hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sesongstart
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Distanseridning
 sesongstart
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 16

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  16:12:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe, ja dere skulle hørt meg da jeg og min mann reiste til Sverige for og parre den en tispen vår.. Tror han var rimelig lei mine vei-kommentarer, fo rjeg kan love dere at sideveier og grusveier innover og store vakre skoger i Sverige lokket noe så hinsides

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Veiene der er veldig fine, jeg drømmer meg bort bare jeg kommer til magnor jeg

Håper kulen forsvinner over natten, det hadde virkelig vært urettferdig om du måtte ha trukket deg nå. Men det er nok ingenting.

Jeg har forresten mast på mamma og pappa, og vi skal få fikset det snart, men pappa har så mye og gjøre på jobben nå, så han har ikke tid til å kjøre oss inn de kommende ukene

Redigert for å skrive noe jeg hadde glemt.

- Marie & Lipdonn -
Redigert av - LilleMarie den 21/06/2006 16:15:35 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  16:36:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jippiiii, nå ble jeg virkelig glad da jeg leste at foreldrene dine vil hjelpe deg
Nå må du huske og fortelle oss hvordan det går med Lipdonn hos veterinæren og hva veterinæren sier for noe.. Og så vet du, det er jo mulig din far greier og vri det til slik at dere får kommet dere avsted tidligere Jeg skal hvertfall krysse fingrene og håper at det går bra med dere!

Ja jeg håper også at kulen forsvinner over natten, men har min tvil... Jeg kjenner til meg og min flaks
Men men, jeg skal ikke gi opp håpet enda hvertfall!

De veiene i Sverige ja.. Jeg greide lure mannen min til og være med på tur på en av de flotte veiene der borte, måtte jo lufte hunden fant jeg ut og så bar det svasted innover
Helt til mannen min fant ut at bilden vår kunne bli ranet siden den stod i veikanten/avkjørselen til grusveien (var bom der så vi kunne ikke kjøre innover på grusveien og parkere).
Men jeg bare kommentere hver eneste klatrebakke jeg ser hver gang vi er på tur (og det er ofte! Er mye på hundeutstillinger o.l.), men han begynner vel og bli noe herdet for mine kommentarer hi hi

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  20:04:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
føler meg truffen av de fleste punkter, som stinkbomben i bilen og det siste punktet om å sovne på sofaen og punkt nr 23!

Uffda, håper det ikke er noe farlig klump, at den forsvinner like fort som den dukket opp, den klumpen på Etanec. Skal ikke ha noe av at dere ikke kan starte likevel 1juli Du skjønner, jeg har stor tro på at det kan gå bra med dere på seks mil, arabere skal ikke undervurderes

Høres forresten ut som veterinæren din er ganske vandt med å få telefoner fra deg, Bente Hvilken veterinær er det du bruker? Finnes det de som har mer peiling på hest enn kuer/sauer der borte? Hihi

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  21:43:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Øøøh, noen som sa telefon?? He he, ja han er nok ganske så godt vandt til det jah. Jeg ringer ham ofte og spør om ting jeg lurer på, så jeg går mer enn mindre under tilnavnet "hønemor" Men det gjør meg ikke noe så lenge jeg kan utelukke at noe alvorligt er på gang hos hestene mine.
Jeg bruker en veterinær som heter Magnus Solberg. Han elsker arabere () så han har jo en ekstra fjør i hatten hos meg da he he.
Han er kjempeflink med hester og har virkelig god peiling også. En av de få "bonde"-dyrlegene som ofte gir råd om og legge på bandasjer bl.a.
Men han bor ikke her, han holder til i Bjerkreim mener jeg og huske. Han har bare et sommerhus her og en god del villsauer.

