hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Grime vs. ikke grime
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Grime vs. ikke grime
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Flokus

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  12:35:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker du grime på beite? Eller ikke? Hvorfor?
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  13:05:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nei jeg bruker ikke grime på beitet. Grunnen er enkelt og greit at jeg er redd de skal trådde inn i den og skade seg.
Jeg har ingen problemer med og hente dem inn fra beitet, så jeg har ikkenoe form for behov for grimer på dem uansett

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  13:57:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nei. Jeg er litt redd de skal henge seg opp e.l., men samtidig hender det at jeg må ha grime på Miss, for hun er innimellom svært vanskelig å fange, men det går som oftest bra uten grime det også.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  14:35:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ikke grime! Har hatt ponni med fot i grimen, og nylon grimer rykerihvertfall ikke lett. Dessuten tror jeg hestene liker det best når de er helt nakne når de har fri.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/05/2006 :  15:34:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, bruker ikke det til vanlig, hverken inne på beitet eller utenfor. Her går alt i "følg ledern"-metoden. Det fungerer jo supert på Rosita, så grime er ikke nødvendig. Enest når hun står på henger, kan man si

Men akkurat nå går begge to med grime, mest pga. at begge er på nye områder og det er fortsatt litt knuffing mellom de to. Så det er greit og ha grime i tilfelle en av de har jeg ut av galen el. Men etterhvert blir de nok grimefri, ja

Redigert av - Bustetrollet den 27/05/2006 15:36:08 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  15:47:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker ikke grime heller, og av samme årsaker som dere beskriver her. Blir litt frustrert når jeg ser hester med grime på beiter der det er fullt mulig å sette seg fast i både ditt og datt.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  17:08:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Bruker heller ikke grime på beite/luftegarde, pga det som er skrevet ovenfor med bl.a at de kan sette fast foten i grima når de klør seg eller i andre ting

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  18:03:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg bruker stortsett ikke grime. Hender Riddaren er (noe) vanskelig å hente inn, spesielt når han går med "dama si", så noen ganger går han med.

Jeg har aldri opplevd av hesten har satt fast foten i grima, da grima sitter så så godt at det skal godt gjøres. Hesten imponerer stadig når han setter seg fast; han står bare i ro til hjelpen kommer. Noen har vært flinke lært han det en gang i tiden.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  19:29:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker grime på beite pga fluejager.
det at de kan sette seg fast og grima ikke ryker er ganske lett å ordne. et par ekstra tråder istedefor låsen så ryker de så lett som bare det.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/05/2006 :  20:04:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
..et par ekstra tråder hæh?

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  20:29:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene mine går stort sett aldri med grime,ikke i inne,i luftegård eller på beite. På beite er det uaktuelt,i tilfelle de skulle henge seg fast.
Den ene har litt kort lugg,og skulle helst ha hatt på noe mot fluer,men hun klarer å komme seg ut av absolutt alt jeg prøver å sette på henne.
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  20:32:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
På stallen jeg holder til på går alle hestene med grimer ute med mindre det er noen spesiell grunn til at de ikke skal bruke det (gnag el.). Grunnen er vel at de som jobber her skal slippe å ta på grimene på "ørti" hester når de skal slippes ut og tas inn.
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 27/05/2006 :  21:14:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Sharmis går med grime hun også, mest fordi hun er forferdelig å få tak igjen om hun kommer seg løs. Og ofte er det andre som slipper henne inn for meg, vil ikke at de skal måtte stresse med grime.
Men hun er på stall hvor det stort sett er noen til stede hele tiden. Om hun hadde gått på beite hadde jeg tatt av grimen.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  22:13:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Var en lang debatt for dette for en liten stund tilbake..
Men Muddy går uten grime på ute. Kan være skummelt hvis han eks. hekter seg fast ol.

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2006 :  23:12:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Eg bruker grime,mest pga i tilfelle de skulle stikke ut så er det lettere å få tak i.

Men ang. det der med å henge seg fast så finnes det grimer som har sånn sikkerhetsreim som ryker om hesten sitter seg fast.Da kan du velge å lukke grimen med den sikkerhetsringen på beitet ol også i den vanlige ringen på eks. transporten.

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:11:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
..et par ekstra tråder hæh?

Opprinnelig postet av X-tine

en tråd som går gjennom hullet på reima og spennen på grima istedefor å ta reima gjennom spennen.
vanskelig å forklare, lett å gjøre.
jeg har iallfall gjort det så jeg er ikke redd for om åringen skulle sette seg fast i en grein da tråden vil ryke ganske fort og grima faller av.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.