hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er positivt med din rideskole
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Hva er positivt med din rideskole
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

turbo

Skrevet - 13/11/2003 :  18:22:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det har stått mye negativt her om rideskoler og rideleirer. Men hva vil dere trekke fram som positivt der du har vært på rideskole eller holder til eller på rideleirer osv. som du har vært på??? Hadde vært gøy å høre hva folk liker ved rideskolene i landet også!!

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2003 :  20:26:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm, kan nå begynne med "begynnelsen" da... jeg husker ikke mye fra da jeg begynte å ri, men hestene var snille og det var i alle høyder og typer...

etter et fall så sluttet jeg å ri en stund, men jeg fant ut at jeg savnet det, så jeg begynte igjen. da var det kommet nye hester og nye ridelærer. ridelæreren var jeg ikke så begeistret for, han forventet f.eks. at hesten til venninnen min (som var 3 år da) skulle kunne galloppsjenkel, og begynte å piske han da han ikke tok den! men jeg fant min yndlingshest der en svensk halvblods som lignet kjempemye på den første hesten jeg red der, og hun var kjempegrei.

så tok noen andre over igjen, og det ble et skifte på hester (igjen). men, Tantana (halvblodsen) sto der ennå, og jeg red henne hver gang (eneste hesten jeg stolte på). jeg koste meg på ridningen da de styrte skolen, og selv om jeg byttet ridelærer for hvert år, så likte jeg meg skikkelig. så sluttet den ene av de to som drev det, og etter et par år så ble det for mye for hun som ble igjen. i fjor vår sluttet hun, og den sommeren tok et annet firma over. først så hørtes de ut som de var kjempegode, snille hester og flinke lærere. men etter en stund så ble glansbildet ødelagt. jeg stolte ikke på noen av hestene, og da krøp jeg sammen og ble stiv. etter et halvt år så sluttet jeg, likte meg ikke i det hele tatt.

det gjorde heller ikke noen av de andre på stallen, så stalleieren ordnet med privatlærer først så hadde vi ei som skal flytte inn rett attme stallen, men hun har det så travelt med jobb, så hun ordnet med at noen andre hun kjenner skulle ta over. det likte vi kjempegodt, for det var ei av de som vi alle hadde hatt før, og som er kjempeflink

og så har jeg vært på rideleir i 4 år, men det ble ikke til at jeg var der i år. skal kanskje dit neste år da, med hesten jeg har på fôr. den er 2-stjernes og har kjempeflinke lærere. der har jeg alltid trivdes, de har alle typer hester, og er flinke til å legge opp undervisningen. det er også en uke som er "reservert" viderekomne ryttere, og da underviser en som har jobbet for Geir Gulliksen...

det var vel det...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

supreme magic=)

» VIP

Skrevet - 13/11/2003 :  22:28:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg tenkte at eg sko fortella litt om SOLA HESTESENTER AS
der e det :
rideskole.
privatoppstalling og trening.
kjøp/salg av hest og ponni
rideleir.
avl,oppdrett og bedekning.

sola hestesenter ligge idyllisk til på snøde mellom sola og tananger.senteret eies av Marit H.og Eivind stranden. Marit e daglig leder og autorisert rideinstruktør, og har lang erfaring med rideskoledrift,konkuranseridning, avl og oppdrett av hest.

RIDESKOLEN
sikkerhet vil komme i første rekke
fra 1.ridetime kommer lærdom om respekt for hesten inn i bildet. all ridning foregår under inngjerdet og betryggende forhold..

forsikring.

sola hestesenter har ansvarsforsikring for rideskoleelever og yrkesskadeforsikring som også gjelder for ubetalt arbeidskraft.merk imidlertid at dette kun gjelder hvis vi kan stilles til ansvar for en ulykkePS!!!! sola har svært få ulykker i forbindelse medridning her hos oss,og har aldri hatt behov for å bruke forsikringen..

RIDEKURS

ADRESSEN ER:
SOLA HESTESENTER
SNØDEVEIEN 122
E MAIL:SOLAHEST@HOTMAIL.COM

kursene er tildelt i nivåer for å holde styr på hva nivå rytterne befinner seg i.

på sola er det to utendørsbaner og to innendørsbaner(den ene er ikje ferdig ennå,mn vil bli det i løpet av måneden november 2003)
det er kiosk og kafe med vinduer mot hallen/banen.

KURSORIENTERING!

KNØTTE KURS.
e beregnet for barn fra 4-6år på disse kursen blir d lagt mest vekt på at barna skal ha det gøy å stole på hesten å lære di viktigste tingene:sitte riktig i salen,holde tøylen rett, og hvordan man får hesten til å lystre. går en del på tur med leier. pris kr 90pr time

NYBEGYNNERE!

laveste aldersgrense er 7år 6år vis du har ridd før, du lærer å sale en hest,en del teori få tillit til hestenå forstå vilke hjelpemidler som skal brukes.pris på alle ridekurs er 110kr pr time

LETT ØVET.
bomøvelser,balanse øvelser,lærer å mestre to av gangartene.

ØVET.
retting på riktig bruk av hjelpemidler og ridesits rir alle 3gangartene,etter hver begynner du også å hoppe smått.

LETT VIDEREGÅENDE.

beherske aller 3gangarter bra klare å ri forskjellige typer hester,litt om dressur ,dressur øvelser og sprangridning

VIDEREGÅENDE

en del dressur, dressur øvelser og sprang!

BAKKE/SPRANG.

LÆRER MYE OM SPRANG.hver time startes med selvstendig oppvarming før man for instruksjon i bakketrening(dressur)og i slutten sprangridning.

SPRANG.
eget sprangkurs for di som vil lære mer om sprangridning man må også ta en dressur time utenom for å holde dressuren ved like. kurset passer for erfarne ryttere som ønsker å begynne med konkuranseridning.

JEG KAN ANBEFALE SOLA HESTESENTER STERKT JeG HAR HVERT IGJENNOM ALLE KURS FRA NYBEGYNNER Å HAR RIDD PÅ SOLA I 6ÅR. det er veldig kjekt å lærerikt å jeg håper at mange andre får samme gleden som senteret kan gi. jeg har nå en sprangponni på sola å har d kjempekjekt.
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  17:09:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Jeg rir ikke på rideskole jeg...

Men på rideskolen jeg ridde før var det mye positivt. Synes jeg iallefall...
Bla. miljøet! Jeg følte meg veldig velkommen der, men jeg vet at andre ikke likte helt miljøet da... Mange andre dyr der, som er veldig koselig å kose med når man f.eks venter på foreldre, hyggelige ridelærere.

Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.