Ja jeg håper det er noe som forsvinner fort, men tror jeg har funnet ut at det er gjordtspreng så da må han dessverre ha mer enn mindre fri noen dager. Så jeg får prøve og longere ham en del, selv om jeg ikke kan ha longeringsgjordten på heller. Skal kjøle ned klumpen hver dag, og skla løpe ut og kjøle litt nå også (har nettopp kommet hjem fra hundetreningen så jeg har ikke fått sett til ham enda).
Har du noen gode råd forog få bort den fæle klumpen så kom gjerne med idèer.. Jeg lurte litt på om det kunne hjelpe og massere inn litt liniment på den? Det skal jo kjøle?...

Så du har tro på Etanec på 6 mila??? Oisann, det overrasket og gledet meg og høre

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  22:54:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Så du har tro på Etanec på 6 mila??? Oisann, det overrasket og gledet meg og høre

Opprinnelig postet av Bente_og_Etanec

Klart jeg har tro på dere. Hesten høres ut som han er i form, og du kjenner hesten din såpass godt at du ikke har noen problemer å lese hesten. Og det er nok noe av det viktigste under et ritt! Etterhvert som dere får erfaring fra lengre ritt, seks mil og oppover, så bare bygger det på seg Til slutt ender også du opp med å tenke på seks mil som et kort ritt

Gjordspreng har jeg ikke vært borti før, men om du ikke får ridd noe særlig på et par dager, så vil nok ikke hesten forfalle på den korte tiden. Longering og leieturer fungerer nok bra det Synd du ikke får testet ut buksa ennå

Godt du får tak i en dyrlege som interesserer seg for hest. Vi har jo Eiken fra kvdal, han er jo også en araberhestmann. Så er det jo Trygve K og Eli som har sitt område i fl.fjord og rundt forbi. Trygve er også flink, syns jeg, han synger alltid for Ferrari når han får sprøyter Eli har jeg aldri hatt hjemme hos hesten, men det er sikkert like greit, siden det er henne vi som regel møter i vet.gaten, og da er det ugunstig at Ferrari forbinder henne med sprøyter og auau

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  23:51:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
... og punkt nr 23!
[...]
Opprinnelig postet av Ferrari & Miriam

du turte ikke si hva punktet handlet om? Sånn er det jo veldig lett å bli i veterinærgrinden da, man vet hvordan man vil ha det, men dessverre er ikke de andre tankelesere..

Du må holde oss oppdatert om denne kulen. Kuler kan komme, men være ufarlige. Kan man ikke ri er det jo en gyllen sjanse til å finne på noe annet kreativt man ikke gjør når en kan ri :)

Jeg ringer og bestiller time i morgen tidlig, for det er en travtrener rett borti her som ofte er på Bjerke, og kanskje han har plass til en ekstra hest. Ellerså sa Mariann (Thorstensen) at hun kunne være med og eventuelt kjøre Håper bare det er noe man kan fikse på...

Hun drar forresten til København i morgen for å ri 120 km. Heldige dere som får ridd, altså!

Du sliter ikke med telefonskrekk du altså, Bente? Det er fint å kunne ringe og spørre. Pleier å gjøre det en del selv, men først sitter jeg og kuer meg for å gjøre det. Selv om jeg vet utrolig godt at de ikke gjør meg noe over telefon Det begynner å gå lettere nå, fordi jeg har gjort det så mange ganger.

Jeg bare kom til å tenke på hvordan dere trener hestene deres? Setter dere opp plan? Jeg blir glad for et eksempel på hvordan en periode på to uker kan se ut. :) Synes det er interessant å se hvordan andre gjør ting.

Er Ferrari i form til rittet da? Noen hjemme som trener han mens du er i Stavanger?

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  23:58:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg tror jeg begynne ro gkjenne ham såpass godt at jeg ikke skla undervudere ham i rittene. Håååper jeg hvertfall (er enda kjempeflau over 4 mila men men, det er bare og komme over det og komme seg videre (<--Bente har en aldri så liten alvorsprat med seg selv).

