hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - litt hjelp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Feltritt
 litt hjelp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  18:12:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEi!
Jeg trenger noen råd/tips hva jeg bør gjøre nå. Jeg har deltatt i knøttecuper siden 03 og har ok plasseringer, nå i sommer vant jeg en... og syns nesten jeg bør gå vidre til 80cm, men problemmet er at jeg syns det er skummelt med 80cm. Hesten jeg har er en fjordhoppe, hun hopper helt fint, men ikke helt stablit 80cm(har litt lett for å rive, slår borti med frambena), 60cm hopper hun kjempe stablit. vi trener sprang ca 2 ganger i uka, men har ikke muligheter til å trene terreng. Forslag??

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2006 :  22:47:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
En 80cm terrengbane er ikke en "tullebane" lenger, man treffer på riktige terrenghinder og ikke stokker og sånt smått som i knøttecup. Så man burde ta det litt mer seriøst.
Det er jo klart at om du har en veldig grei hest, er det ikke sikkert den har så mye bruk for å trene terreng, men mange av de som har ridd knøttecup og deretter kommer opp til 80cm får seg litt av et sjokk (både hest og rytter), og klarer seg ofte ikke gjennom terrenget. Derfor råder jeg deg sterkt til å komme deg på et par treninger, selv om det vil si at du må kjøre langt.

Synes også hesten må gå stabilt 90cm hoppning før du tenker på å starte 80cm felt, ettersom hoppningen går med 85cm hinder og terrenget går da selvsagt med 80cm høye hinder.

En annen sak er at det skal være litt ekkelt å gå opp en klasse, sånn vil det alltid være, men noen sjanser må man jo bare ta her i livet!

Ltykke til!

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  14:58:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
takker for forslaget, vi har vært på treninger og hoppet noen 80cm hinder i terrenget. det går helt fint... men et annet problem er at det ikke er så mange stevner med 90cm sprang. hjemme trener vi på 80/90cm, noen ganger funker, andre ikke.... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.