hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobil og røyk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 mobil og røyk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

Ellbell

Norway

Skrevet - 10/11/2003 :  19:53:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Morn.
Jeg mener nå at en som røyker må få lov til det hvis de vil, men at de da kan gjøre det på tur o.l og ikke stå å dampe i stallen eller på banen.Har selv opplevd at ridelærere og eldre ryttere gjør det, noe jeg synes er meget uansvarlig...Men det blir jo på samme måte med hjelm. Proffe dressurryttere rir jo aldri med hjelm, hva slags forbilder er de?

Mobil og hest...tja...Det kommer nå ann på hesten. Pleier ikke å ha lange samtaler på tur, men jeg ringer ofte og sier når bussen min kommer slik at folk kan hente meg og sånn.Så lenge det er en hest man stoler på og vet man vanligvis er i stand til å kontrollere går det greit.
hesten min er forholdsvis gæærn, men jeg veit jeg kan klare å holde henne når det virkelig gjelder...med mindre hun løper løpsk...da er det pent lite man kan gjøre uansett hva man driver med der oppe=)
Men bare i skritt da.Og ikke på traffikert vei eller hvis hesten er nærvøs for ett eller annet.
Jeg ville nok tenkt et par ganger før jeg snakket i telefonen på andre enn min hest ja...

ellbell&Thirledyret.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2003 :  12:10:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Røyker ikke selv, og gir blaffen i om andre gjør det, så lenge de ikke blåser røyken rett opp i ansiktet mitt eller hestenes. Men jeg tror ikke man har like god kontroll over hesten med en røyk i hånda! Jeg har imidlertid alltid med meg mobil på tur, som en sikkerhet dersom det skulle skje noe. Og jeg tar tlf hvis det ringer (stopper som regel hesten først), men ber dem ringe tilbake senere. Gå til toppen av siden

Ingrid Julia

Norway

Skrevet - 12/11/2003 :  22:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jer har også med mobil på tur, i tilfelle det skulle skje noe... Man vet jo aldri. Men tar ikke lange samtaler og skriver heller ikke meldinger.
Jeg var røyker (har sluttet ) og har full forståelse for de som røyker utenfor stallen, og mens de evt skritter. så lenge de ikke plager noen, verken dyr eller mennesker...
Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2003 :  22:09:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
jeg kom til å tenke på noe: hvis du rir med røyk i handa, plutsli sjer noe så du mister røyken, den lander under salen/sjabraken, hva sjer da da? den får mest sansynlig brannsår o.l......
ikke bra, ikke bra....

Laura på Trana, ikke Lø.... å hun er ikke i skyggen av noe annet en et tre!!!!!
Gå til toppen av siden

Chatrine

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2003 :  23:13:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Epetra: Hvis jeg tar en røyk når jeg rir pleier jeg å ri med en hånd å hvile handa med røyken på låret. Da er det ikke noe problem å kaste den fra seg...

Chatrine & Shanin
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2003 :  10:21:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Sjansen for at røyken havner under sjabraken er så minimal at det er ikke noe å tenke på en gang...

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2003 :  10:35:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig KAN gloa havne under sjabrakken. Mye rart som kan skje gitt hvis man tenker "i verste fall" hele tiden! Men skal vi helgardere oss mot at det skjer uhell når vi rir, så er eneste muligheten å la være å ri i det hele tatt. Slutt å mal fanden på veggen!!! Jeg tror ikke mobil og røyk utgjør noen stor risiko. Så det så

Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 15/11/2003 :  12:42:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke røyking og unødvendige mobilsamtaler har noe med hest å gjøre. Jeg er ikke røyker selv, men søstra mi røyker og hun røyker ikke på hesteryggen, for hva hvis hun mister sigaretten i forfjamselen når hesten helt uventet hopper til? Det er faktisk ikke alltid man rekker å kaste den fra seg som flere her sier, de gangene vi detter av hesten fordi den skvetter, burde vi vel egentlig ha holdt oss på hesteryggen da? Det er jo sjelden jeg detter av av fordi hesten skvetter, men noen ganger kommer det så overraskende på oss! Tenk på det!
Mobilen har jeg med for sikkerhet, svarer hvis jeg rir på tur, men gir de beskjed om å ringe opp senere for jeg rir og kan ikke sitte med telefonen i handa!

