hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Til dere som har fòrrytter...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Til dere som har fòrrytter...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MIX

Skrevet - 21/04/2006 :  09:10:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siste del av denne debatten er klippet vekk, da et innlegg (som skapte videre debatt) er fjernet grunnet brudd på en av våre forum-regler:
Debattinnlegg som dreier seg om en navngitt person, eller om en person man ut fra debatten lett kan gjette hvem er, er ikke lov. Heller ikke andre former for debatter som fører eller kan føre til direkte personangrep, reklame eller diskusjon av negativ art er lovlig.

Minner også om vår anbefaling:
Som bruker identifiserer du deg med ditt eget unike brukernavn, med tilhørende passord. Man kan velge om man vil fremstå som anonym eller ikke for de resterende debattdeltagerne, men vi anbefaler alle å fremstå med kjent navn og kjent identitet. Dette er ofte å foretrekke for andre debattdeltagere, og øker din troverdighet. Hestemarked logger IP-adresse i forbindelse med aktivitet for alle sine brukere, men av hensyn til personvern er ikke denne informasjonen tilgjengelig for offentligheten.

MIX, administrator Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  09:19:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk MIX!
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  17:33:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde ei forrytter som var 15 år, hun hadde ikke ridd islandshest før. Det fungerte ganske bra!

Nå har jeg ei forrytter som er 14 år, og hun har heller ikke ridd islandshest før. Det fungerer veldig bra! Hun er flink til alt annet enn å ri tølt, siden hun ikke har gjort det før. Nå skal det sies at hesten ikke er så lett å få i tølt, så man må kunne en del. Jeg har heller ikke hatt eller ridd islandshest før jeg kjøpte han, så jeg er heller ikke flink nok til å få fram tølten.

Han blir ridd i vanlig dressur og turriding! Det fungerer kjempebra! Til sommeren skal vi kanskje hoppe noen bittesmå hinder også, bare for moro!

Det er ikke alltid like lett å finne en som har ridd islandshest før... Det er ikke så mange aktuelle en kommer i kontakt med når man skal sette ut en hest på halvfor...

Hvis personen har hesten på halvfor, betaler personen halve stalleia og halve skoingen. Da kommer det jo veldig an på hvor mye det koster der hesten står. Der jeg stod før kosta det 1200,- da betalte forrytter 600,- pr. mnd. Der jeg står nå koster det 2900,- så halvforrytteren betaler 1450,-

Jeg er ganske raus på dagene, i hvert fall i disse eksamenstider. Så hun får ri mer enn 3 dager i uka :)
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  11:00:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

så halvforrytteren betaler 1450,-

Opprinnelig postet av Nikita

Føler meg truffet.. Jeg betaler så lite som 57,75 pr gang og klager over bussen, når det finnes noen som har 1450 i månedsavgift..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

MartineMoor

Skrevet - 08/05/2006 :  15:27:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 13 år og er forrytter på en 6 år gammel varmblodshoppe. Eieren hadde egentlig tenkt å ha en over 16 år, men hun svarte likevel på annonsen min da hun mente at det var verdt å prøve. =) det er jeg gla for..! Det ble forhest på meg ja, og når eieren først så meg trodde hun at jeg var i 15 års alderen...

Men en 11 åring er ikke bare en 11 åring. Det fins så mange forskjellige individer, og hadde jeg vært deg Cindy, så hadde jeg ivertfall latt denne jenta prøve hesten. Tenk om hun er kjempeflink til å ri hesten, snill mot den osv.
Da er det vel ikke så mye å klage over at hun bare er 11 år. Og hvis hun ikke akkurat passer til Fàlki, da er det vel bare å si nei..?

Og selvom hun ikke er den mest ansvarsbevisste i Norge liksom, så la henne ha hesten ca. 1 gang i uka i førsten, skriv en skriftlig kontrakt på hva hun kan gjøre og hva hun ikke kan gjøre, og bli med henne til Fàlki i førsten, kanskje lån en annen hest og ri ut på tur sammen med henne, vis henne noen fine turstier..
Så kan hun vel prøve aleine etterhvert? bli fortsatt emd henne i stallen, men ikke på turen.. Så, etter noen uker/ en mnd. så kan hun ri og være i stallen helt alene.

Jeg anbefaler deg å la denne jenta prøve hesten, du har ingenting å tape..!

Gå til toppen av siden

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 09/05/2006 :  22:17:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er 13 år og er forrytter på en 6 år gammel varmblodshoppe. Eieren hadde egentlig tenkt å ha en over 16 år, men hun svarte likevel på annonsen min da hun mente at det var verdt å prøve. =) det er jeg gla for..! Det ble forhest på meg ja, og når eieren først så meg trodde hun at jeg var i 15 års alderen...

Men en 11 åring er ikke bare en 11 åring. Det fins så mange forskjellige individer, og hadde jeg vært deg Cindy, så hadde jeg ivertfall latt denne jenta prøve hesten. Tenk om hun er kjempeflink til å ri hesten, snill mot den osv.
Da er det vel ikke så mye å klage over at hun bare er 11 år. Og hvis hun ikke akkurat passer til Fàlki, da er det vel bare å si nei..?

Og selvom hun ikke er den mest ansvarsbevisste i Norge liksom, så la henne ha hesten ca. 1 gang i uka i førsten, skriv en skriftlig kontrakt på hva hun kan gjøre og hva hun ikke kan gjøre, og bli med henne til Fàlki i førsten, kanskje lån en annen hest og ri ut på tur sammen med henne, vis henne noen fine turstier..
Så kan hun vel prøve aleine etterhvert? bli fortsatt emd henne i stallen, men ikke på turen.. Så, etter noen uker/ en mnd. så kan hun ri og være i stallen helt alene.

Jeg anbefaler deg å la denne jenta prøve hesten, du har ingenting å tape..!

Opprinnelig postet av _ViljeJenta_

Takk for gode råd! Jeg har latt en jente på 11 år prøve Falki og det gikk til helv... for å si det sånn. Vil ikke si for mye om det her da jeg ikke vil "henge" ut denne personen, men det gikk hvertfall veldig dårlig.
Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  13:35:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde ei ung uinridd new forest hoppe på for, betalte jeg 250 i månden, ble ikke så mye ridning, men lærte utrolig mye av å ri en en hest.

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.