hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir for "eldre" ryttere...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir for "eldre" ryttere...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mi

» VIP

Skrevet - 05/07/2003 :  20:57:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Kunne tengt meg å dratt på rideleir snart, men er liksom blitt "litt for stor"... Finnes det rideleirer der de arrangerer uker for 16-åringer og oppover?! Hvet at jeg godt kan melde meg på en vanlig rideleir, men syns det ofte blir en del useriøse 11-åringer og en uke lagt opp til mest moro... Jeg vil ha trening! hehe! =) Finnes det noen rideleir med "ungdomsuke" eller noe sånt?! Det hadde vært litt koslig! =)

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2003 :  21:17:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg var på kurs 1 på Marits rideskole nå. Det er uka før skoleferien starter. Vi var flest voksene, og noen litt yngre, men disse var 13 og oppover tipper jeg. Neste sommer planlegges det å kalle kurs 1 for "voksenuke" De andre ukene på Marits er som rideleirer flest.. Alt for mange unger for oss litt eldre.

Er 25 selv, og alt for gammel for rideleir synes jeg. Men kurs 1 på Marits funker. Vi var mange voksene nå, og jeg var vel blandt de yngste av de voksene Flere av disse kommer igjen neste år så da er det bare å henge seg på.

Ellers har jeg vært på Tunarp i Sverige. Dette er typisk "familieleir" eller leir du drar en større vennegjeng til (voksene). Du leier et torp og står for kost selv. Hver dag er det to rideøkter som en møter opp til. Det arrangeres noen aktiviteter fra "stedet" selv, men kveldsunderholdning står man mest for selv. Derfor godt egnet for familier eller voksene vennegjenger. Det er også mulighet for å spille golf eller fiske i nærområdet dersom noen som ikke er hesteinteresserte ønsker å være med. Eller man kan reise og dele en hest (ri en gang per dag istedet for to). Stedet har enorme turområder. Det er tur hver dag (veldig flotte turer), og baneridning med sprang eller dressur, vanligvis på morgenen. Stedet er spesielt tilpasset de som liker feltritt og lange galoppturer. Men det er flere grupper slik at man kan reise hele familien selv om noen er nybegynnere og andre er viderekommende.

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 05/07/2003 :  21:20:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Som Spoff sier, kurs 1 på Marits... Var der jeg og (jeg er 20)

- Mezzy -
Gå til toppen av siden

Mi

» VIP

Skrevet - 17/07/2003 :  21:36:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok!!
Takk for svar dere!! =)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2003 :  14:46:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå er forresten påmelding for neste år på Marits Rideskole klar. Kurs 1 (13. juni - 18. juni, 2004) er nå rent voksenkurs. Har i praksis vært det tidligere også fordi kurset har vært før skoleferien starter. Men nytt av året er at det er et offesielt voksenkurs (det vil sannsynligvis trekke flere voksene også).

For min del er ikke planene så lang frem i tid satt ennå, men har jeg anledning så drar jeg nok dit da. Har vært på sommerkurs der de to siste somrene på kurs 1, og det er flere voksene som kommer igjen på dette kurset. Og som sikkert kommer igjen nå til sommern..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 26/11/2003 15:00:16 Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  17:29:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Stall Gulsrud
=D Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  20:26:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Heisann,

Har en voksen venninne - med mange år erfaring på hesteryggen og som hesteeier - som var på rideleir på Peer Gynt i sommer.
Bernt Håkon Andresen som eier og driver stedet er en "legende" - en ekte hestekar som alltid har satt hestenes ve og vel i fokus - i tillegg er han tidligere Norsk mester og championatvinner i feltritt mm.
Hestene er alle privateide leid inn for sommeren, kaldblods og halvblods i skjønn forening, og selvom det er klassisk ridning er det mer enn et snev av "natural horsemanship" involvert.
Det var visstnok kanonbra opplegg, både med hest og ellers. Hun har ihvertfall bestilt til neste sommer også, og har snakket myyyyye om hvor gøy det var.

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 14/12/2003 :  01:57:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også vært på Peer Gynt for en del år siden, og syntes det var veldig bra den gangen. Det er sikkert like bra, eller bedre nå.

Men er ikke dette også en leir hvor det er mye barn og unge? Ikke at det behøver å være noe galt, men sånn i forhold til Mi sitt spørsmål om rideleirer for 16-åringer og oppover.
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2003 :  20:42:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Eget "voksenkurs"...
Redigert av - elx den 14/12/2003 20:42:47 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.