hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Magnetteppe, akupuntur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Magnetteppe, akupuntur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LilleBille

Skrevet - 17/08/2006 :  12:32:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har en skade-plaget kaldblodstraver som jeg endelig skal begynne å trene igjen etter to år med pause. Og jeg har tenkt at jeg skal behandle han med laser, magnetteppe, litt akupungtur, osv.. slik at han skal holde seg frisk ;)

Men problemet er at jeg vet ikke hvor jeg får tak i magnetteppene.. Jeg tenkte ikke på et sånt vanlig dekken som man legger over som har magneter i seg, som hesten kan stå med hele natta elr no sånt. Men et slikt et som skal være på i tyve minutter eller no sånt, som man stiller inn på en sånn "boks" som ligger oppå teppet. Åsså varmer det ganske bra, de jeg har sett som har blitt behandlet med et slikt et har blitt veldig svette akkurat under der magnet-feltet er, og det er bare midt over hesten, fra ørene og helt bak til halen..

Åsså har jg behandlet tidligere hester med akupungtur, men nå har den akupungtøren flyttet utenlands, så jeg lurer på om det er noen som vet om noen dyktige og rimelige akupungtører i Trondheims-området? Og hvordan jeg evnt kommer i kontakt med disse?

Tar også i mot andre tips om hvordan jeg skal holde hesten frisk, osv.. ;)

Pippi ... My Peace Of Mind <3

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 17/08/2006 :  15:06:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
kommet en ny eguiterapeut i grong no trur jeg Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2006 :  10:24:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Er det et elektromagnetisk dekken du tenker på? SKulle gjerne hatt et slikt selv, for det er tydelig at hestene liker det. Men jeg tror det koster kr.30000 eller noe sånt
Har brukt to equiterapeuter fra Trondheim. Først var Vibecke Steig her. Hun gikk grundig til verks med både dekken, laser, nåler og strekking av muskler og ledd, og forklarer grundig hva hun gjør til en bekymra hesteeier som står ved siden av og sprørrer og graver om alt mulig rart.
De siste gangene har Olav Følling vært her. Flink han også, men han har ikke like mye utstyr med seg, kun noen akkupunkturnåler i lomma. Men han virker å ha mye erfaring, og kommer med en masse tips om hvordan man skal trene og behandle hesten selv. Bare man maser litt

For å holde hesten skadefri så tror jeg det er viktig å variere treningen mye. Selv har jeg stor tro på å "dra med seg" gampen ut i skogen og la han klatre og steve litt i terrenget, istedet for å trene kun på veier og bane. Riktig beskjæring av høvene og ofte nok skoing hvis han bruker sko er viktig for å ungå feilbelastning som følge av høvene. Å skritte godt ned (med avslappa hest) er viktig for å stekke godt ut etter trening, og å sette hesten på boks rett etter trening skal ikke være særlig heldig med tanke på stivheter og forkalkninger. Mest mulig utegang og bevegelse er bra for kropp og sjel. En frisk hest har ikke behov for bokshvile halve døgnet eller mer for å kunne yte maks under trening og løp
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 21/08/2006 :  00:04:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Magneter er dyre! Har brukt Back On Track, det varmer også sinnsykt godt, og har hjulpet flere hester som har slitt med muskleproblemer. Billigere, og derfor mer tilgjengelig for de fleste. Anbefaler det jeg. Sånn magnet dekken du beskriver har jeg brukt, men egentlig merket jeg ikke den store forskjellen på det og Back On Track. Synes i grunn det er ett fett hva jeg bruker, da jeg ikke ser annet ved det enn at det varmer godt begge deler. Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 22/08/2006 :  22:17:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Olav er veldig flink. Satte igjen hesten min hos "svogeren" min, jeg, for at Olav skulle få behandlet ham ofte/intensivt ei stund. Stakkars ponni 40 mil unna mamsen sin....

