hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Guro
» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  14:20:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hvis det er slik at det ikke i det hele tatt fungerer med Lady, så er det kanskje like greit å selge henne. Sette pengene inn på konto som er til for "hestepenger". Da er du et lite skritt nærmere drømmehesten.
For det -er- faktisk lov å innrømme at ting ikke fungerer, og at man kanskje kunne tenke seg å selge. Det skal være artig å holde på med hest, og kanskje blir det artigere om du kutter ned på antallet hester :-) Kanskje blir det kjedeligere om du kutter ned på antall hester. Hvis du føler det blir kjedeligere får bare Drømmehesten vente noen år til :-)

Så syns jeg Renate hadde noen gode forslag her :-) (greit når andre sier det for deg;-))

Guro
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  14:44:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
både for din egen og hestenes beste,hadde nok jeg vurdert forslagene til folka her.
selv om hestene har vært mishandlet,så er det mange flinke hestefolk.hadde ikke hestene mine passet meg og mitt bruk,så hadde jeg solgt dem.selv om jeg elsker dem mer enn livet selv omtrent.men dårlig gjort å holde dem hos meg på grunn av følelser.da de fortjener det beste.å får du virkelig gitt hestene dine det beste hver,når du har fem??
men det er jo selvfølgelig ditt valg.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  15:41:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Nå er jeg sikkert en drittsekk - men er det så lurt å skaffe seg en hest til, når du "annenhver dag" slutter å ri...?

Opprinnelig postet av lino

Så lenge jeg bor her jeg bor i dag, har det blitt sånn siden jeg blir veldig mye mobbet pga vekten min, og stallmiljøet vårt er ikke lett. Folk blander seg i hva jeg tjener om jeg betaler stall leia mi osv osv... Noe de ikke har noe med.

Så når jeg kommer i stallen glad og lystig for å ri, og jeg for den spørre ut runden da jeg kommer, og klandring... Så orker ikke jeg rett og slett å være i stallen jeg!!

Så er derfor jeg funderer på å sette ut alle hestene på for til høsten om jeg ikke finner en annen løsning. Flytte til et eget småbruk hadde jo vært drømmen så jeg kan få lov å begynne skikkelig igjen, og ha muligheter til å ri skikkelig på vinterstid også, og holde hestene mine i form, uansett om det er de jeg har nå eller drømme hesten.

Opprinnelig postet av Roxira

Men det var vel slik at typen din ikke ville flytte uansett? Og da er du vel "stuck" der du er, og med den stallplassen du har? Og når du ta ikke får trent de hestene du har ordentlig der du er nå, hvorfor tror du at du klarer det om du får en ny hest?
Jeg sier ikke dette for å være jævlig, men realistisk.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  16:17:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Nå er jeg sikkert en drittsekk - men er det så lurt å skaffe seg en hest til, når du "annenhver dag" slutter å ri...?

ja det var du!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Tigull:

Jeg tror denne debatten er på et litt annet nivå( seriøst) enn hva du er vant til, så vennligst finn deg en hønsegård å kakle i

Opprinnelig postet av Horton & Renate

skal vi finne den sammen?
må du tråkke på folk?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  16:24:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

ja det var du!

Tigull:

Jeg tror denne debatten er på et litt annet nivå( seriøst) enn hva du er vant til, så vennligst finn deg en hønsegård å kakle i

må du tråkke på folk?

Tigull, som man reder, så ligger man...
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  16:25:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tigull: Og det sier du?

Til saken: Roxira. Du burde kanskje vurdere å selge ene hesten din, som de andre sier? Finn et seriøst og godt hjem, så kan du bruke pengene på drømmehesten?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  16:44:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg har lest Roxira liste opp grunner for hvorfor hun ikke klarer å selge hestene sine i en annen debatt her en gang (husker ikke hvilken). Jeg skjønner godt at du er knyttet til hestene dine, men det høres ut som du er på et lite veiskille nå mht om du kommer til å fortsette med hest i det hele tatt eller satse videre innen dressur (såvidt jeg forstod).

Det første jeg vil foreslå er at du går grundig i deg selv om finner ut om du har lyst til å fortsette med hest slik du har gjort til nå. Jeg kan tenke meg at den litt "nå er jeg lei" følelsen kommer fordi man ikke ser fremgang. I tillegg høres det ut som at du har masssse å gjøre med så mange hester, og et stallmiljø som ikke er optimalt for deg. Men det er mye som kan endres på med den rette innstillingen. Jeg skjønner godt du vil ha en hest som kan ta deg lengre. Men det høres ut for meg som at du først og fremst trenger litt mere tro på deg selv.
Å slutte fordi man "ikke ser bra ut, er for tjukk osv er bare tull. Jeg ble skikkelig rørt da jeg så deg i videoen ri hesten din uten sal og hodelag, og du så absolutt helt normal ut på alle måter for meg :)
Ang mobbing blir det fort til at man tolker alt andre sier og gjør inn i negative skjema som bare bekrefter den opplevelsen man har om seg selv. Jeg syntes du skal prøve å snu om på det og se etter andres positive kommentarer en stund .- kanskje du finner noe der og?

Poenget er at du ikke må slutte med hest pga negative tanker om deg selv. Du er en flott person. Ferdig med det :)

Det andre du bør vurdere er økonomi. Kanskje kan det hjelpe å sette bort / selge en av hestene? Jeg vet det ikke er lett, men det er et valg man en eller annen gang må ta hvis man ønsker å komme videre med ridningen. Og det finnes mange SUPRE hesteeiere rundt omkring som sikkert vil få masse glede av den hesten du evt selger / setter bort. Så du må rett og slett finne ut hvem du har minst utbytte av å ri.

Ønsker deg uansett lykke til!

