hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  00:10:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Gøy å se video :) dere var et fint par!

om jeg skulle kommentere noe så måtte det være schenkelbruk.. litt mindre og driv mer med setet. og så så det ut på videoen som du holdt den ene hånda mye lengre nord enn den andre, men det kan være vinkel på filming...

Fjordingen var kjempesøt!!!

Opprinnelig postet av Lopke

Ehh det med hendene stemmer nok for eg hadde problemer med å få henne tilå slippe høgretøylen denne dagen. hang seg fast. Derfor litt mykjebein også for ho ville vrangstille seg heile tiden.

Derfor det er fint å bli filma så man kan sjå feila sine

Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  22:05:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
så fine videoer:) elsker å se fjordinger som går dressur
hvordan har du foresten fått videoene inn på internett? hare noen videoer jeg å som jeg vil legge ut

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  23:22:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Lucinda:
Morsomt med video Sett begge to. LA er morsomt da.. Mest fordi LA er morsomst, så kommenterer den. Fin fatning til kontra på høyre hånd. Blir litt feil på venstre, i fatning til rettvendt. For få skrittesteg fra kontra til rettvendt på begge hender (blir for mye trav, før skritt). Bakpart henger etter i sjenkelvikningene, skrur i bakdelsvendingene, mellomgangartene skulle gjerne vært vist bedre, fine rideveier (andre volta på midtlinja kommer dog litt tidlig, og faller litt ut mot slutten), kjedelig med taktfeil i øket skritt. Fine oppvendinger på midtlinje, men baken er litt vinglete (mulig ikke dommern ser dette forfra ). Ellers jevnt og fint program, med fin flyt og bra tempo. Har du protokollen? Hadde vært morsomt og sett

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 27/03/2006 23:23:25 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  07:27:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lucinda:
Morsomt med video Sett begge to. LA er morsomt da.. Mest fordi LA er morsomst, så kommenterer den. Fin fatning til kontra på høyre hånd. Blir litt feil på venstre, i fatning til rettvendt. For få skrittesteg fra kontra til rettvendt på begge hender (blir for mye trav, før skritt). Bakpart henger etter i sjenkelvikningene, skrur i bakdelsvendingene, mellomgangartene skulle gjerne vært vist bedre, fine rideveier (andre volta på midtlinja kommer dog litt tidlig, og faller litt ut mot slutten), kjedelig med taktfeil i øket skritt. Fine oppvendinger på midtlinje, men baken er litt vinglete (mulig ikke dommern ser dette forfra ). Ellers jevnt og fint program, med fin flyt og bra tempo. Har du protokollen? Hadde vært morsomt og sett

Opprinnelig postet av spoff

Hei Spoff

Protokoll kommer på heimesiden om ein stund. Kanskje ikkje i dag. Så travelt akkurat no. Fekk 57% i LA med mykje av dei kommentarane du kommer med. Er klar over dei sjølv. Sliter med sjenkelvikninger og bakpartsvendinger. Og mellomgangarter er nok ikkje våres sterkaste side enda nei. Øka skritten gjekk dritt i forhold til kva vi kan. Betre i LB:4. Fryktelig vinglete midtlinje ja.

LB:4 klassen vant eg med 67,4 %. Dog er dommeren kanskje noko snill med karakterene i forhold til ein del andre dommere eg har ridd for.

Edit : for å sei att no er protokollane lagt ut på heimesida mi for dei som ville sjå desse. Og for å rette opp litt skrivefeil som dommer og ikkje domer.

Redigert av - Lucinda: den 28/03/2006 18:26:47 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  09:48:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes det er mer interessant at så mange sitter og ser ned på hesten mens de rir, jeg. Håper de ikke ser ned i rattet når de kjører bil også

Opprinnelig postet av lino

Hva??? Det har jeg IKKE sett...
Sjekk de nyeste bildene mine på vipen hehe..Tror faktisk jeg er en del bedre til å kjøre bil

-edit-
Et spørsmål bare, hvordan påvirkes egentlig hesten av at man kikker ned når man rir? Ser på bildene av meg selv at hesten ikke er riktig "innunder bak", kan dette komme av at jeg fokuserer nedover?

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 28/03/2006 09:51:54 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  10:03:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[quote]-edit-
Et spørsmål bare, hvordan påvirkes egentlig hesten av at man kikker ned når man rir? Ser på bildene av meg selv at hesten ikke er riktig "innunder bak", kan dette komme av at jeg fokuserer nedover?

Opprinnelig postet av christine26.

Vekten din (ikke mye, men nok) flyttes over på fremparten, og derfor blir det vanskeligere (eller hva jeg skal si) for hesten å gå optimalt bakfra. Er utrolig mange ryttere som ser ned (inkludert meg selv), men prøv å tenk på at man skal føle hvordan hesten går- ikke se, og tenk på at om man fokuserer på bakparten, og legger vekten sin bak med å se opp, vil tyngdepunktet ditt hjelpe hesten til å sette seg mer bak!
Litt dårlig forklarte, men du skjønner sikkert :)

Hege Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  13:38:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
En "vektfølsom" hest vil forstå hvor du vil etter hvor du ser, fordi du flytter vekten din.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  17:27:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes det er mer interessant at så mange sitter og ser ned på hesten mens de rir, jeg. Håper de ikke ser ned i rattet når de kjører bil også

Opprinnelig postet av lino

Det vokser penger i manen! Visste du ikke det???
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  18:13:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Æsj og, må være noe galt med hesten min da..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  18:44:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
flere bilder takk.. Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 28/03/2006 :  22:05:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bilde av Opis pånni (var 4 år på dette tidspunkt). Venninne som rir. Har ingen bilder av meg selv som rir...(veldig knotete å få tatt...)

Bare pånni:

Sånn kan hun også være:

Redigert av - Opal den 28/03/2006 22:09:25 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  11:50:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får prøve å legge inn noen bilder jeg også nå da! De er litt dårlige, men det er bare å kommentere! (sånn, da er de redigert. Takk Kristine!)

Hege
Redigert av - Hege J den 29/03/2006 12:25:32 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  11:51:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åj shit, de ble litt store! Men før jeg fjerner dem- hvordan får jeg forminsket dem??
Hege Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/03/2006 :  12:11:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Åj shit, de ble litt store! Men før jeg fjerner dem- hvordan får jeg forminsket dem??

Opprinnelig postet av Hege J

Under bildet når du har lastet det opp på photobucket så står det "Edit"(over bildet). Trykk der så kommer er ny side der det står om du vil forminske det, 70%, 50% eller 20%. Så er det bare og "Resize" bildet.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  17:55:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fine videoer Lucinda, dere var en flott ekvipasje :-)

www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.