hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobil og røyk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 mobil og røyk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

Kristin_r

» VIP

Skrevet - 12/04/2004 :  15:15:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er en av fælingene som røyker og snakker i mobil på hesteryggen..
men jeg synes faktisk at mobilen er verre (sikkerhetsmessig) enn røyken.. hvis man leser/skriver mld/snakker i mobilen så er man ofte mer konsentrert på mobilen enn det man er på røyken når man tar seg en røyk.. for de fleste røykere går røykingen så automatisk at man ikke trenger å bruke konsentrasjon på det.. det er selvfølgelig ikke alle hester jeg røyker og bruker mobil på.. bare de jeg kjenner godt og bare på tur når jeg skritter på lange tøyler.
og hvis jeg røyker så sitter jeg ikke og holder på den.. den henger i munnviken (harry..! i know..:) så jeg har begge hendene frie..!
og jeg unngår hvis det er mulig å snakke i telefonen når jeg rir. det er i såfall bare for å ta imot kjappe beskjeder..
en ting jeg synes er verre enn å røyke og ha mobil, er å høre på musikk.. jeg føler meg ganske avhengig av å høre ting rundt meg med tanke på hvor mye hester reagerer på lyder..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/04/2004 :  09:16:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg røyker ikke, så den er grei.
Men jeg har alltid med meg mobil når jeg er ute og rir. Jeg leser derimot ikke SMSer, og om den ringer tar jeg den for så å si i fra at de må ringe senere.
Hvorfor har jeg med mobil?
Om det skjer noe, om jeg skulle falle av, eller evt. den jeg rir sammen med - er det veldig beroligende å vite at man kan ringe etter hjelp. :)
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2004 :  11:56:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Tilhører skaren med "skrekkelige" røykere og mobilbrukere. Røyker ikke mens jeg rir, men har med røyken på tur allikevel. Leier alltid hesten siste biten hjem, og da røyker jeg! Ringer mobilen, da svarer jeg. Har ikke for vane å ha lange "venne-mobilsamtaler" uansett, så om noen ringer er det som regel en beskjed eller noe annet viktig.

Ser ikke problemet med at andre røyker mens de rir, men hvorfor? Synes også at vi røykere skal holde oss for gode til å røyke i påsyn av "rekrutter" og øvrigheten ellers.

Ang. mobil så får man gjøre som man vil. Personlig synes jeg det er ufattlig irriterende med mennesker som til stadighet skal ha lange telefonsamtaler rundt "oss andre" hvis det ikke er noe av nødvendighet, og når noen "drukner" bort i å svare på SMS. Det går an å svare at man er litt opptatt....

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

~~*Pink lady*~~

» VIP

Skrevet - 17/04/2004 :  11:13:32  Vis profil  Svar med kopi av melding

hei!!

jeg syns ikke noe om at dere voksne røyker når dere rir.
jeg har med mobilen når jeg rir,men har den på lydløs.
tips til dere som røyker når dere rir: ta heller en røyk før og etter rideturen, eller spend saltaska på salen ri en langtur( eller kort tur, kommer an på enver person) finn et fint sted der hesten kan gresse ta litt godis(f.eks sjokolade) og en røyk...
det gjør jeg, bare det at jeg røyker ikke.(jeg er bare 11 år) har funnet et superfint sted med et dam med enner der hesten kan drikke, STORE beiter og en liten og fin plass til meg...
men vær på vakt, hesten kan plutselig stikke av eller skade seg.

kozmartine
Gå til toppen av siden

Kristin_r

» VIP

Skrevet - 03/05/2004 :  19:38:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
..det er det som er fint med oss "voksne"...
vi kan gjøre som vi vil..! ;)
Gå til toppen av siden

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2004 :  15:18:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Heisann
Om man røyker på hesteryggen tviler jeg på at hesten får denne røyken i seg, det må i så fall være sjeldent.
Jeg har opplevd at hesten har skvettet og løpt ut, mens jeg red på en hyggetur om vinteren. Jeg red med slakke tøyler, lot hesten få bevege seg som den ville. Det hele endte med at jeg og hesten gikk rett i bakken på grunn av den speilglatte isen. Det jeg vil frem til er at det ikke tar lang tid å kaste fra seg røyk eller mobil i om man er opptatt med disse gjenstandene på hesteryggen og ta kontroll over hesten - som det tar når man verken har røyk eller mobil å hånden.
Om jeg rir med slakke tøyler, i en hånd eller ikke, nyter jeg turen og er kanskje helt borte i mine egne tanker og det er ikke så mye bedre enn å røyke eller å holde på med mobil.
Jeg røyker ikke, men mobil har jeg med på tur for den kan alltid være grei å ha hvis du må få tak i noen, eller sånn at andre kan få tak i deg om det er noe.
Synes det er mye hyggeligere på tur om man lar vær å røyke, fordi jeg ikke liker røyklukten - men det er opptill hver enkeltperson hvor og når de røyker - de bestemmer over seg selv.
Det pleier egentlig ikke å være noe problem, da det er få som røyker på stallen hvor jeg er.
Klemz fra vibeke

*VIBO* Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 30/08/2004 :  00:55:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
heisann..
Jeg synes at folk kan gjøre som de selv vil.. hehe..
Jeg hadde ikke brydd meg om de som jeg kjenner tok seg en røyk på heste ryggen! men man må jo se ann situsjonen da..