Uff, ja "jomfruturen" med den pene nye ridebuksen får vente ja...
Men men, bare Etanec kan bli frisk fra den dumme klumpen sin så er det verdt det. For rittet jeg på!! Har jo trent mot det og grugledet meg i noen uker nå, så jeg kan ikke bare hoppe over dette rittet.
Og så er det jo ganske dyrt også da.. Jeg trodde jo det var greit nok og være medlem av NAHF så jeg betalte kr.400.- til dem jeg. Og så var det kjekt med deres araberblader.
Men neida, jeg måtte være medlem i en rideklubb sa hun i Norges Rytterforbund. Og siden jeg hadde fått lisensen fra Viba for to år siden måtte jeg melde meg inn der og få tilsendt lisensen fra dem...
Dermed ble det kr.400.- til Viba + kr.600.- i lisens...

Men neste år skal jeg søke meg over i en annen klubb, vurderer Gyland eller Lund da

Hi hi, synger han for Ferrari?? Slik service har ikke Etanec fått nei.
Etanec er redd sprøyte og sist gang stod jeg og så på mens han fikk den. Solberg satte inn sprøytespissen roligt og pent, Etanec stod musestille, koplet til selve sprøyten, enda roligt og stille.. Så da tenkte jeg "weee, denne gangen går det kanonbra!!" og roste ham.. I samme sekund reiste han seg såvidt på frambena og kastet seg bakover!!
Igjen stod Solberg med sprøyten i hånden og gliste bredt "sånn, så var han klar "
Selv stod jeg noe slukøret igjen og visste at jeg hadde nettopp rost Etanec for sin fæle oppførsel...
Solberg er fantastisk til og sette sprøyter, raskt og effektivt. Så absolutt den beste jeg har vært borti.

En annen vi hadde for noen år siden lot hele sprøyten henge og dingle om hestene gjorde noen utfall, og såklart var det mye mer ubehageligt for dem...
Uheldigvis har Etanec slike opplevelser og huske tilbake til..

Jeg var ute og så til denne berømmelige klumpen hans i kveld, he he. Kjølte den godt ned i flere minutter med rennende kaldt vann, skal gjøre det de kommende dagene også. Så krysser jeg fingrene for at det går bra og at jeg kan stille neste helg
Og at ikke Etanec taper seg for mye til dess han er frisk igjen..

Som du sier så skal jeg ta det som en trening og skaffe meg erfaringer i løypen, men jeg kjenner meg og Etanec... Vi liker og hvertfall prøve og gjøre det bra, så det blir spennende og se hvordan vi takler 6 mila.
Har du hørt noe mer om hva tid Viba planlegger deres neste ritt?
Vi skal stille på Hovsherad hvertfall, men håper vi kan få muligheten til og delta på Viba sitt også
Går alt bra neste helg og formen vår holder godt, er det mulig vi tørr lukte på 8 mila neste gang? Hvem vet?

Hørte noe snakk om at Pluton hadde skadet seg så jeg er usikke rpå om han og Ellen stiller neste helg. Håper ikke det var noe alvorligt eller stor skade han har fått..

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  00:31:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
åja, det er denne helgen det er ritt i danmark, har forstått at det er en gjeng som skal nedover. Håper det går bra med dem Mariann skal vel også til VM i år?

Jeg har en veldig snill mamma som er veldig flink med treningen til Ferrari, så han får den trimmen han skal ha den tiden jeg må være i stavanger. ellers så er han også ganske flink til å trene seg selv Stå stille ute på jordet er ikke Ferrari sin ting, han må jo erte på resten av hestene, løpe litt opp og ned i skogen osv. Skjønn hest, han kan virkelig det med å frese rundt i skog og mark!

Jeg har ingen fast treningsplan fra uke til uke, men pleier å passe på å legge inn intervalltrening, lengre tur og klatring i løpet av ei uke. Så skriver vi ned hva vi har gjort etterpå, siden vi skal levere treningsrapporter. Kan se om jeg klarer å lete frem en slik en, hvis det er av interesse.

