hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hester sure i games?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Mounted games
 hester sure i games?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 26/06/2006 :  17:19:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
en ting jeg lurer litt på!

de fleste som har svart på denne debatten har ikke kjennskap til mg i det hele tatt!
kun sett bilder og en kanskje en kjapp demonstrasjon i spektrum!

merkelig greier!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life



Man behøver da ikke RI MG for å se om hesten ser ut til å trivs eller ikke. Du har jo hatt temmelig voldsomme svar om ting du ikke har kjennskap til heller, og da vil jeg legge til at de svarene som har kommet frem i denne debatten er mye mer fornuftige enn mye av det du har kommet med tidligere.

Jeg har heller aldri prøvd steeplechase/hinderløp, men jeg liker ikke sporten for det om. Jeg tror ikke jeg hadde likt sporten mer selv om jeg hadde prøv. (Ikke at jeg hadde satt liv og helse på spill for noe så tåpelig.)


Opprinnelig postet av Ullsokken



har du sett en hel konkurranse før da?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 26/06/2006 :  18:54:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Nei. Jeg har sett deler, men ikke hele konkurranser. Jeg har viktigere ting å gjøre enn å stå å se på en sport som ikke gir meg noe som helst.
Uansett så ser jeg ikke hvorfor det er vesentlig å ha sett en hel konkurranse - Om hestene i den konkurransen var sure og gretne ville jeg ikke automatisk påstå at alle hester i alle MG-klasser er sure.

Mitt syn på MG er basert på det jeg har sett og hørt av mennesker jeg respekterer mye. Nå baserer ikke jeg verdenen min på hva andre sier, og er flink til å sette spørsmål ved ting og finne ut hva jeg syns om saken. Jeg syns generelt ikke MG er noe tess, og jeg syns det er temmelig voldsom ridning her i forhold til andre grener som jeg setter mye høyere innenfor konkurranser til hest.

Rekner med at MG dukker opp på OHS. Sett at jeg ikke har noe annet å gjøre da, skal jeg se det da.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway
Innlegg: 2364

Skrevet - 26/06/2006 :  20:23:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Renate ler av århundrets mest meningsløse debatt*
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway
Innlegg: 1925

Skrevet - 26/06/2006 :  22:31:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
*Therese sitter å hever et øyenbryn mens hun humrer litt for seg selv*
Therese
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 26/06/2006 :  23:05:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Ser ikke hva som er så mye mer meningsløst med denne debatten vs kandar-debatten og beite-debatten.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 27/06/2006 :  08:38:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ser ikke hva som er så mye mer meningsløst med denne debatten vs kandar-debatten og beite-debatten.

Opprinnelig postet av Ullsokken



de har også noen store fellestrekk..
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway
Innlegg: 1100

Skrevet - 27/06/2006 :  14:05:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hva er beite debatten?
Og hva er fellestrekkene?


Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 27/06/2006 :  15:08:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hva er beite debatten?

Og hva er fellestrekkene?

Opprinnelig postet av Bea



Får hesten din lang ferie?. Debatten tar en overraskende vendig kan man si.

Du klarer nok legge to og to isammen..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway
Innlegg: 1100

Skrevet - 27/06/2006 :  16:27:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Haha, jaja... :D

Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Innlegg: 271

Skrevet - 04/07/2006 :  12:57:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil bare legge inn en melding her ettersom det var jeg som bragte Mounted Games til Norge!
Så kan dere jo bestille hit man på meg da ettersom dere hater mounted games så mye!

Jeg tror Tigull elsker denne sporten og det er vel derfor hun forsvarer den med nebb og klør, det ville jo dere gjort om noen kritiserte deres gren! Skal ikke blande meg inn i person angrep osv debatten.

Jeg bare lurer på hva dere synes om Voltige ettersom dere er så opptatt av sits! Mounted games kan sammenlignes med grener der man ikke har sits som viktigste del av konkurransen. Tror ikke man har sits bedømming i distangse.
Nå sier ikke jeg at det ikke er mye rar ridning i Mounted Games, men man må se alt fra et perspektiv her.