Mobil.. Jeg har vell snakket i telefon når jeg rir.. men bare på tur. Det er siden jeg kjenner hesten min så godt & området rundt der vi rir på tur . Men jeg prater ikke i tlf eller gjør andre ting når jeg rir på tur med flere hester..

Therese
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2004 :  20:35:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Har med mobilen når jeg rir, heldigvis er ikke hesten redd for ringelyder hvis jeg glemmer å skru lyden av :) Hvis noen ringer, stopper jeg som regel hesten når jeg snakker, sånn som med biler, og sier alltid fra til oppringeren at jeg rir og kan komme til å legge på uten forvarsel hvis hesten finner på noe. Er ikke redd for å bare slenge fra meg mobilen på bakken skulle noe skje, hesten og meg selv er viktigere enn telefonen.

Når det gjelder røyking, syns jeg ikke røyk har noe å gjøre i nærheten av hester å gjøre. Trenger ikke å ødelegge hesten sine lunger i tillegg til sine egne. Og å la sigarettasken nonsjalant falle ned på hesten mens du rir er skikkelig ufyslig. Dessuten ser det utrolig teit og harry ut å røyke mens du rir... :P

Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2004 :  10:18:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Som starter av denne debatten må jeg si at det er gøy med engasjementet folk har til tema :)
Om noen flere stikker hodet innom, hvordan er reglene for røyking på deres stall?
jeg er prinsippielt imot røyking på hesteryggen, ikke fordi hestene får så mye ned i lungene og slikt. men rett og slett fordi det ikke henger sammen, og jeg tror ikk eet sekund på at folk er så avhengige at de ikke klarer seg 2 timer uten en røyk. Røyk når hesten er inne eller i paddokken;)

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2004 :  17:16:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har Loli på skolen jeg går på (Mære Landbruksskole), og her er det kun lov å røyke på anviste plasser. blir noen tatt, så får de varsel og nedsatt, med en gang!

grei regel, synes jeg, siden jeg ikke røyker jeg ser heller ikke hva røyking har med hest å gjøre, hest er en idrett og man ser ikke mange andre idretter hvor folk røyker når de holder på (noen ganger sett John Arne Riise tatt seg en røyk på oppvarming f.eks.?).

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  17:55:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tror det egentlig er røykeforbud på senteret her, men alle som røyker, røyker ute og i ridehuset. Så lenge de ikke er inni i en stall med flere folk og hester er det ingen som bryr seg. Det er synd, syntes ikke noe om røyklukt verken ute eller inne.
Gå til toppen av siden

cepka

Norway

Skrevet - 18/10/2004 :  21:57:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecepka  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecepka  Svar med kopi av melding
æ bruke å røyke når æ rir.. men da fåregår d i skritt på lange tøyler.. å værken æ eller hesten tar skade ev d.. (eller æ kan jo få kreft) hehe.. mobilen tar æ aldri når æ rir, værken leser eller skriver mldinger.. men d e nu opp til en vær å finne ut ka dæm jør eller ikke..!
Horsemanship: det handler ikke om mennesker med hesteproblemer, men hester med menneskeproblemer! :) Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 18/10/2004 :  22:54:28  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg røyker ikke, og det er heller ikke noe problem på stallen vår. Hverken under ridningen eller i stallen. Vi har regler angående dette. Men dette er to ting som ikke hører sammen i det hele tatt.

Når det gjelder mobil, har jeg den med. Men jeg har den som regel på lydløs, eller på med vibratoren dersom jeg venter en viktig samtale. Ellers er ridning og mobil noe som ikke hører sammen. Man blir veldig ukonsentrert med det man driver på med og det kan skje forutsatte ting.
Gå til toppen av siden

cepka

Norway

Skrevet - 22/10/2004 :  10:57:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecepka  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecepka  Svar med kopi av melding
kan vi ikke bare bli enige om at d e opp til en vær å vurdere ka dæm mene e trygt fårr sæj sjøl å hesten sin.. den hesten æ rir, finner ikke på mye tull å e 150% trafikksikker.. men han man en heit tullat hest så burde man ikke jøre så mye anna enn å ri.. men men.. vær sin mening! æ har nu sakt min å e færdi m d!!!
Horsemanship: det handler ikke om mennesker med hesteproblemer, men hester med menneskeproblemer! :) Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 22/10/2004 :  13:03:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
I grunn så er det ingen hester som er 100% trafikksikker. Hester er uforutsigbare dyr, uansett hvor snille og greie de er! Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.