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  16:57:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har lest Roxira liste opp grunner for hvorfor hun ikke klarer å selge hestene sine i en annen debatt her en gang (husker ikke hvilken). Jeg skjønner godt at du er knyttet til hestene dine, men det høres ut som du er på et lite veiskille nå mht om du kommer til å fortsette med hest i det hele tatt eller satse videre innen dressur (såvidt jeg forstod).

Det første jeg vil foreslå er at du går grundig i deg selv om finner ut om du har lyst til å fortsette med hest slik du har gjort til nå. Jeg kan tenke meg at den litt "nå er jeg lei" følelsen kommer fordi man ikke ser fremgang. I tillegg høres det ut som at du har masssse å gjøre med så mange hester, og et stallmiljø som ikke er optimalt for deg. Men det er mye som kan endres på med den rette innstillingen. Jeg skjønner godt du vil ha en hest som kan ta deg lengre. Men det høres ut for meg som at du først og fremst trenger litt mere tro på deg selv.
Å slutte fordi man "ikke ser bra ut, er for tjukk osv er bare tull. Jeg ble skikkelig rørt da jeg så deg i videoen ri hesten din uten sal og hodelag, og du så absolutt helt normal ut på alle måter for meg :)
Ang mobbing blir det fort til at man tolker alt andre sier og gjør inn i negative skjema som bare bekrefter den opplevelsen man har om seg selv. Jeg syntes du skal prøve å snu om på det og se etter andres positive kommentarer en stund .- kanskje du finner noe der og?

Poenget er at du ikke må slutte med hest pga negative tanker om deg selv. Du er en flott person. Ferdig med det :)

Det andre du bør vurdere er økonomi. Kanskje kan det hjelpe å sette bort / selge en av hestene? Jeg vet det ikke er lett, men det er et valg man en eller annen gang må ta hvis man ønsker å komme videre med ridningen. Og det finnes mange SUPRE hesteeiere rundt omkring som sikkert vil få masse glede av den hesten du evt selger / setter bort. Så du må rett og slett finne ut hvem du har minst utbytte av å ri.

Ønsker deg uansett lykke til!

Opprinnelig postet av christine26.

skriver under her!

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  20:27:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Der er vi vel alle av og til;) har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kommet hjem med "et godt tak i nakken" på svarten og sagt at "nå blir han solgt til første person med 5 kroner!", men alle vet jo at det er tomme ord.. Alle har sine oppturer og nedturer, og slik vil det alltid være.

Hadde det vært meg, så ville jeg vurdert å selge Lady, om ikke du klarer å ri henne på bane, og heller kjøpt meg denne lærehesten, Om det er å ri på bane du ønsker. Er du fornøyd med å ri på tur/som du har det nå, så ville jeg ikke gjort noen forandringer i hestemateriellet.
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  20:28:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Der er vi vel alle av og til;) har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kommet hjem med "et godt tak i nakken" på svarten og sagt at "nå blir han solgt til første person med 5 kroner!", men alle vet jo at det er tomme ord.. Alle har sine oppturer og nedturer, og slik vil det alltid være.

Hadde det vært meg, så ville jeg vurdert å selge Lady, om ikke du klarer å ri henne på bane, og heller kjøpt meg denne lærehesten, Om det er å ri på bane du ønsker. Er du fornøyd med å ri på tur/som du har det nå, så ville jeg ikke gjort noen forandringer i hestemateriellet.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  21:59:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

ja det var du!

Tigull:

må du tråkke på folk?

Nei, men takk for tilbudet, har bedre steder å være....
Tråkker jeg på deg fordi jeg i bilder forteller deg at du kan finne en annen debatt å ødelegge?
Du minner meg skremmende om endel fake- vip innlegg som har vært her kun for å ødelegge og provosere.
Vet du ikke når din besøkstid er over?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  22:33:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Først: Kjære Tigull... Kunne du tenke deg å bidra positivt i en debatt i ny og ne, ikke bare finne feil og krangle støtt? Hadde hjulpet på stemningen.

Så til tråden.. Kan du selge Lady? Kan du selge araberhoppa? Om du selger de to, samt kanskje venter et halvår (spare stalleien du ellers bruker på de to) kan du jo faktisk kanskje kjøpe deg en hest du faktisk kan lære litt av.

Ellers synes jeg kanskje at du også må lære deg de triste ting her i verden som å skilles fra sine venner. En kan ikke bare ta til seg og ta til seg dyr. Enten må man lage inntaksstopp, eller så må man slippe noen andre dyr ut igjen.

Ærlig talt er jeg litt lei av å høre om den fæle stallen din. Hadde jeg vært stalleier hadde du blitt kastet på hodet ut. Enten synes jeg du bare må se å gjøre noe med det, eller så synes jeg faktisk du skal holde tett om det. Det gagner INGEN, i hvertfall ikke deg, å klage over en dårlig stall på denne måten.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  22:34:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

ja det var du!

Tigull:

må du tråkke på folk?

Nei, men takk for tilbudet, har bedre steder å være....
Tråkker jeg på deg fordi jeg i bilder forteller deg at du kan finne en annen debatt å ødelegge?
Du minner meg skremmende om endel fake- vip innlegg som har vært her kun for å ødelegge og provosere.
Vet du ikke når din besøkstid er over?

det finnes ikke besøks tider på mix men der du er, er det kanskje sånn at man bare får hilse på noen timer om dagen!

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  23:32:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det finnes ikke besøks tider på mix men der du er, er det kanskje sånn at man bare får hilse på noen timer om dagen!

Utdyp vil du?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  01:34:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kjære deg, Tigull.. Opptre seriøst her da??! Kom med noen gode råd til Roxira ellers kutt ut
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.