hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kastet ponnien på bålet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Kastet ponnien på bålet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  18:08:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var for å spare penger.. greit at dyret ikke led.. Ingen påstår han er dyremisshandler. Men litt uetisk å kaste ponnien på bålet?? JA.. så får jeg bare være slem som synes det!

Hvor mange her på mix kan med hånden på hjertet si at når hesten deres dør blir den kastet på bålet? Ikke jeg..

Mer var det egentli ikke om det. ulovlig er det og..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  18:43:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er stort sett ulovelig å begrave hester også, men dèt er greit? Hva er "uetisk" med det? Bålet blir den jo kastet på om den kremers også. Billedlig talt, iallfall ;-) Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  00:31:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg trodde og som andre her at han var levende når han ble kasta på bålet.. Men som Stall Nakkim sier, vi vet ikke alt..
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  13:00:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg trodde og som andre her at han var levende når han ble kasta på bålet.. Men som Stall Nakkim sier, vi vet ikke alt..

Opprinnelig postet av Kristine!!

Det er jo fort gjort at media blåser opp ting! Kanskje mannen ikke ville at hesten f.eks skulle bli lim, og at dette var hans måte å gi hesten en mer "verdig" begravelse enn det...... Sier ikke at jeg ville gjort det med noen av mine hester, for det ville jeg så absolutt ikke, men kanskje var det det beste han kunne få til i den situasjonen han var i....... Who knows??

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  13:05:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var for å spare penger.. om dere leser artikkelen. Kremering er jo ikke gratis. Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  13:15:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
da gjorde han vel hva han kunne med de midlene han hadde

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  19:22:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bøter er ikke nok! En psyko som dette burde innlegges! Gå til toppen av siden

Stirnirogannie

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  19:25:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis ponnien var død fra før av er det en annen sak, folk blir kremert, Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  19:41:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
ja, den var død, ellers ville den flyttet seg tror du ikke??? (lol)

Hanniball

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  22:00:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Synes egentlig ikke det er noe å hoppe i taket for...Det forundrer meg ikke at mennesker gjør det.Synes ikke det er greit,ikke det jeg sier.Og heller ikke at jeg ville gjort det samme med hesten min!Aldri i livet!Men er vel ikke noe mere verdig død å bli kremert?Det skjer kanskje på en "renere" måte,men som sagt før,det skader faktisk ikke dyret.Og jeg også driter i hva de gjør med meg etter døden.

Litt OT. Viste dere at når de graver over gravene til mennesker med gravemaskin,er de litt "uheldig" og kakker et hakk i kista?Dette er fordi prosessen går fortere...Jeg ville da heller dødd på et bål,og blitt borte med en gang,enn å bli spist opp av små kryp som jeg har hatet hele livet,fordi om jeg ikke har levd så lenge=p

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:14:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ponnien var jo død, så jeg kan jo ikke si stakkars den, men det er jo dumt for eieren som fikk bot for noe han ikke visste.. =\
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 25/07/2006 :  00:06:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes alt oppspinnet rundt denne ponnien ble litt vel mye. Bedre å brenne ponnien enn å grave den ned i hagen å skape forurensning vel...? Renslig er det også. Råtne dyr både her og der som folk på død og liv skal grave ned i havene sine, det synes jeg er ille..

Som Silje sier: ponnien var jo død, og dette var en grei utvei synes jeg for å få løst et økonomisk problem. Kanskje pånnisen ble brent på bålet hjemme i hagen sin? Er vel ikke så ille det vel? Uverdig synes jeg heller ikke det er. Mer uverdig å ligge og råtne i jorda ett eller annet sted, om det skal settes på spissen. Det er jo bare rammene rundt vi er så opptatt av, som på en måte skal avgjøre om det er verdig eller ikke.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.