hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Til dere som har fòrrytter...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Til dere som har fòrrytter...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  00:20:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er en mulighet med prøvetid. Hun på 11 (huff det er virkelig ungt altså) er inneforstått med reglene mine, og foreldrene er med på alle samtaler + at jeg har snakket med dem om ansvar og kontrakt og hele pakka... Får se hva det blir til.... Gå til toppen av siden

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  17:52:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
(akkurat *det* ble bevist en gang for alle på en annen stall i nærheten her, da en hest og en jente gikk gjennom isen på et vann. Jenta overlevde, så heldig var dessverre ikke hesten, og dette var en jente på rundt 17 år).

Hvis det er hun som gikk gjennom isen på bogstadvannet i sommer du tenker på, så er hun en uttrolig ansvarful hesteeier.
Vi har alltid pleid å ri over vannet etter at isen er sjekket, det var det faktisk denne gang oxo, men rotten tømmer har i år laget luft eller noe, slik at isen visse steder ble ussikker. Hun prøvde å få opp hesten i nærmere en time og gjorde alt hun kunne! Så hun skal ikke klandres!

www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  20:29:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
var trav hester som gikk gjennom oxo og det var et ektepar som kjørte!
var med 3 eller 4 ut på isen!

tror 3 hester gikk gjennom mens to drukna skal sjekke det ut

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Birgitte&Kongen

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  01:25:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBirgitte&Kongen  Svar med kopi av melding
For å være helt ærlig, så syns ikke jeg det høres veldig smart ut å ri på islagt vann, samme om 100 mennesker har sagt det går ann. Jeg hadde overhodet ikke tatt det med et smil hvis jeg hadde fått vite at fôrrytteren min hadde gjort det, visse sjanser syns jeg bare ikke man kan ta, men det er nå meg da. Sikkert (eller heller, tydeligvis) mange andre som syns det er greit.
Ask me no questions and I will tell you no lies

KONGEN AV LIAN <3
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  12:49:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Øydis, du er heldig som fikk hest på fôr:P Får ikke låv jeg... Veninna mi har en liten sta shettis på halvfôr, men jeg er hos den mer en henne:P

Opprinnelig postet av Gnyr2

Nah! ..
Hehe... Litt uheldig er jeg jo.. Må ta dobbel buss frem og tilbake, tar ca. 40 min inkl at jeg må forbi sonen, så da blir det lagt til nok 3 kr i penger, så da blir det 28 kr hver gang jeg skal ut istallen, inkl pengene jeg betaler, altså 57,75 kr.. .. Hehee..
Ikke alltid jeg er heldig ..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 18/04/2006 :  20:47:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Øydis, du er heldig som fikk hest på fôr:P Får ikke låv jeg... Veninna mi har en liten sta shettis på halvfôr, men jeg er hos den mer en henne:P

Nah! ..
Hehe... Litt uheldig er jeg jo.. Må ta dobbel buss frem og tilbake, tar ca. 40 min inkl at jeg må forbi sonen, så da blir det lagt til nok 3 kr i penger, så da blir det 28 kr hver gang jeg skal ut istallen, inkl pengene jeg betaler, altså 57,75 kr.. .. Hehee..
Ikke alltid jeg er heldig ..

Opprinnelig postet av *Hrafn*

Syns du 57 kr er mye for å ha hest på fòr?? Skjønte ikke den jeg? Eller mente du at det var mye å betale 57 kr for å komme seg til og fra stallen??
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  21:21:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
57 kr var billig! Veninna mi betaler 100 kr gangen for fôrhesten sin.
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  22:16:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For å være helt ærlig, så syns ikke jeg det høres veldig smart ut å ri på islagt vann, samme om 100 mennesker har sagt det går ann. Jeg hadde overhodet ikke tatt det med et smil hvis jeg hadde fått vite at fôrrytteren min hadde gjort det, visse sjanser syns jeg bare ikke man kan ta, men det er nå meg da. Sikkert (eller heller, tydeligvis) mange andre som syns det er greit.

Opprinnelig postet av Birgitte&Kongen

Det er langt fra uvanlig å ri på islagte vann,bla er det amatør travløp endel plasser,nettopp ute på slike frosne vann.
Her på vestlandet hvor jeg bor,er det ikke noe lurt å ri utpå,men det er plasser med kaldere og mer stabilt klima enn Bergen

Å sitte å kritisere en rytter som mistet hesten etter den gikk igjennom,blir helt feil.
Kjenner ikke personen,men har inntrykk igjennom flere kilder at dette var en ansvarsfull dame,som ikke pleide ta noen risker...at det da går galt kan hun strengt tatt ikke klandres for.
Man kan bli påkjørt i veien med hest,man kan gå igjennom myrer i skogen(holdt på å miste min slik for to år siden),man kan med andre ord risikere mye uannsett hvor man ferdes til hest.

