hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hyyyyl, hai i norge
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Hyyyyl, hai i norge
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  14:09:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Haha, den var morsom *Le seg skakk*
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  14:28:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må legge til at min største drøm er å dykke med haier.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  15:22:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Haha, den var morsom *Le seg skakk*

Hehe, ja sikkert gøy å se på, men selv får jeg hjertet i halsen og helt noia :P

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 19/07/2006 :  21:04:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Hihi, jeg badet i Hemne en gang, hos mormor og morfar. Var på tur å svømme ut til utlegget til motorbåten, ca 50 meter fra land eller no, da to Niser ruller opp, og passerer ca tjue meter foran meg! Skal si det var ei som satte pers i å komme seg på land fort ja!

Ikke det at de er farlige eller no, men når en ser sånne trekanter stikke opp av vannet noen få meter foran deg når du er ute og bader, da blir det litt is i blodårene noen millisekunder før du tenker deg om, og husker at farlige haier ikke akkurat stortrives i kaaaldt trødelagsvann....
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  21:27:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Niser er jo så søte, men ville nok fått litt hetta om jeg så en sånn finne selv ja.. Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  21:55:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Whæææ, var på ferie i Hitra i fjor sommer jeg. Men ikke noe problem for meg, holder meg til ferskvann jeg Hehe, men liker IKKE om jeg ser fisker som svømmer ved meg, og ihvertfall ikke om de RØRER meg. :P

Æsj, haier er skumle, men fine samtidig. ^^,

Haoli <3 Gå til toppen av siden

hestvika

Skrevet - 21/07/2006 :  21:00:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm. Bor her jeg. Faktisk 200 m unna kaia der opptaket ble gjort. Men det med å bade med haier er ikke noe problem i trøndelag, og særlig ikke her...for vannet holder ikke akkurat badetemperatur!
Var spennede med den digre "haien" ja, måtte ut med båten og se om jeg fant den, men nei!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  23:15:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
mennesket utrydder jo 10 tusen vis av haier vært år om ikke flere.
hvor mange mennsker blir drept av hai? langt fra det tallet iallefall!

de som blir drept, blir som regel drept fordi de skal være tøffe og komme så nær som mulig.

haier er ikke farlige om man viser respekt og ikke tramper inn i dems verden, om dere skjønner.

mennesker skal heller ikke oppholde seg i vannet der det er hai for da ber man om bråk.

dessuten og drepe for og føle seg trygg, som vi mennesker gjør er helt feil.
Man kan gardere seg mot hai ved og sette ned gjerder i sjøen rundt bade strender.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  23:36:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Haivett-regler
1. Svøm, surf eller dykk sammen med andre. Ikke fjern deg for langt vekk fra hjelp.
2. Hold deg ute av vannet ved soloppgang og solnedgang, mange haiarter søker inn mot land for å finne føde på denne tiden.
3. Ikke gå ut i vannet hvis du har åpne sår eller blør. Haier kan merke blod og kroppsvæsker i svært små konsentrasjoner.
4. Unngå steder med uklart vann, som områder nære elveutløp (spesielt etter mye regn), havner, kanaler eller brådype steder. Dette er områder hvor haier gjerne holder til.
5. Ikke ha på deg badeklær med sterke fargekontraster, eller skinnende smykker. Haier ser fargekontraster svært bra.
6. Ikke plask for mye i vannet og hold kjæledyr som svømmer plaskende ute av vannet. Det er kjent at haier kan tiltrekkes av slik aktivitet.
7. Ikke gå ut i vannet hvis du kjenner til at det er hai i nærheten, og forlat vannet raskt og rolig hvis en hai blir observert. Du må aldri utfordre eller plage en hai, selv om den er liten.
8. Hold øye med oppførselen til fisker og skilpadder. Hvis de starter å oppføre seg unormalt: Gå ut av vannet, en hai kan være i nærheten.
9. Ta harpunert fisk ut av vannet eller tau dem etter deg i trygg avstand. Ikke svøm nær folk som fisker eller harpunerer fisk. Hold deg unna døde dyr i vannet.
10. Svøm og surf på steder hvor det er livvakter, og følg deres råd.
(Fra State of Hawaii's Division of Aquatic Resources of the Department of Land and Natural Resources)
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 21/07/2006 :  23:50:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Tigull, har du vært mye i HAI-land eller?
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  23:59:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Hai! ÆÆ.. MEN! Jeg bor på vestlandet, så får håpe den ikke kommer hit
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  00:16:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tigull, har du vært mye i HAI-land eller?

Opprinnelig postet av LisaFi

hva mener du?
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  07:11:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
brugde er vel ikke hai..?
holdt på å le meg i hjel av haisommer.så den sammen med en kompis,å han lurte virkelig på hvor mye den haimagen rommer.etter å ha spist to båter og 14 mennesker,thihi...

om noen er intresert har jeg noen haifilmer som er virkelig..men ikke alle som er egnet til å legges ut her for å si det sånn.svære beista azz..
søstern var på nattdykking da to svære lysende øyne var foran henne,hai på 6 meter ja..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/07/2006 :  11:05:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil, sigyn,brauta og rubin:)

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  11:15:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg vil å se!
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.