hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  14:02:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Satt å tittet på finn for å vise ei som jeg kjenner at jeg synes 40.000 for et 4uker gammelt Araber føll var dyrt, siden det ikke hadde særlig bra foreldre, og at hun kunne få en del hester som kunne litt til samme prisen.

Jeg pleier jo sikkert som flere her inne å titte på hesteannonser en gang i blant selvomjeg har nok hest og er fornøyd med det jeg har!

Men, da jeg fikk inn på en dressur hest, fallt jeg helt for den!! Så nå sitter jeg her, drømmer om denne hesten som kan ta meg videre innen dressur. Som kan komme på nivå som ingen av de jeg har kan!

Men jeg tjener ikke nok i året til å få tatt opp noe lån. Og selge de jeg har, har jeg heller ikke lyst til. Funderer også på å høre om å ha den på for for den skal også settes ut på for, men å sette vekk de jeg har nå som er helt ute av trening er heller ikke lett.

Vi har jo tittet på noen småbruk, men typen er ikke helt begeistret for å flytte, så er mulig jeg setter vekk allt av hest til høsten alikevel, for jeg orker ikke et år til med dårlig miljø.

Er jo ingen her som kan hjelpe meg heller, men skriver ut min frustrasjon alikevel, og kanskje det er noen her som har vært oppe i nesten samme situasjon og kan fortelle meg om deres valg.

Huff, valg er vanskelig!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 02/07/2006 14:34:56

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  19:55:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Slike valg er ikke enkle. Har selv hatt et lignende valg en gang, men vi endte opp med å beholde det vi hadde.

Tenk nøye over hva du virkelig vil.

Lykke til uansett hva du velger.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  14:21:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Susanne

Hva med å sette bort lille Teddy og Tiger`n på helfòr til en dyktig ponnirytter?
Bedekke Aliba?
Og satse på å få max ut av Lady?
Personlig tror jeg at du med litt bedre økonomi, tid og overskudd kan få veldig mye ut av den vakre hoppen din Lady.
Jeg personlig hadde aldri klart å få så mye på så kort tid ut av Horton om jeg hadde hatt fire hester til.
Med bedre økonomi og mer tid vil du ha mulighet til å trene mer med Lady, bruke penger på dyktige instruktører, ta henne med deg og trene rundt omkring, kanskje til og med ha mulighet til å ta henne med på lengre treninger hvor du kan trene henne for instruktør over en uke eller to.
Personlig synes jeg du burde satse på Lady, med mer håndtering fra bakken og i salen hvor du legger fokuset ditt i èn hest tror jeg dere vil nå såpass langt at du og Lady begge vil bli fornøyde.

Off topic: HM streiker litt om dagen så har ikke fått svart deg, men vi kan ta en trening sammen så fort Caroline kommer hjem fra ferie

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  14:33:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Tanken var å satse på Lady, men jeg klarer rett og slett ikke ri den hesten på bane. Men gud for en trygg og god turhest hun er!!
Deilig å ta en avlappningstur på henne.
Teddy eier jeg jo bare halvparten av, og det er mulig vi setter bort han til høsten uansett.
Tigergutt er jeg veldig betenkt når det gjelder å sette bort pga magen hans, vi har jo holdt på å miste han selv en gang pga for og beiter han ikke tålte. 3 dagers kolikk og en tur på veterinær skolen.

Så er derfor jeg funderer litt på en annen.

Jeg får sitte å fundere litt til, er ikke sikkert det blir noen hest på meg i det hele tatt til høsten...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  15:11:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men jeg klarer rett og slett ikke ri den hesten på bane.

Prøver henne gjerne jeg

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  15:27:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror jeg hadde tenkt meg godt om før jeg hadde anskaffet meg en hest til. Har du ikke fire hester fra før av?? Tenk grundig igjennom det. Har du tid? Ork? Penger? Selv har jeg hatt ansvar for tre hester før som alle trengte stell og trening. En av dem hver dag, de 2 andre annenhver dag. Og jeg hadde ikke tid til noe annet enn hest og skole/jobb... og skal du ha en dressurhest så må jo den ris ofte for å holdes vedlike --> utvikles...

Hva med å satse litt mer på noen av dem du allerede har? Og sette noen bort på Fôr?

Litt off topic: Hvordan får du tid til så mange hester? Er bare nysgjerrig, beundrer folk som har tid og ork til det ;)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  23:44:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
men jeg klarer rett og slett ikke ri den hesten på bane.

Prøver henne gjerne jeg

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Nå er hun ikke i form, har jo stått i hele vinter...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  23:52:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror jeg hadde tenkt meg godt om før jeg hadde anskaffet meg en hest til. Har du ikke fire hester fra før av?? Tenk grundig igjennom det. Har du tid? Ork? Penger? Selv har jeg hatt ansvar for tre hester før som alle trengte stell og trening. En av dem hver dag, de 2 andre annenhver dag. Og jeg hadde ikke tid til noe annet enn hest og skole/jobb... og skal du ha en dressurhest så må jo den ris ofte for å holdes vedlike --> utvikles...

Hva med å satse litt mer på noen av dem du allerede har? Og sette noen bort på Fôr?

Litt off topic: Hvordan får du tid til så mange hester? Er bare nysgjerrig, beundrer folk som har tid og ork til det ;)

Opprinnelig postet av lillings

Tenkte på å sette vekk det jeg har eventuelt for å lære meg å ri bedre selv. Klarer jo da å ri de hestene jeg har nå etterhvert også, om jeg får mer erfaring selv.. Var liksom det som var tanken med å skaffe en lærehest.