Dølehestfan med to svarte dølahester
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2003 :  19:26:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Hei.. Ej he mobil sjølv, men kunn i det tillfelle at det skal skje noke..! Ok, ej bruke kanskje av og til å sende ei melding, men med ein gang ej er ferdig så er ej veldig rask med å legge den ned i lomma igjen..

Du sa at handsfree er berdre..??, Det er det IKKJE..!!!!!! På handsfree`en så er der masse tråda osv., det kan ein vi¨kle sej inn i, og ka gjer en da viss hesten blir skremt...???

Mvh Ann Lajla
Gå til toppen av siden

*Orch|dee*

Norway

Skrevet - 23/11/2003 :  14:40:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Orch|dee*  Svar med kopi av melding
Jeg syns at det er heilt dumt av ryttere som røyker oppå hesten og i det hele tatt i nærheten av hesten!! Men kan være ærlig å si at jeg har nesten alltid med meg mobil når jeg rir... For sikkerheten... Det hender at jeg en sjelden gang slår av en liiiten prat, men er forsiktig seff... Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  14:58:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Når det gjelder røyk er jeg beinhard. Det har ingenting i en stall eller oppe på en hest å gjøre!
Synes det er like "stilig" med folk som røyker til hest som å se en mor som ammer et barn med sigaretten i munnviken...

Mobil derimot der stiller jeg meg litt annerledes.
Har alltid med meg mobilen, som en sikkerhet, mye mer nyttig at den ligger i lommen, enn at den ligger i stallen eller bilen hvis noe skulle skje...
Både tar telefonen og ringer dersom det er nødvendig, men føler meg ikke like trygg medmindre det er handsfree. For ikke å snakke om at jeg føler meg som en skikkelig dust når/hvis jeg blir observert pratende mens jeg sitter på hesten, og holder det til et minimum
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2003 :  10:32:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Syns egentlig denne debatten skulle slettes jeg... Det er egentlig bare tull å sitte å diskutere en slik sak. De som røyker kommer jo uansett til å fortsette med å ta seg en røyk på hesteryggen uansett hva andre måtte mene...
Gå til toppen av siden

Skogli-donn<3

» VIP

Skrevet - 04/12/2003 :  20:52:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei på deg!
vel det er da unødvendig og snakke i mobilen når du rir da..du kan jo snakke etter du har ridd..men vist du absolut må! snakke i tlf mens du rir kan du ialefall bruke hansfree da..og samme meg røyking og riding gjør det etter du rir.........mette ponnien rullller verden!!!!
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2003 :  12:47:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Tydeligvis at denne debatten engasjerte, og engasjerte den er den væørt å ha Stormy.
SElv om du kanskje synes debatten er på jordet, kan det hende andre synes den er bra og ha. Liker du den ikke, la vær å engasjer deg i den, er ikke verre enn det.

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

pia_88

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  00:34:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
På tide å blande seg!! Vel... egentlig skulle vel ikke jeg hadd noe å si, er snart 16 og røyker... Skal jeg da bli sedd på som et usportslig menneske? Jeg røyker IKKE på hesteryggen, men er det så mye bedre viss rytteren hopper av og står ved siden av hesten?? Er det ikke da vi kommer inn på passiv-røyker-tøv??
Men om det er farlig å røyke på hesteryggen?? eh? lungene mine skades jo! jeg har tatt valget å begynne å røyke, jeg tar konsekvensene... De som røyker på hesteryggen vet nok hva de gjør og hva konsekvensene kan bli?!
Grunnen til at jeg ikke røyker på hesteryggen er nok den at jeg ikke vil risikere å miste en glo eller hele røyken for den saks skyld på hesten min!! han er så skvetten at jeg er heldi viss han ikke har hoppet til for noe i løpet av 5 min!!!

Julekoz fra Eileen & Mostly Glasgow

Koz & klemz fra Eileen & Mostly Glasgow Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.