hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trives ikke på beite?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Trives ikke på beite?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2006 :  21:19:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Satte hesten min på beite i går. Været har ikke vært på topp, men har bare regnet litt og temperaturen har vært rundt 15 grader. Vet ikke om hun har vært på beite før (men det har hun nok garantert vært for ikke lenge siden, hun er bare 5 år), men i dag da jeg var og så til henne, sto hun bare ved utgangen og trampet. Da jeg kom bort til henne, ville hun bare ut, og etter at jeg dro gikk hun bare fram og tilbake.. De andre hestene sto litt lengere nede på beite.

Finnes det hester som ikke trives på beite? Går det an?! Skulle tro hun hadde det super bra nå! Beitet er kjempe stort, og det er bare tre hester som deler på det.

Må legge til at hun har hoppet over luftegården før, men da i forbindelse med foring og at hun har blitt tatt inn sent. Kan jeg risikere at hun hopper over beitet om hun kjeder seg eller lignende?

Hege
Redigert av - Hege J den 08/07/2006 21:24:51

Bustetrollet

Skrevet - 08/07/2006 :  21:24:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
La hesten få litt mer tid på seg, å "finne ut av" hvordan livet på beitet er.
Så får du se hvordan det går med henne etter noen dager til

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2006 :  21:28:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja kommer til å sjekke henne ofte. Heldigvis kjenner jeg flere som står på stallen ved beitet og jeg har også vekslet nr med eieren til en av de andre hestene, så de skulle si fra om det var noe. Får håpe hun roer seg.. Ikke koselig å se at hesten har det sånn.
Da jeg slapp henne i går, gikk hun rett ned med hodet i gresset og så ut til å storkose seg, men i dag virket hun bare lei.

Hege Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 08/07/2006 :  22:00:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kan det være pga været?
Sharmona elsker å stå på beitet, så lenge det er sol. Om det bare regner bittelitt vil hun inn.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2006 :  23:21:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Før jeg kjøpte hesten jeg har nå, stod han alene fra han var tilvendt fra mora si, ja ALENE i noen mnd!

Kom til meg så stod han i lausdrift med 4 andre. For han var dette noe lignende å lære fremed språk ..
Men etterhvert lærte han seg å komuisere med di andre hestene, å begynte leke å herje rundt.

Da han ble sluppet ut på beite var jeg rimelig redd at han skulle hoppe over gjerde om noen hester jaget ham litt, eller han var usikker (noe han har gjort senere når han ble fluttet til stall) men selv han trives på TOPP nå.

Som din hest ble han også sluppet ut med få hester i starten, kun 1-som han dagen idag er limt fast med-bestekompiser
Så jeg vil tippe at hesten din bare trenger litt tid. Har vertfall aldri vært bori hester som ikke trives på beite eller har hoppet over.

Fins det noen leseskur/store trær som han kan søke ly på? Er nok bare litt uvant i begynnelsen

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2006 :  23:27:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er veldig god mot andre hester, og det gikk veldig fint med de som står der. Så jeg håper at det bare er været som er litt ubehagelig:)
Så da er det "flott" at det regner som besatt her nå, hehe!

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/07/2006 :  00:12:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og hvis du ser til henne ofte, så gjør det helst i smug, så hun ikke oppdager deg.....

Kanskje hun oppfatter deg som "tegn" på at hun skal inn eller rides, så hun stadig holder seg til porten hvis hun vet at du er i nærheten.

Kanskje hun har det alldeles utmerket når du ikke er der.

De fleste hester koser seg på beite.
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2006 :  01:04:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Hadde man bare visst hva de tenker.. sukk.. hesten min har så vidt jeg kan se ikke vært innen for gjerdet i hele dag.. hun hopper elegant ut og inn som det passer henne.. (drit lei hele hesten) hun har ingen grunn til dette.. hun har akkurat fått nytt beite rett vedsiden av det forrige (stripebeiter) hun har to kompiser (kanskje jeg også hadde stukket av med dum og dummere som kompiser men) hun har vann og hun reiser jo ikke noe sted.. står bare litt lenger bort og beiter.. JEG ER SÅ LEI...

Hvis hesten din er helt ny der den er så kan det jo hende det tar litt tid før den omstiller seg.. kanskje kompisene var slemme?? kanskje hun føler seg litt ensom og føler seg utpresset av de andre hestene.. kanskje hun rett og slett kjeder seg??

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  18:18:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror det har ordnet seg nå:) De siste dagene jeg har sjekket henne, har hun bare stått å kost seg. Og i dag da jeg tok en skikkelig sjekk, virket alt bare fryd og gammen! Hun er tydelig sjefen på beitet og hun har ikke så mye som en skramme på seg:)
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.