hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan lage ny side på hjemmesiden?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hjemmesider
 Hvordan lage ny side på hjemmesiden?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  12:06:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har litt problemer med og få kontakt med hun som er webmaster for hjemmesiden min, så jeg lurte på om noen av dere vet hvordan jeg gjør dette med nye sider på hjemmesiden min?

Jeg tenkte at siden jeg har en del bilder kunne jeg lage en ny side til diverse bilder, der en bare klikker på det jeg har skrevet og så kommer en inn på en bildeside.
Det blir litt ryddigere på det viset istedenfor og ha en haug med bilder nedover sidene slik som jeg har nå..

Jeg har Adobe Dreamweaver-programmet og home.no (vet ikke hva som er viktig og vite av dette for og kunne svare på spørsmålet..)

Jeg har også hele tiden kunnet lage nye "vinduer" der jeg har satt inn bildene, da har jeg kunnet klikke på tab-tasten, men plutselig nå så funker ikke det.. Noen som vet hvorfor?
Forhåpentligvis er det bare en liten enkel feil jeg har gjordt, men jeg er ganske fersk i faget så jeg klarer ikke finne ut av dette selv...

Om jeg ikke har greit og forklare meg godt nok så spør, så skal jeg prøve og forklare bedre

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Lopke

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  12:21:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du lager enkelt å greit en NY side i dreamviewer. I den forrige siden kan du lege inn et "neste side" ikon med URL til neste side. Det samme gjør du med den nye siden. Url må peke til denne. Last opp med FTP`en og vips så har du laget ny side. Lurt å legge inn "forrige side" på den nye så man kan gå tilbake og. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  12:29:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Dette forstod jeg ikke..
Kunne du ha forklart nærmere hvordan jeg fikser det? Jeg forstos at jeg må "linke"(?) f.eks. neste side til den nye siden jeg lager, men skal jeg "linke" den til den gamle siden altså?
Ja det hadde vært TOPP og kunne lage en slik tilbakeknapp på sidene, kjedeligt og ha det slik jeg har det nå; klikke tilbake hele tiden...

Men hva er FTP? Ei som var her på besøk mente jeg skulle klikke på "site file" for og lage ny side? SOm sagt så er jeg ganske grønn enda på dette, men hadde vært så kjekt og kunne lære lage nye sider selv

Edit : Så nå nettopp at programmet mitt heter Macromedia Dreamweaver, og ikke Adobe (er visst den programmet jeg gjør klar bilde for web`en som heter det)

I window oppe på siden står der "site FTP log". Er det der jeg skal klikke for og lage ny side tro?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 26/02/2006 13:57:57 Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 26/02/2006 :  14:55:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, laster du opp siden til nettet rett fra Dreamweaver-programmet?

Ftp er et program som enkelt og raskt lar deg laste opp og organisere filer til domenet ditt på internett :) Dette forutsetter vel at du har skrevet dine egne html-koder tror jeg :)
Men enkelte program som f.eks frontpage og sikkert dreamweaver (er ikke 100% sikker, fordi jeg aldri har vært borti dette programmet) har mulighet for å laste opp filene direkte fra programmet ved å trykke på en knapp

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  17:30:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig usikker på dette, Line Kristine. Men jeg prøvde og trykke litt rundtforbi tidligere i dag på programmet, og tror jeg fant ut av det. Men jeg er usikker på hvilken side jeg skal linke til, om det er til selve hjemmesiden min eller til en av sidene jeg vil ha den nye siden til.

Om jeg må ut på nettet for og laste inn ny side vet jeg ikke helt, siden jeg ikke har turd og prøve skrive noen link og se hva som skjer videre. Er så redd for og gjøre noe feil, webmasteren min bor et par timer herfra så det hadde ikke blitt rettet opp i den nærmeste tiden..

Men jeg fant en plass hvor der stod "new page" og klikket der, tror jeg er litt på rett spor da Men vet ikke helt sikkert..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  19:53:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spoff hvor er du??? du er så flink å forklare.

Men ja FTP er et eget program til opplasting og organisering av siden på en veldig lettvindt måte.
Den nye siden med bilder klarer du å lage? hvis jeg forsto deg rett? Du kan evt kopiere side en og sette inn de andre biildene istedet. Men du må linke til side to, altså en annen side. Url er den adressen du vil se som forandrer seg om du går på hovedside, som regel index, sånn kunne det se ut: ww.bentesaraber.no/gallery/page1.htm eller page2.htm forstår??
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.