Satse på de jeg har, har jeg jo prøvd og ikke fått til... Så har jeg jo hester som ikke egner seg i dressur i følge hesteverden i dag. En er for liten og har for kort hals og en annen har for kort rygg... Og den tredje som kan egne seg klarer jeg ikke å ri på bane.

Jeg sliter meg angst og klarer ikke komme meg ut i jobb, derfor har jeg tid til så mange hester.

Har 5 hester fra før, men to av de har halvfor ryttere siden jeg er for stor til å ri de, men å selge de blir ikke aktuelt siden de ikke har hatt det noe lett.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  00:19:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nå er jeg sikkert en drittsekk - men er det så lurt å skaffe seg en hest til, når du "annenhver dag" slutter å ri...?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  00:52:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lillings

Satse på de jeg har, har jeg jo prøvd og ikke fått til... Så har jeg jo hester som ikke egner seg i dressur i følge hesteverden i dag. En er for liten og har for kort hals og en annen har for kort rygg... Og den tredje som kan egne seg klarer jeg ikke å ri på bane.

Opprinnelig postet av Roxira

Hmmm, selv om det er et tungt valg, bør du ikke vurdere og selge noen av hestene da, hvis du ikke får de til? Og så heller skaffe deg EN hest som du kan ha mye glede av? Nå mener jeg ikke å kritisere eller noe altså, bare tips for å hjelpe... Veit det ikke er lett og skilles fra de man er glad i, men av og til så er kanskje det det beste... Men som du selv sier, så kan du jo evnt. sette ut på fôr...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  02:51:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Satse på de jeg har, har jeg jo prøvd og ikke fått til... Så har jeg jo hester som ikke egner seg i dressur i følge hesteverden i dag. En er for liten og har for kort hals og en annen har for kort rygg...
klipplipp

det her skal du bare drite i!jeg begynte med et i alles andre øyne håpløst prosjekt.gjøre om en femårig avdanka traver som ikke kunne noen ting om til "orntli" ridehest!han var blitt ridd inn,det var det eneste...han er 1.50,altså ikke akkurat noe ønsket matriale,har kjempekort rygg.egentlig ganske håpløs..men i dag er han 11 år,å med VEEEEEEEldig mye jobbing så er han et ganske ønsket emne.å han blir bare bedre å bedre:))så ikke kom å fortell meg at korte,lave hester ikke fungerer.men det spørs jo hvor mye jobb man gidder å legge i det da:))

så mitt tips er at du bør heller gå inn i deg selv å tenke:hva er godt nok for meg?hva vil jeg ha??for å få det jeg ønsker innen ridning i dette tilfelle.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  10:55:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hmm, noen ganger må man ta valg som ikke er morsomme sånn i nuet. Men jeg tror at innimellom må man rett og slett sett opp en for og imot liste. Eller en liste over hva som er viktig for deg.
Hva er viktig? Å beholde de hestene du har?
Å utvikle deg masse som rytter, med en hest du per dags dato ikke har sittet på (ergo: den høres ut som drømmehesten, men det kan jo hende den ikke er det)?
Å selge det du har og begynne å lete etter Drømmehesten. Kanskje er ikke den du har sett annonse på nå noen drømmehest, men det kan jo dukke opp en annen.

Sett deg ned og tenk deg om, også velger du det ene eller det andre, også går du for det du har valgt i stedet for å ikke velge og ende opp med en halvveisløsning som i grunnen ikke gagner hverken deg eller hestene. :-)

Kanskje er halvfôr-vertene interessert i å kjøpe de hestene de har på halvfôr? Da har du 1-2 mindre iallfall :-)

Guro
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  12:57:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kanskje er halvfôr-vertene interessert i å kjøpe de hestene de har på halvfôr? Da har du 1-2 mindre iallfall :-)

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Å selge de to minste blir ikke aktuelt etter hvordan de har hatt det her i livet. Så da beholder jeg heller de og begynner med kjøring om jeg ikke får til noe lurt med de 3 største.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  13:03:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå er jeg sikkert en drittsekk - men er det så lurt å skaffe seg en hest til, når du "annenhver dag" slutter å ri...?

Opprinnelig postet av lino

Så lenge jeg bor her jeg bor i dag, har det blitt sånn siden jeg blir veldig mye mobbet pga vekten min, og stallmiljøet vårt er ikke lett. Folk blander seg i hva jeg tjener om jeg betaler stall leia mi osv osv... Noe de ikke har noe med.

Så når jeg kommer i stallen glad og lystig for å ri, og jeg for den spørre ut runden da jeg kommer, og klandring... Så orker ikke jeg rett og slett å være i stallen jeg!!

Så er derfor jeg funderer på å sette ut alle hestene på for til høsten om jeg ikke finner en annen løsning. Flytte til et eget småbruk hadde jo vært drømmen så jeg kan få lov å begynne skikkelig igjen, og ha muligheter til å ri skikkelig på vinterstid også, og holde hestene mine i form, uansett om det er de jeg har nå eller drømme hesten.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  13:38:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

ja det var du!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  13:49:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

ja det var du!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Tigull:

Jeg tror denne debatten er på et litt annet nivå( seriøst) enn hva du er vant til, så vennligst finn deg en hønsegård å kakle i

Susanne: jeg tror du kommer frem til en god løsning bare du tar tiden til hjelp og ikke tar noen forhastede beslutninger
Du kan feks sette opp en liste hvor du setter opp negative sider ved nytt hestekjøp på den ene siden og positive på den andre.
Sette opp en økonomisk plan ifht. hva du har råd til.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.