hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dopingdømt Salzgeber
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dopingdømt Salzgeber
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/11/2003 :  15:42:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Oj.. Har jo vært snakk om dette tidligere, men nå er dommen altså falt.

--
spoff

Redigert av spoff den 18/11/2003 18:31:27

Guro
» VIP

Skrevet - 19/11/2003 :  09:17:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Oi!! Dette er vel ikke det som skjer oftest i vår "beskyttede" dressurverden.

Såvidt jeg fikk med meg så er det bare WC seieren hun mister ikke sant?!? (eller har jeg gått glipp av noe?!)

Er vel tildels enig når det sies at hun, på tross av at hun ikke visste hva som hadde skjedd i bunn og grunn burde vite hva som ble stappet i hesten. Selvom det heller ikke er noen garanti for at man tenker over at det kan slå ut som doping da.

Guro

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2003 :  10:37:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Helt ærlig så høres dette "tynt" ut for meg. En av verdens beste dressurhester behandles av veterinær - og så "vet" ikke rytteren om det? Men hva annet skal hun si for å beholde litt verdighet (hvis det kan kalles det).

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2003 :  11:13:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Om hun visste om det hadde hun isåfall bare godt av det!

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2003 :  15:58:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå sies det at dopingen neppe har hatt fordel for hestens presentasjon. Om hun visste det eller ikke kan man jo lure på, men det sies at hun ikke visste. Da bør man gå utifra det. Uannsett er det hennes ansvar og stille med dopingfri hest, og det er vel dette hun dømmes for også. Ikke direkte forsøk på juks. Sies vel at rytter ikke bør sees ned på av den grunn, da dommen antar at det var en ubevist handling.

Enkelte diskes jo for å ha tatt hatten av for tidlig også.. (jmfr. OHS 2003) Man må bare følge reglene, og sånn er livet! Men en pekepinne på at dette er svært viktig..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  17:20:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Merklig at rytteren ikke vet at hesten blir behandlet av vetrinær, spesielt når de er blandt de beste i verdens toppen...
Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/11/2003 :  17:27:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hun visste nok at hesten var behandlet, men kanskje ikke med hva. Eller at veterinær og hesteeier på en eller annen måte var uvitende til at stoffet som ble brukt ble regnet for doping. Her vil jeg heller skylde på sløvhet eventuelt, men det er som regel veldig "greit" å være etterpåklok.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/11/2003 :  13:49:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Leit når slike ting oppstår. Hun har vel fått straff nok i form av ca.14.000 kr i bot og enda noen tusenlapper til det juridiske for FEI. I tilegg mistet hun jo seiers-pengene/sponsorer osv.osv. Noe som tilsvarer ca.1.8 Millioner kr.....

Hennes gode rykte har vel også fått en liten smell...Personlig synes jeg det var bra at hun ikke ble utestengt,hun har fått straff nok.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.