Vibeke kjenner jeg egentlig ikke noe til som behandler.
Gå til toppen av siden

LilleBille

Skrevet - 29/08/2006 :  20:44:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok ;) Men jeg trodde at BackOnTrack bare kommer i plate-form. Til å ha under bandasjene. Men kommer det i dekken/teppe-form også ?
Siden du sier at du kunne brukt BackOnTrack i stede for magnetteppe.. ?

Takker for svar :)

Pippi ... My Peace Of Mind <3 Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2006 :  23:01:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De siste gangene har Olav Følling vært her. Flink han også, men han har ikke like mye utstyr med seg, kun noen akkupunkturnåler i lomma. Men han virker å ha mye erfaring, og kommer med en masse tips om hvordan man skal trene og behandle hesten selv. Bare man maser litt

Opprinnelig postet av Asbjørg

Hehe, Følling er en artig skrue! Han er veldig flink, men man må nok dra ordene ut av munnen på han! Han snakker ofte om mye annet enn hest

Har også brukt Vibeke, har hjulpet hesten min mye hun også.

Søkte på magentdekken her en dag, og fant noen til rundt 5000. Vi er endel på stallen som har tenkt å spleise på nemlig. Men om noen vet av billigere alternativ, mottas det med takk

Hege Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 30/08/2006 :  00:00:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Dra ordene ut av? JeJe... antar DEN var ironisk jaffal.. :)

Back on track får du i alle mulige former. Tror til og med høøks selger en sånn sak som passer fint ver rygg/lend/kryss, til å ha under teppe.
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 30/08/2006 :  18:08:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestesport-centeret selger ryggvarmere fra back-on-track ganske billig. de kommer med en kjekk borrelås som du kan sy fast under ditt vanlig dekken og "borre" på back-on-tracken sånn at det sitter fast.
Selv har jeg nikken magnetdekken til min hest, og synes det fungerer kjempebra!
Gå til toppen av siden

edel900

» VIP

Skrevet - 19/09/2006 :  21:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg fekk ett slikt magnet-teppe til komfen, og det hadde em bedre virkning enn det jeg hadde trodd.. Eg fekk høyre de hadde bestilt det gjennom NIKKEN.

prøv gjennom nikken førdt:);)
Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2006 :  00:28:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der finnes noen magnet belegg som er av merker Bioflow. Dette er belegg til bena, som er ganske myke og som brukes i boksen over natten eller når man måtte ønske. Min mor var i mange år distributør for dette merket, og jeg har brukt disse magnetene på alle mine hester i alle år. http://www.anima-naturmedisin.no/produkter/dyr.htm
Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 24/09/2006 :  03:09:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det bra virkning av sånne magnetbelegg?

Har vurdert å prøve det til "gamlefar", som er litt dårlig i hasene...

Fortell gjerne mer, dere som har erfaringer med disse!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 30/09/2006 :  09:57:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
det finnes back on track dekken, for det har jeg!=) storfornøyd! Gå til toppen av siden

MissMabel

» VIP

Skrevet - 26/01/2008 :  13:45:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heia:D kor går det an å å kjøpe magnet dekken ??? Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 27/01/2008 :  18:57:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
sunn-hest.no selger back on track i masse former + magneter . Spendas: Min hest fylte i hasene før han ble behandlet (han fylte VELDIG - tennisballer). da la jeg på enten magnet (hasebelegg) eller back on track i 15 min. før jeg skulle ri og da var fyllingene borte og han var haltfri. fyllingene kom tilbake noen timer etterpå, for det er jo ikke en behandlingsform. Beleggene fjerner symptomene, men ikke årsaken... Nå etter at han er behandlet med kortison fyller han en sjelden gang i høyre hase - den andre er HELT fin alltid :).

vil gjerne legge til at dere må ikke bruke magneter sammenhengende over lang tid! hestene blir avhengig av de. Jeg deler opp i perioder på ca. 7 dager hvor han står med belegg om natten. og så har han lang pause uten. Hvis hestene bruker de for mye vil de miste sin effekt - på samme måte som paracet :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.