hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er dette billig elr bare helt "normal" pris?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Er dette billig elr bare helt "normal" pris?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Floria_Shot
» VIP

Skrevet - 10/07/2006 :  15:38:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFloria_Shot  Svar med kopi av melding
hei..
Vet om ei varmblodshoppe som skal selges..
Ho er født i 94 tror eg, ca 160-165 høy...
HAr hatt ett flott føll, egentlig en kjempegrei hest - mn har ikke blitt brukt de siste åra pga føll og eiers manglende tid..
Og den hoppa har skrekken for traktor (merkelig nok - bodd på gård med traktorer de siste 5-6åra).. Og er stressa (antagelig pga ho er lært opp til trav, mn aldri blitt noko md ho..?) ho er innkjørt og innridd - ein grei hest..
ho er til salgs for ca 5000,-... (mest for at de ikkje har tid til ho lenger..)
Hva synes dere?

~ Would you die for the one you love? ~

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  15:47:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Det er normal pris for en x traver...
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  16:28:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
x travere blir som regel solgt til slaktepris tror jeg!
men kommer selvsagt helt ann på hesten!

få en vet til og se på den før du evt kjøper den!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 10/07/2006 :  16:29:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil også si at det er en normal pris for x-travere ja. Godt voksen (12 år) skvetten, stresset, utrent.... jeg hadde ikke gitt mer enn 5 tusen iallefall!
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  18:46:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Huff, desverre så er det vel normalt som de fleste sier her. Det er trist, synes jeg, at prislappen på en hest kan synke ned til usle 5000 kr. Klart 5000,- er penger det også, men for et levende individ? Sukk. Og at hesten ikke har blitt brukt de siste årene... bare stuet bort, som en eller annen leke.

Ble litt off topic, men klarte ikke å la være. Er litt depressiv i dag

Leif, leif.

Linda www.pygmeen.moo.no
Redigert av - Linda B. den 10/07/2006 18:48:25 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  13:36:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huff, desverre så er det vel normalt som de fleste sier her. Det er trist, synes jeg, at prislappen på en hest kan synke ned til usle 5000 kr. Klart 5000,- er penger det også, men for et levende individ? Sukk.
Opprinnelig postet av Linda B.

hvorfor er det så trist?
hvis det er noen som faktisk kan gi hesten et godt hjem men ikke har all verden å kjøpe hest for så må da det være ideelt for begge parter?

useriøse kjøpere finnes alltid, men er det riktig å prise hesten høyere enn det den er verdt for å unngå disse?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  13:52:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er trist at finnes så mange travere at man nesten får dem gratis. Selv en velomskolert traver (til ridehest) vil ikke være verdt særlig mye, fordi det finnes for mange av dem. Jeg synes det er trist at folk avler på alt mulig rart bare for å avle, alt for mange avler fordi føll er såååå søtt og hoppa de har er verdens beste, uten å tenke over om hoppe og hingst passer sammen eller om hoppa i det hele tatt bør avles videre på.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  13:59:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Det einaste eg tenkjer når eg ser ein hest til den prisen er: Tenk kor mykje pengar som har blitt tapt, med tanke på kor dyrt det er å "produsere" ein hest.
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/07/2006 :  15:49:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det koster endel å fø frem en hest, og jeg synes derfor at 5000 er litt for billig, men dessverre er det nok "normalt".
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Floria_Shot
» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  19:14:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFloria_Shot  Svar med kopi av melding
eieren vurderer å slakte den istedet for å selge dn, da ho er redd dn ikke kommer til et godt hjem... forståelig, mn utrolig synd da...
~ Would you die for the one you love? ~ Gå til toppen av siden

Floria_Shot
» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  19:19:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFloria_Shot  Svar med kopi av melding
ER stamtavle på hoppa oxo, faren er Laser Almahurst (US) og mora er Kejsa Holmbo (DK)...
~ Would you die for the one you love? ~ Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/07/2006 :  22:11:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hva heter hesten da?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 11/07/2006 :  22:15:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stammen er dårlig. Ikke noe for avl. Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 21/07/2006 :  07:39:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde veldig lyst til å kjøpe en x traver nå, men det skar seg fordi jeg mener prisen var for høy.
5 år, totalt uskolert og utrent. ikke fulgt opp med ormekur/vaksine eller ordentlig smedarbeid, bekreftet feilskodd. 1 grad halt på 2 bakbein v sjekk.
Eier var heller ikke villig til å la meg ha han på prøve i 1 mnd for å se om ting gikk seg til. Forlangt pris 12 000 kr uten noe som helst av utstyr. Det skal sies at hesten har vært til salgs siden i fjor høst!

Verdens beste hest som satte sine spor hos meg umiddelbart! Er det bare jeg som syns dette virket veldig dyrt og useriøst?

Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 21/07/2006 :  07:44:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
det skal og sies at det var en vallak, så ingen mulighet for avl heller Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  11:06:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
5000kr for den hesten synes jeg er billig... Du kan få roet hesten, venne den til traktorer...:)
Jeg hadde kjøpt den..
Dra å se på hesten, prøveri den, hvis du finner ut at det er en fin hest,kan du jo sprørre om du hadde fått hatt den på prøve i en stund, før du bestemmer deg:)

utstyr selges:
Den hesten hadde jeg ikke kjøpt + at den er alt for dyr..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.