Jupp, han synger for Ferrari, og klyper han litt i skinnet før han setter selve sprøyten. Ferrari er ikke så glad i sprøyter han heller, strammer jo alle musklene han har, og det gjør vel bare vondt verre, ikke særlig smart av han
Han begynner å bli litt mer vandt til sprøyter nå da, vaksine to ganger i året, blodprøver i dann og vann, bedøvelse ved tannbehandling. Merker godt at han ser forskjell på dyrlegene. Med en gang "sprøyte"dyrlegene kommer, stivner han til og aner at noe mindre behagelig skal skje.

400 for å være medlem i VIBA? Det var litt mye, syns jeg. Gyland tar 250,- (troor jeg, er ikke mer hvertfall) for senior, pluss at du må betale 50kr til travgruppa. Dette gir det rett til å bruke travbanen/ridebanen og på Gyland samt materiellet der, hindere o.l., du får støtte til å delta på stevner (ikke de lave klassene. Da jeg startet 100km på Moi, og gjennomførte får jeg nå tilbake det jeg betalte i startavgiften fra klubben), greie priser på eventuelle kurs som arrangeres av klubben, og Hestesportbladet får du jo også. (hehe, dette ble vel litt reklame ) Men det kreves jo også at medlemmer stiller opp på dugnader, og at de hjelper til i forkant og/eller under arrangementer.

Blir spennende å høre hvordan det går på undersøkelsen av hesten din, Marie, krysser fingrene for at det ordner seg

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  01:24:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kan jo kaste meg inn i dette med treningen jeg også Pratesalig som jeg er, og elsker å fortelle om gullguttenmin da, hi hi.

Jeg har heller ikke noen helt faste dager der jeg gjør "ditt og datt", men som Miriam passer jeg på og legge inn litt forskjelligt i løpet av uken.
Starter med en rolig tur, før begynte jeg med dette på mandagene men nå er det mer forskjelligt siden jeg rir ham oftere enn før. Da var det hver 2.dag med trening, nå er det 6 dager i uken ganske nøyaktig

Men som sagt, starter roligt opp med en skrittetur etter fridag. Øker så på med travturer, øker antall km. utover i uken og passer på og tømmelongere en dag i uken så jeg får trent litt dressur med ham også (er så lei vanlig dressurridning for tiden..)
Klatrer mye, så og si hver tur har bakker! (Både jeg og Etanec elsker og klatre). Skritteturer er ofte i skog og utmark (Etanec er en snubblefant så til de grader!!! Så han trenger all trening han kan få i utmark).
Trener litt intervaller og prøver og trene tempovekslinger (bygger også masse muskler ).

Holder for tiden på og trene sener og ledd aerobt, så det blir masse trav der vi trener på og ligge i et jevnt og fint tempo som passer oss godt, der Etanec kan ligge lenge i og ikke bli sliten
Traver både opp - og nedover - bakker, varierer underlaget fra hardt til mykere.
Dette ble et veldig rotet innlegg, og jeg vet ikke hvor mye du forstod av det heller Men jeg har god tro på og skritte hesten opp i form om den er ute av form. Skritte og klatre
Lærte det av en gammel hestekar som har trent opp masse "oppgitte" travhester, og fått dem tilbake på banen og vunnet mye.

Men her er en link til treningstips om du vil lese om trening. Klikk på häst & utrustning.

Nope, ingen telefonskrekk her i gården nei Som sagt er jeg ganske så pratesalig (et snev av ADHD mon tro??) så jeg slår mer enn gjerne av en time eller to i telefonen om noen ser syn på det! No problemo hi hi

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  01:35:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Thi hi, bare kjekt og høre hvordan det er i klubben på Gyland
Det største problemet mitt er at jeg ikke har såpass helse til at jeg kan reise og delta på så mye dugnader eller tilstelninger.. Det er grunnen til at jeg valgte og gå ut fra Viba..
Men det var billigt og greit i deres klubb, Miriam

Skal høre litt med Olaug på Moi også før jeg bestemmer meg for hvilken klubb.
Ellen har lyst og blåse liv i Sokndal Hestelag, slik at vi kan stille for "vår" klubb, men tror neppe der bllir noe mer tilbud utover det og kunne si at "jeg starter for Sokndal Hestelag"... Ikke noe aktivitet i klubben eller noe, så jeg vet ikke riktig jeg...