Synes alle skal lese innlegget til First. Hun vet hva hun snakker om!

Synes det er synd at det er så mye uvilje imot andre sporter generelt i hesteverdenen. Bare tenk på traver/ridehest debatten, sukk!

Jeg skal ikke si at alle Mounted games hester er solstråler, men noen har bare det "sure" uttrykket. I ponnisporten for noen år siden var det en hoppe som het Shaboogie Rock. Hun så alltid drit sur ut, men hun var ikke det. Hun la alltid ørene bakover når hun var inne på sprangbanen.

Jeg synes egentlig dette er en tåplig debatt. Sure hester er det over alt og noen hester er mer gretne enn andre. Å lage en debatt om at mange mounted games ponnier er sure er jo å lage en debatt bare for å være negativ. Det synes jeg Hestemarked redaksjonen burde slå ned på og slette, alle debatter som lages bare for å slenge dritt. Ikke nødvendigvis mounted games, men alt!

Det er mange her som kritiserer sits og ridning og sier at ponniene blir sure og stressa osv. Tenkte jeg skal fortelle om den ponnien som jeg brukte til Mounted games.
Da jeg kjøpte han var han hoppet i hjel, under tilsyn fra norges landslagstrener for ponni! Han vegret på alt! Så vi tok han vekk fra sprangen og lot han gå på tur og ri dressur. Desverre var han fremdeles sur og tverr og noen ganger nektet han å gå fram på banen og på tur. Han hadde frynsete nerver og stakk av for alt mulig!
Etter at jeg begynte med games ble han mye roligere i hodet og fikk bedre framdrift. Han syntes games var gøy og hadde ingenting i mot om jeg hang opp ned og bak fram. Han har senere blitt solgt og gått tilbake som sprangponni med ny giv og vunnet DM og middels klasser. Han ble headhuntet av landslagstrener på ponnilaget i dressur, men rytteren var mest interessert i sprang. Han har også gått feltritt!

First er også et godt eksempel, som nevnt før.

Det var min historie da. Synes folk skal slutte å rakke ned på games ettersom det er en fin sport med et godt miljø. Hvor folk er velkomne uansett hva slags ponni de har eller hva slags økonomi. Det er noe heste Norge generelt burde ta etter, det er alt for mye dritt slenging som det er!

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 04/07/2006 :  13:53:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vil bare legge inn en melding her ettersom det var jeg som bragte Mounted Games til Norge!
Så kan dere jo bestille hit man på meg da ettersom dere hater mounted games så mye!

Jeg tror Tigull elsker denne sporten og det er vel derfor hun forsvarer den med nebb og klør, det ville jo dere gjort om noen kritiserte deres gren! Skal ikke blande meg inn i person angrep osv debatten.

Jeg bare lurer på hva dere synes om Voltige ettersom dere er så opptatt av sits! Mounted games kan sammenlignes med grener der man ikke har sits som viktigste del av konkurransen. Tror ikke man har sits bedømming i distangse.
Nå sier ikke jeg at det ikke er mye rar ridning i Mounted Games, men man må se alt fra et perspektiv her.

Synes alle skal lese innlegget til First. Hun vet hva hun snakker om!

Synes det er synd at det er så mye uvilje imot andre sporter generelt i hesteverdenen. Bare tenk på traver/ridehest debatten, sukk!

Jeg skal ikke si at alle Mounted games hester er solstråler, men noen har bare det "sure" uttrykket. I ponnisporten for noen år siden var det en hoppe som het Shaboogie Rock. Hun så alltid drit sur ut, men hun var ikke det. Hun la alltid ørene bakover når hun var inne på sprangbanen.

Jeg synes egentlig dette er en tåplig debatt. Sure hester er det over alt og noen hester er mer gretne enn andre. Å lage en debatt om at mange mounted games ponnier er sure er jo å lage en debatt bare for å være negativ. Det synes jeg Hestemarked redaksjonen burde slå ned på og slette, alle debatter som lages bare for å slenge dritt. Ikke nødvendigvis mounted games, men alt!

