg på sprangtrening i våres...='( Om jeg bare kunne få oppleve den ponnien en gang til... Gud som jeg savner deg pus<3 Nå som jeg vet at jeg ikke får sett deg mere...='(

Litt uklart kanskje... Men jeg ville ha Windy elskede med også...='( <|3
____
Vil gjerne ha kommentarer på sitsen min osv!!

Savner deg Windy<'3<33
Redigert av - Wiindy den 04/09/2006 17:26:20 Gå til toppen av siden

Rapzodi

Skrevet - 20/08/2006 :  00:48:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
.
Redigert av - Rapzodi den 05/09/2006 23:55:20 Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.