Men syntes også at kr.400.- var mye i kontigent til Viba... Eller genrelt også da.. Foruten NAHF som har de pene bladene da

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  18:41:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lest masse, masse om trening og red omtrent sånn dere sier med min forrige hest, men nå har jeg ikke kommet så langt med diverse stopp. Jeg bare liker å høre hvordan andre gjør det, kan jo hende de har noe bra som er verdt å prøve ut

Lipdonn er ikke redd for sprøyter i det hele tatt han, til det er han for tøff. Tror han i allefall. Forrige gang fikk jeg faktisk lov å sette den selv også, det var ganske morsomt men litt skummelt også.

Du er heldig med mammaen din du, Miriam! Men jeg vil nok ikke ha noen andre enn min mamma allikevel. Hehe.. Noen ganger strekker ikke tiden til, slik at man ikke får trent så masse en burde, men jeg liker ikke tanken på forrytter på Lipdonn. Ikke at jeg er så flink til å ri, og at "ingen andre klarer han", men her i bygda er det bare 12-14 åringer som er ute etter forhest, og jeg har selv vært i den alderen. Det har en tendens til å bli en del løping, det vil jeg ikke at Lipdonn skal bli utsatt for når bena hans er sånn og han ikke har god nok grunntrening nå. Han har nemlig en tendens til å ha "fjærer i bena", og ofte blir det bukkesprang og stressing på tur. Han har veldig store steg og det er ikke alltid like lett og holde seg på, så jeg har valgt å ta alt selv. I allefall nå.

Kjenner igjen det om selvtrimmingen Her en dag lå tre av de andre hestene, og Lipdonn MÅTTE bare bort og nappe litt i han ene så han reiste seg opp. Men han ville ikke leke med Lipdonn allikevel. Hoppa reiste seg opp på grunn av styret, og når den siste hesten ikke reiste seg, tok Lipdonn saken i egen munn og kløyp han til han reiste seg. Litt slemt av han, må jeg si. Men de fikser opp så bra selv, atte.

Etanec kan ikke være skodd for langt, Bente? siden han snubler så masse tenkte jeg. Har en på stallen som er sånn, han har altfor lange høver. Avstanden fra strålespissen til tåa skal være 1/3 av lengden på strålen, noe jeg lærte nå som jeg har tatt av skoene på Lipdonn.
Men dette gjelder sånn de naturlig skal være, er ikke sikkert det er mulig med sko.

Når det gjelder undersøkelsen til Lipdonn, får vi svaret den 5. juli. Jeg gruer meg skikkelig, tenk om det ikke kan fikses på?? Jeg ble anbefalt en spesiell veterinær av Mariann, og han hadde dessverre ikke ledig før da.

Jeg er ikke sikker på hvor mange som dro til Danmark i dag, har vært litt lite kontakt i det siste, av den grunn vet jeg heller ikke om VM, men det er mulig. Skulle ikke forundre meg om Glenn Tore er med nedover nå, men dette blir gjetting da.

Jeg har tro på dere, Bente. Jeg har en følelse av at du satser på 8 mil neste gang, om det går bra nå. Jeg gleder meg på deres vegne, Miriam og Bente :)

Skal du ri noe i utlandet i sommer da Miriam? Hvor gammel er forresten Ferrari?