Det er mange her som kritiserer sits og ridning og sier at ponniene blir sure og stressa osv. Tenkte jeg skal fortelle om den ponnien som jeg brukte til Mounted games.
Da jeg kjøpte han var han hoppet i hjel, under tilsyn fra norges landslagstrener for ponni! Han vegret på alt! Så vi tok han vekk fra sprangen og lot han gå på tur og ri dressur. Desverre var han fremdeles sur og tverr og noen ganger nektet han å gå fram på banen og på tur. Han hadde frynsete nerver og stakk av for alt mulig!
Etter at jeg begynte med games ble han mye roligere i hodet og fikk bedre framdrift. Han syntes games var gøy og hadde ingenting i mot om jeg hang opp ned og bak fram. Han har senere blitt solgt og gått tilbake som sprangponni med ny giv og vunnet DM og middels klasser. Han ble headhuntet av landslagstrener på ponnilaget i dressur, men rytteren var mest interessert i sprang. Han har også gått feltritt!

First er også et godt eksempel, som nevnt før.

Det var min historie da. Synes folk skal slutte å rakke ned på games ettersom det er en fin sport med et godt miljø. Hvor folk er velkomne uansett hva slags ponni de har eller hva slags økonomi. Det er noe heste Norge generelt burde ta etter, det er alt for mye dritt slenging som det er!

Opprinnelig postet av Mie Ulrika



tusen takk mie ulrika!
tar av meg hjelmen for deg !

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 04/07/2006 :  15:09:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vil bare legge inn en melding her ettersom det var jeg som bragte Mounted Games til Norge!
Så kan dere jo bestille hit man på meg da ettersom dere hater mounted games så mye!

Jeg tror Tigull elsker denne sporten og det er vel derfor hun forsvarer den med nebb og klør, det ville jo dere gjort om noen kritiserte deres gren! Skal ikke blande meg inn i person angrep osv debatten.

Jeg bare lurer på hva dere synes om Voltige ettersom dere er så opptatt av sits! Mounted games kan sammenlignes med grener der man ikke har sits som viktigste del av konkurransen. Tror ikke man har sits bedømming i distangse.Nå sier ikke jeg at det ikke er mye rar ridning i Mounted Games, men man må se alt fra et perspektiv her.

Synes alle skal lese innlegget til First. Hun vet hva hun snakker om!

Synes det er synd at det er så mye uvilje imot andre sporter generelt i hesteverdenen. Bare tenk på traver/ridehest debatten, sukk!

Jeg skal ikke si at alle Mounted games hester er solstråler, men noen har bare det "sure" uttrykket. I ponnisporten for noen år siden var det en hoppe som het Shaboogie Rock. Hun så alltid drit sur ut, men hun var ikke det. Hun la alltid ørene bakover når hun var inne på sprangbanen.

Jeg synes egentlig dette er en tåplig debatt. Sure hester er det over alt og noen hester er mer gretne enn andre. Å lage en debatt om at mange mounted games ponnier er sure er jo å lage en debatt bare for å være negativ. Det synes jeg Hestemarked redaksjonen burde slå ned på og slette, alle debatter som lages bare for å slenge dritt. Ikke nødvendigvis mounted games, men alt!

Det er mange her som kritiserer sits og ridning og sier at ponniene blir sure og stressa osv. Tenkte jeg skal fortelle om den ponnien som jeg brukte til Mounted games.
Da jeg kjøpte han var han hoppet i hjel, under tilsyn fra norges landslagstrener for ponni! Han vegret på alt! Så vi tok han vekk fra sprangen og lot han gå på tur og ri dressur. Desverre var han fremdeles sur og tverr og noen ganger nektet han å gå fram på banen og på tur. Han hadde frynsete nerver og stakk av for alt mulig!
Etter at jeg begynte med games ble han mye roligere i hodet og fikk bedre framdrift. Han syntes games var gøy og hadde ingenting i mot om jeg hang opp ned og bak fram. Han har senere blitt solgt og gått tilbake som sprangponni med ny giv og vunnet DM og middels klasser. Han ble headhuntet av landslagstrener på ponnilaget i dressur, men rytteren var mest interessert i sprang. Han har også gått feltritt!

