hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva gjør dere når hesten stikker som f***?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva gjør dere når hesten stikker som f***?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  18:27:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare lurer?! Hva gjør dere i det hesten stikker som f*** på veien hjem. Gjerne med tunga over bittet oxo kanskje litt glatt og gjørmete, og gjerne et par tur gåere ute å går?
www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  18:29:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hopper av!fikk rettet opp den brukne nesa mi i hvert fall..
ps:mørke ridesko er vansklig å finne igjen på pløyd jorde..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 17/04/2006 :  18:34:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenker ikke engang tanken på å hoppe av, det tør jeg ikke! Jeg klamrer meg fast og prøver for harde livet å få stoppa (blir jo livredd for at hesten skal ramle), noe som nesten alltid resulterer i at jeg må svinge han halvveis ut i grøfta.
Like kjedelig hver gang, og ofte blir hele dagen ødelagt etter det!
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:22:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
altså hadde ikke jeg hoppet av den gangen hadde jeg vært dau nå for å si det sånn..
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  19:27:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
For det første, prøve å ikke få panikk. Roe ned hesten, ta og gi, snakk med den. Virker det ikke, prøv å få hesten på ei volte, eller mot en vegg eller et tre, slik at den MÅ stoppe. Red på tur en gang, galopperte bortover veien, også begynte jeg å skulle sakke av, men lille Miss nekta, tilslutt begynte vi å nærme oss en glatt bakke, men Miss fortsatte! Måtte bare styre henne rett i snyskavelen. Ble litt krangling før jeg fikk henne dit, men jeg fikk iallefall stoppet henne...
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  19:28:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men, hadde ikke dette innlegget passet litt bedre inn under "problemadtferd" eller "diverse"?
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Elisabeth E

Skrevet - 17/04/2006 :  19:34:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med mindre heste stikker fordi den blir skremt/redd, så har dere nok et respektproblem.

Du kjenner vel at han skal til å stikke før han faktisk stikker? Pass på å si ifra med store nok bokstaver at dette ikke er lov!
Gi og ta i tøylen, ikke bli hengende. Hesten henger nok hardere enn deg...
One rein stop er fint på hester som stikker.

Ellers kan du la være å sette deg opp i den situasjonen, om det er et fast strekke han pleier å stikke på, så stig av og gå .
Eventuelt bare skritt der han stikker, da bør det gå greit å hindre at han stikker.
Gå til toppen av siden

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:41:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
jo, hadde vel kanskje passet bedre et annet sted.. Bare hører om så mange islendinger som løper ut/ stikker...
www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P
Gå til toppen av siden

gitte&starra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:45:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jo, hadde vel kanskje passet bedre et annet sted.. Bare hører om så mange islendinger som løper ut/ stikker...

Opprinnelig postet av ulldotten & vikingen

Tror nok ikke Islendingene er noe værre til å stikke av enn andre raser

Gjør livet til en fest,ri islandshest

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  20:21:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg drar i en tøyle!

ellers så om han løper så gir jeg masse tøyle og jager på han for så og sammle de og ri han sikkelig med sete og da blir han litt sjokka og da får jeg stoppe

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  20:27:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
..da faller man av (gjorde det i dag gitt..).. Type hull i buksa, skrubbsår på knærne og på hendene, men alt gikk bra. Falt av en liten blanding av shettis og fjording på 115 ellerno, men det gikk fader meg fort nok når han plutselig fant ut at han skulle løpe som om djevelen var bak han.. Dusteponni.. :P Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:04:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
uff da..endte bare som veifyll omtrent jeg,husker bare blodet som rant utover i søledammen...
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:33:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nødstopp er en bra ting, om det er innlært funker det knallbra for meg ihvertfall.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  14:17:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Problemet meg meg når sånt skjer er at jeg blir redd. Men klarer å holde meg ganske rolig... Da jeg og Siri var på tur her i vinter, med Herdis og Nasi som ikke hadde blitt ridd sammen på lenge, så stakk de som bare pokker en gang vi galoperte. Og det var SKIKKELIG glatt, jeg bare klamra meg fast og fikk stoppa henne etter noen hundre meter, Siri hoppa av like før meg... Jaja, slik kan det gå, heldigvis var det på en sti og ikke der folk og biler er... :/
Haoli <3 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  14:26:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ber til hesten om at dette skal gå bra(håpe), for når han skal ta ut hjem er det på langveien fra gården og til alle husene. Skikkelig humpete og steinete vei.. :-S
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  16:47:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dere med hester som stadig vekk stikker (det høres iallfall sånn ut?) - har dere aldri vurdert å trene hestene vekk fra dette? Det er farlig både for hest, rytter og ikke minst omgivelser.

Jeg bruker one-rein stop på hester som har dette innlært, ellers forholder jeg meg rolig og prøver å roe ned hesten med stemme og kropp (dersom den er skremt).

Å hoppe av en hest i vill fart kan fort gjøre deg mer dau enn å bli på hesten. En av damene på stallen jeg red før brakk ryggen tvert av etter at hun hoppet av hesten sin som stakk. Hun falt ikke en gang - landet på bena og greier.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.