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  19:10:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lund er nok også en kjekk rideklubb. Mange hyggelige folk der
Er nok en fordel å finne en klubb som har et bein innenfor de grenene du selv interesserer deg for. Syns det er greit å ordne ting og tang med dugnad. Dette består jo av alt mulig, fra å bake ei uskyldig kake til kiosken, ta imot telefoner i forkant av stevner o.l., samle inn sponsorgaver og til å male gjerder, sette opp staller (det har jeg gjort, sammen med typen og lillebror, og stallene kom jo opp! Fikk jo hjelp av han som leverte stevnestallen, hihi)

Jeg har rotet frem en treningsrapport fra i fjor, eneste jeg har på denne dataen, siden jeg har fått meg ny sånn liten sak til å ha på fanget
Prøvde å kopiere for å legge den ut her, men det er i sånn hmm, ruteprogram (?) så det ble litt rotete, og jeg ga opp Må få hjem min datakyndige bedre halvdel, så fikser han det, om det er noe dere har lyst å studere

Hvordan går det med denne mystiske klumpen på Etanec? På vei bort? Og påmeldingen er sendt inn?
Mamma har hvertfall meldt Ferrari og meg på i åtte mila nå. Gleder meg til å bli ferdig med denne ryddinga og vaskingen, så reiser jeg til gyland på søndageller mandag
Ser virkelig frem tiil resten av sommeren nå! Og sommeren skal baseres på hest, og nesten bare hest

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  19:23:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, nei, jeg vil jo også helst ha min egen mamma Liker heller ikke at andre rir min kjære hest, bortsett fra mamma og Janne (søs). De vet hvertfall hva de gjør!

Har ikke reist til utlandet ennå, det koster ganske mye, og lommeboka mi griner når jeg tenker tanken Men har lyst å prøve det også, så bare vent, skal nok få det til!

Ferrari er ti år i år, han begynner vel i teorien å bli voksen, men han vet det bare ikke selv ennå

Åh, håper virkelig det går bra med den undersøkelsen, det virker som du har en hest med stor personlighet, hvertfall

Tror det er siste sjanse for de som ønsker å kvalifisere seg til VM, de må da gjennomføre og få godkjent en 160km, og det er ingen 160km i Norge i år. De som har en fullført 160km fra i fjor må ri et ritt i år, husker ikke helt hva de kalte det, kvalifiseringsritt eller noe. Vet at Jan Gutubakken nevnte han han ville prøve seg på 160km i danmark.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  19:41:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja det er alltid kjempespennende og lese hvordan andre trener hestene sine, som regel er der noe og snappe opp og bruke selv også Og spesielt hvordan andre behandler bena etter trening liker jeg også og lese om! Men det kommer nok av at Etanec kan ha en tendens til og få stallfyllinger. Det har kommet seg det siste året ettersom jeg har lært mer om bena og bruker bandasjer mer etter treninger.
Men alltid kjekt og lære fra andre også

Nå som han går på beite og er i bevegelse mye fyller han ikke slik, og så er jeg blitt mye flinkere til og kjøle ned bena hans.

Jeg tror ikke han er skodd for lang, han er ganske så kort både fremme og bak. Men han har vært en "snubblefant" så lenge jeg har hatt ham Rett og slett så løfter han ikke bena sine, han subber avsted med disse "bedårende stilkene" sine, hi hi
Jeg tenkte og trene ham en del med bommer og kavalettiser men må bare få kjøpt hjem noe materiale først. Har et par kavalettiser lliggende som jeg brukte litt i dag, funket helt greit det. Tror han syntes det var spennende og hoppe he he.

Jeg kunne mer enn gjerne tenkt meg en mamma som var hesteintressert og jobbet med hester Min mamma er så fisefin at hun gjorde ALT for og nekte meg og holde på med hester da jeg var liten, så hadde det ikke vært for pappa hadde jeg ikke fått ri i det heletatt... Så jeg kunne gjerne byttet henne bort, hvertfall for en periode hi hi
Men jeg er enig, Miriam du er kjempeheldig som har en så kul mor!!!