First er også et godt eksempel, som nevnt før.

Det var min historie da. Synes folk skal slutte å rakke ned på games ettersom det er en fin sport med et godt miljø. Hvor folk er velkomne uansett hva slags ponni de har eller hva slags økonomi. Det er noe heste Norge generelt burde ta etter, det er alt for mye dritt slenging som det er!

Opprinnelig postet av Mie Ulrika



Hvem her i debatten har sagt at de hater MG?

Ang distanse så er vel rytteren interessert i å ha så god sits som mulig for å sitte i balanse på hesten. Man kan (i de aller, aller fleste tilfellene) ikke sitte som en loff på hesten, og likevel sitte i balanse. Dette har kanskje ikke så mye å si for MG-rytteren da dere rir forholdsvis korte konkurranser, men for en disansehest og en distanserytter har det mye å si. Om rytteren sitter 10% skeivt i salen, bruker hesten 10% mer energi var det en trener som sa en gang. Og 10% er ikke mye i det hele tatt! Om hest og rytter skal ut på et ritt som er kanskje 10 mil har dette så klart mye å si. Så en distanserytter tenker nok mer på sits enn hva en MG-rytter gjør i kampens hete. Om det er sits-bedømmelser eller ikke er irrelevant.

Jeg kan ikke se at denne debatten er laget kun for å provosere og irritere. Det finnes/fantes debatter/innlegg som kun var laget for å provosere, men disse er såvist andre som har lagt opp til..
Jeg skal ikke komme å si at denne debatten har blitt diskutert på et kjempehøyt nivå, men som sagt ser jeg ikke hvor drittslengingen om MG kommer inn. Folk sier de ikke liker MG, og det bør være greit. For det om de har et annet syn på ting enn MG-entusisaster så betyr ikke det at det er drittslenging.
Jeg er også under den oppfattningen at det gjerne kunne vært høyere under taket her på forumet før tråder blir slettet. Og om hestemarked.no mener de må slette en debatt så hadde jeg sett at de slettet den delen av tråden som ble usaklig og ikke hele tråden. Selv i trådene som har blitt slettet er det masse saklig og interessant som har blitt sagt.

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 04/07/2006 15:13:15 Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Innlegg: 271

Skrevet - 05/07/2006 :  09:50:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Jeg sier ikke at sits ikke teller i distangse, jeg sier at det ikke er sits bedømming akkurat som det ikke er sits bedømming i voltige eller mounted games. Det er ikke grener innen ridespoten der sits er en del av grunnen til at du vinner konkurransen utifra dommerens synspunkt!

Jeg sier heller ikke at noen slenger dritt om mounted games jeg sikter til generelle debatter som blir startet bare for å prate stygt om en gren.

Nå er det ingen her som har sagt ordrett at de hater mounted games, men det er jo det inntrykket man får når man leser noen av innleggene.

Og etter dette innlegget kommer jeg til å gå tilbake til det jeg lovte meg selv for en stund siden; Å aldri mer svare på innlegg på mounted games sidene eller andre innlegg der folk konstant prøver å ødelegge en hygelig forumtone!
Fra nå av skal jeg holde kjeft og så får noen andre (hestemarked hvor er dere) ta seg av å prøve å få forumfolket til å oppføre seg.
Lå våken halve natten fordi jeg blir så opprørt over folk som er så bedritne mot hverandre. Det er tydelig at folk ikke er her for å få saeg venner i hvertfall!

PS jeg rir ikke mounted games, jeg bare liker sporten!

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 05/07/2006 :  10:28:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi sier ikke stygge ting om MG, det ble bare spurt om meningene våre. Ikke alle kan ha samme meningene, og Norge er et fritt land med ytringsfrihet. Og det er lov å innrømme at det er stygg ridning i alle grener - også i MG.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 05/07/2006 :  12:34:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
men hvorfor mene noe når dere aldri har prøvd grenen eller sett en hel konkurranse?
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.