hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - er det farlig å dette av en gang i blant?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 er det farlig å dette av en gang i blant?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2003 :  07:17:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Er ikke helt enig i påstanden om at de som ramler av mange ganger må være elendige ryttere som burde finne seg en annen hobby. Det er forskjell på å løpe omkring i terrenget på en rampeponni, og å ri rundt på en inngjerdet bane eller å ta en tur langs veien på en velskolert hest. Bare for å ta to eksempler!
Det er enkelte som mener de er veldig flinke siden de nesten aldri har ramla av, men det kan jo også ha noe med hvor tøff ridning de tør å drive med! Jeg mener ikke at alle som har holdt seg i salen på hver ridetur er pyser. Men det har mer med hvilken type ridning man driver med enn om man er en elendig rytter eller ikke!

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 04/11/2003 :  07:34:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men det har mer med hvilken type ridning man driver med enn om man er en elendig rytter eller ikke!

Akkurat det er jeg enig i. Men jeg mener at hvis man faller av veldig ofte, tyder det på at man driver med en uforsvarlig type ridning, uansett om man er teknisk flink til å ri eller ikke. Mange vil kanskje kalle det å "løpe rundt i terrenget på en rampeponni" som tøff ridning. Jeg vil heller kalle det dumdristig og uforsvarlig.
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2003 :  09:28:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Eligj: Jeg satte det litt på spissen i innlegget mitt... Å ri rundt i full fart i skogen på en rampeponni er ikke særlig fornuftig! Jeg tror vi i bunn og grunn er enige

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 04/11/2003 :  23:39:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
nå regner jeg med at det var innlegget mitt du sikta til? det var ment som ironi, men jeg hadde litt dårlig tid så jeg fikk ikke skrevet noe særlig mer..

ihvertfall bør de rytterne kanskje få seg en trener eller i hvertfall trene på balanse og sånn?!

Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  16:25:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Er helt enig med det Dagros sier!! Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 30/04/2005 :  23:05:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Jeg har falt av uttallige ganger og har som regel sluppet "billig" unna, men for syv måneder siden falt jeg av en rimelig sprek og heit traver som hadde panikk( traver i løpsform). Falt på hard grus og svimte av.. Takk og pris for at jeg hadde hjelm på.. men slapp på ingen måte billig unna det fallet.. tre dager på sykehus, hjernerystelse,forslådd og whiplash (nakkeslengskade)..Sliter ennå med nakkeslengskadene og har daglige smerter.. Balansen min er ikke det samme og derfor ikke rideferdighetene det heller.. Går til kiropraktor to ganger i uken i tillegg til fysioterapaut..

Menmen.. kanskje litt utenfor temaet? Men det bør være en liten oppvekker for mange.. Vær forsiktig i omgangen med hest. Jeg ville ha vært død nå hvis jeg ikke hadde hjelm på, og kunne lett ha brukket nakken og satt i rullestol..
Jeg er vanvittig glad jeg ennå er istand til det jeg elsker over alt på jord; nemlig hester:)

Har dette gjort meg redd? ikke det spor.. satt meg selvfølgelig ikke rett opp på hesten etter fallet, men ble ikke redd av den grunn.

Alltid tenk helse og sikkerhet. Ikke sett deg opp på hesten igjen hvis du har slått deg stygt.

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 30/04/2005 :  23:21:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Huff, kom så i tanker da jeg leste det første innlegget.. Ei som kom på rideleir her hvor jeg bor var lam fra halsen og ned pga hun hadde falt av hesten sin...
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/05/2005 :  00:58:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har falt av mange ganger, men sist gang gikk det ikke bra.

Var ute og red på tur, og hadde gått av hesten for å gå over en bro. Var på vei opp igjen når han virkelig klikker og tar ut i en alledels vill galopp; salen henger på skjeven og jeg får omtrent ikke foten ut av stigbøylen. Når jeg får rettet meg litt opp tar han noen saftige spark bakut. Jeg landet på et jorde, og trodde ikke at jeg landet så hardt.. Når jeg ble skikkelig syk på bussen tilbake fra stallen skjønte jeg at noe var galt; det viste seg at jeg hadde to knekte ribben og indre blødninger. Fra den dagen av brukte jeg alltid sikkerhetsvest, noe jeg gjør enda.
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  13:29:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg ikke lest hele tråden, for den var veldig lang. Men jeg er ikke for å dette av hesten:

Kopi av melding:

Det er nok sundt for rytteren å dette av så lenge man ikke skader seg selv eller hesten

DET kan man faktisk ikke vite før man ligger det.
Det var en jenta på stallen vår som falt av i gallopp, og hesten falt også. Hun fikk hesten oppå hodet(!) Tror ikke hun hadde planlagt det.
Hjelmen var knust, og brist på skallen. Uten hjelmen hadde hun nok dødd.

Pluss at en av forrytterne mine datt av og brakk armen på 3 steder... ikke morsomt!

Hvis man har så lyst å falle av er det en sånn rodeo ting på Tusenfryd... koser 30 kr...

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2005 :  18:23:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Veldig OT:
Beat: Den rodeotingen er tatt vekk!! *frust!* Jeg var der for to år siden og prøvde den. Den hadde så regelmessige bevegelser, så jeg datt ikke av . Gleda meg til neste år når jeg skulle vise kjæresten min hvor flink jeg var til den rodeotingen, også hadde de tatt den vekk!
*skal på Tusenfryd i morra og håper og krysser fingra for at de har fått den tilbake* ;)
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  15:11:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe...det var synd. Jeg syntes også den var morsom!! Du må gi tilbakemedlig på om det var bra på Tusenfryd da!! Jeg hadde årskort der i fjor, og var der 1 GANG!!!!!!!!!!!! Buhu...
Men det var fordi jeg blei gravid da, kjedelig å være der uten å ta de største karusellene!!

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.