Vår oppgave er derimot å forsøke å se slike ting på forhånd,ta visse forhåndsregler,og evt gjøre det beste ut av en situasjon dersom man kommer opp i en krise på rideturen...noe jeg har tro på at denne unge damen gjorde så best hun kunne...

Off topic,jeg vet... Men syns det blir helt feil å sitte har og rette pekefinger når man strengt tatt ikke kjenner hele situasjonen!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Birgitte&Kongen

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  02:24:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBirgitte&Kongen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er langt fra uvanlig å ri på islagte vann,bla er det amatør travløp endel plasser,nettopp ute på slike frosne vann.
Her på vestlandet hvor jeg bor,er det ikke noe lurt å ri utpå,men det er plasser med kaldere og mer stabilt klima enn Bergen

Å sitte å kritisere en rytter som mistet hesten etter den gikk igjennom,blir helt feil.
Kjenner ikke personen,men har inntrykk igjennom flere kilder at dette var en ansvarsfull dame,som ikke pleide ta noen risker...at det da går galt kan hun strengt tatt ikke klandres for.
Man kan bli påkjørt i veien med hest,man kan gå igjennom myrer i skogen(holdt på å miste min slik for to år siden),man kan med andre ord risikere mye uannsett hvor man ferdes til hest.

Vår oppgave er derimot å forsøke å se slike ting på forhånd,ta visse forhåndsregler,og evt gjøre det beste ut av en situasjon dersom man kommer opp i en krise på rideturen...noe jeg har tro på at denne unge damen gjorde så best hun kunne...

Off topic,jeg vet... Men syns det blir helt feil å sitte har og rette pekefinger når man strengt tatt ikke kjenner hele situasjonen!

Folk får da klart gjøre hva de vil, sier bare hva jeg ikke ville gjort eller likt at noen gjorde med hesten min og hvorfor jeg mener som jeg gjør.

KONGEN AV LIAN <3
Gå til toppen av siden

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:39:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun som gikk gjennom isen med hest i sørkedalen, eide selv hesten, og var ikke noen fòrrytter.. Mener ikke at det ikke er lurt å ri på det vannet,, men kanskje litt dumt å klandre andre her inne på nettet når de selv kan lese det!
www.ylli.piczo.com |
Gå til toppen av siden

Birgitte&Kongen

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  04:44:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBirgitte&Kongen  Svar med kopi av melding
Det var da veldig å vi var opphengt i "klandring" av andre her da. Fôrrytter eller ikke, det var ikke poenget og det sa jeg heller ikke noe om at vedkommende var. Og selvom jeg ikke syns noe om å ri på is, så sier jeg ikke at ikke andre kan gjøre hva de vil med sine hester, gjør jeg? Ikke noen vits i å gå i forsvar på den måten.

KONGEN AV LIAN <3
Gå til toppen av siden

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  20:40:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
sorry da...
www.ylli.piczo.com |
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  21:02:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Jeg tenker som så at når jeg var 11 fikk jeg lov til å ha min første hest på for. Og jeg vet at jeg gikk lenge og følte at jeg var klar lenge før dette. Jeg tror man nesten bare må gi det en sjangse og se hva som skjer. man merker jo fort om hesten oppfører seg anderledes dagen etter at for rytteren har vært der, hvertfal hvis noe lumsk heter forgår lenge! Vi må prøve å huske tilbake på oss selv som elleve åringer og prøve og tenke hva slags ansvar vi selv klarte og ha, og hvordan vi mottok beskjeder som " ikke galloper på tur han er for sterk" Se ann forrytteren, dete r mange fornuftige ellveåringer, jeg ser selv på min elev som bare har ridd hos meg i et halvt år, hun er tolv, men takler mange situasjoner veldig bra, og tenker også med hodet. Her gjelder det nok å gå etter mage følelsen jah :)
sooove ja takk Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  21:06:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
57 kr var billig! Veninna mi betaler 100 kr gangen for fôrhesten sin.

Største grunnen er at det er ekstremt dårlige turmuligheter, ikke ridebane og en stall med lite hester, så derfor er det billig. Betaler 500 i måneden for 2 dager..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

pelsdott

Skrevet - 20/04/2006 :  21:08:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
folk må få gjøre som de vil mener nå jeg...
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.