Jeg håper det går bra med Lipdonn når du skal avsted med ham...
Det høres så rart ut om han skal være gal i bena ettersom han kan løpe og herje slik på beitet som han gjør?!

Huff, ja fòrrytter ja... Jeg hadde en steller til Etanec en periode på 2 mnd. Alt startet egentlig greit, men etterhvert skled ting og tang ut.. Hun sendte sms samme dag hun skulle trene ham at hun ikke kunne komme likevel, plutselig kunne hun ikke ha ham på 14 dager siden hun skulle ha eksamen og måtte lese osv.
Når jeg fortalte henne at "nå er han såpass godt skrittet og trent at du kan få lov og trave litt med ham "der og der"(<-- fortalte plassen(e) hun kunne trave), så var det bare et skuldertrekk til svar?..
Ikke gadd hun fortelle meg hvor og hvordan hun hadde trent ham de dagene hun hadde ham, ikke gadd hun sklrive i dagboken jeg hadde i stallen eller noenting.
Så til slutt gav jeg beskjed om at jeg tar ham selv!! Ikke for at føler jeg kan så mye bedre enn henne (hun er 18 år), men da har jeg full kontroll på hvordan han trenes og at han trenes slik jeg ønsker og tror er best for ham!!

Jeg tror ikke det er enkelt og finne en steller/fòrrytter en blir ordentlig fornøyd med, og det er nok en tilvenningsperiode uansett. Men jeg greide det hvertfall ikke.. Men men, det gjør meg ikke så mye, jeg skal greie gutten min selv jeg.
Og sette 12-14 åringer på ryggen hans forstår jeg godt du vegrer deg for, og spesielt om han har store steg ja.. Men om du greier og ha ham selv så har du hvertfall full kontroll på hvordan bena hans takler diverse treninger o.l.

Det varmer og høre at du også har tro på oss... Tror nesten dere har mer tro på oss enn det jeg har selv.. Siden jeg trener alene er det ofte vanskeligt og holde motet og initiativet oppe.. Så da er det lett og miste fokus og tenker som så at "er det vits i og fortsette"..
Men etter og ha skrevet her inne og prater med dere hjelper det vanvittigt, dere er utrolige

Ja jeg har kjempelyst til og prøve meg på 8 mila neste gang om det går bra med meg og Etanec på 6 mila. Tenker ikke resultatmessigt da, men hvordan vi begge to takler lengden og hvordan han går gjennom veterinærgrinden.

Gjordtsprenegn er ikke noe mindre i dag heller, så jeg er i tvil om hva som er smart og gjøre. Veterinæren og min mann sier at så lenge han ikke viser tegn til og ha vondt når jeg stryker hardt på klumpen eller klemmer på den, så syntes de jeg skal ri ham.
Og at jeg bare ikke strammer gjordten så mye som vanligt. Min mann foreslo også og legge på en pus på gjordten så den ble mykere, og se om det hjalp mer.
Jeg har jo kjempelyst til og prøve, men hva tror dere??
Enten blir det værre eller så vil det forbli likt med klumpen. Han leer ikke på et øre når jeg stryker og trykker på den...
Setter jeg kanskje rittet neste lørdag på jeopardy ved og prøve det??

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  19:49:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
He he, ja bake kake kan jeg Slike ting har jeg ikke tenkt på at hører til dugand, har bare tenkt på det de gjør før og under/etter rittene o.l. Men slikt dugnadsarbeid er jo helt greit egentlig

Skrev så sent i sted at jeg fikk ikke med meg innleggene dine, Miriam...
Jepp sendte påm.skjemaet i går, før jeg oppdaget klumpen (heldigvis). Ellers hadde jeg vel vurert STERKT om jeg KUNNE starte, og så glemt bort hele påmeldingen ha ha

Åjaa, come on sleng inn litt av treningsdagboken din, Miriam. Vi vil svært gjerne lese

Side: av 16 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.