hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som kan fortelle meg om import?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Noen som kan fortelle meg om import?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  15:02:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jeg spør og graver igjen jeg
Nå er det mulig jeg får transport for hesten min fra danmark neste uke.
Jeg lurer på hvordan man går frem når man skal importere? man registrerer seg først som importør?
Hvor lang tid tar prosessen?
Vil veldig gjerne ha detaljert forklaring

Så er vi tilbake til toll og moms og blabla, jeg skriver transport inkl i kjøpesummen. Hvor mye blir det til sammen om hesten koster 10 000 ?

eller om den koster 15 000 ?

Transporten kom på 2800

Lopke

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  21:40:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
on hesten koster 10.000 skal du betale 25% av dette pluss 5000 i toll pluss 25%. Pluss moms av transport på 2800 hvis du ikke skriver i kontakt "fritt levert" på kjøpesum.

Det letteste er jo at sjåføren fortoller den inn for deg. Det pleier de å gjøre og det er dem som er på stedet. Ellers må du ned på kaien der hestne kommer. Sjåføren pleier ikke t amer for dette. Det er bare rutine papirarbeid. Da vil du senere få en regning i posten med moms på kjøpesum og de 5000,- Thats it.

Jeg har importert og ble ikke registrert på noen måte før importen.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  22:15:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Ah det var bra :) Så da trenger jeg ikke gjøre noenting før jeg får regning? ELler skal jeg registrere meg som importør først?
Tusen takk for svar :D

Edit: så du skrev du ikke registrerte deg først.
Så da får sjåfør kvittering på hesten hva den kostet osv?
Hva papirer må sjåfør ha?

Redigert av - Bea den 01/08/2006 22:19:10 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  00:52:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjåfør får kopi av kontrakt.. Den må følge hesten. Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 03/08/2006 :  01:40:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
må hesten være registrert i danmark før man kan ta den inn i nirge??
Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/08/2006 :  01:53:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan registrert?? Ha pass?? tror det..
Min frieser har både Int. pass og er chippet med det sørget frieserforbundet i Holland for så jeg er ikke helt sikker. Uansett må 2 dyrleger, en distrikt og en alm dyrlege lage sjekk på hesten og skrive eksportpapirer før den kan forlate DK. Så registrert er den sikkert og.
Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  00:48:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
tenkte på pass jahm
Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  14:28:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hesten må ha pass, og de som skal importere hest (i dette tilfellet, du) skal registrere seg hos mattilsynet. Det er kjapt og lettvint, du kan gjøre det på nettsiden dems, eller ringe inn ((:
Når hesten ankommer Norge, skal veterinærattesten sendes til Mattilsynet.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  15:19:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Så jeg må registrere meg allikevel? :S

Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  16:48:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
hesten må være registrert
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  17:36:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Ja det vet jeg, og hesten er registrert. Men irene skriver at JEG må registrere meg hos mattilsynet, men lopke skriver jeg ikke må?

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  18:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he.. ja jeg registrerte meg ikke..

Kanskje fordi Lopke allerede hadde internasjonal hestepass og at det var sjåføren som fortollet henne inn?? Uansett var det jo jeg som fikk regningen så ser egentlig ikke helt hvorfor man må registreres..

Eller er det kanskje ikke mulig for deg at sjåføren ordner tollpapirene? Da må vel du stå og ta imot ved fergekaien eller??
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  23:45:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Jo sjåfær toller inn hesten.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  01:09:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da forstår jeg ikke hvorfor du må registrere og hva du registrerer???
Jeg gjorde hvertfall ikke noe som helst..

Hva med å ringe sjåføren som skal kjøre og tolle inn? Han vet sikkert hva du må.
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  11:22:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hvis sjåføren står for fortollingen og importen, er det nok han som skal være registrert som importør. Jeg vet bare at jeg måtte registrere meg som importør, men jeg ordnet jo med papirene på grensen selv. Det blir sikkert litt annerledes. Lykke til!
Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/08/2006 :  20:40:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Uff jeg blir så forvirret :( Jeg har sånn kjekk telefonskrekk, og når jeg snakker på tlf blir alt på en måte glemt før det er sagt.
Nå sier transportør at han må ha pass, kretsveterinær et eller annet som selger måtte ordne i danmark ( hva var dette? hesten er alt undersøkt for export)
og at faktura måtte følge med hesten, kan det være kvittering fra selger med salgssum?
:S

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.