hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dyrevernet mot utegang???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Dyrevernet mot utegang???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

-schnuppa-

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  14:28:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan jeg få spørre om hva dyrevernet tenker med??? Det burde være omvendt. Hestene har det jo mye bedre på utegang enn inni en trang liten stall, så lenge de får riktig stell og tilsyn. Hester har mye større mulighet til å utføre sin naturlige atferd på utegang. Jeg synes alle hester burde få muligheten til å stå på utegang, med mindre det er noe spesielt som gjør at de ikke kan.....

Stakkars jenta i denne saken, hu må da være helt fortvila
Gå til toppen av siden

linnfighter

Skrevet - 04/10/2006 :  16:31:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Vil bare si at det var jeg som eide fullblodsen det står om i denne artikkelen! Vi hadde le' etter forskriftene(som har kommet etterpå) og bokser å ta dem inn i, så alt var i skjønneste orden. Men det er som en av dere nevnte at dette var i 2002 og da visste vel ikke de fra dyrevernet bedre... Hu ene sa at fullblodser burde være inne hele døgnet når det var så kaldt så de kunne legge seg ned i den gode varme flisa... Huttetu! Men vi har ikke latt oss knekke:) Utegang for fullblodser og alt hjemme hos meg, og nå kan ikke dyrevernet komme og klage!:)

Linn
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  18:56:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har hatt en lignene opplevelse, bare dette IKKE var utegang...

Stalleier syntes at det var for kaldt til at hestene kunne stå ute hele dagen, og fikk dermed enn eller annet vetrinær til å skrive et pålegg om at hestene kun skulle stå ute 2timer om dagen...

Tokk max 2uker før stallen var tømt...

og dette var på vestlandet hvor gradestokken sjelden synker under 0.

Opprinnelig postet av .:Xena:.

På Ganddal/Vagle?
Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 04/10/2006 :  19:11:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unnskyld meg!
Fjordhoppa mi står på utegang og trives utmerket!
De har tilgang på rundball mens de er ute og dessuten står hun på boks i noen timer per dag og spiser høy, pluss at hun får kraftfor etter ridning. Men jaja..
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 22/12/2006 :  23:18:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Har også hestene mine på utegnag. hadde dem på stall til våren 2005, hvilket medførte at min overaktive kaldblods aldri fikk gått av seg alle "loppene" sine, og var mye værre å håndtere da, enda de sto aldri inne mer enn 8-10 timer den gangen heller. og dølahoppa mi hadde ei rennende nest mye av vinteren som følge av for rått innemiljø. Begge to er mye friskere og mer fornøyde nå. De har en godkjent dyrehall som for og soveplass, med tilgang 24/7, der er de kun når det er foringstid...
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

aasen-ca

» VIP

Skrevet - 21/01/2007 :  21:46:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

Har hatt en liknende sak, men det endte godt. Dette var i 2006.

Der hesten min sto sammen med vennina mi sin hest. Disse to er vandt til a sta pa utegang, hele aret rundt. Men akkuratt da blei de tatt inn om natta, pga. hadde ikke utegangsplass.
Det var da det regna mye og disse to sto ute da pa dagen uten dekken.

En nabo blei da beskymra og ringte Dyrevernet, for a fortelle at hestene sto ute uten dekken, men ogsa noen sto ute med litt dekken og "frôs"

En mann fra dyrevernet kom sa og sa disse hestene. Han sa at dette var ikke bra, de sto ute i regnet uten dekken og fikk nesten skjokk da han sa den ene som var "gjennomvat". Stall eieren ble da litt sinna, hun er egentlig litt for utegang. Ho sa da mens ho hviste: se her er han vat inte kroppen"?? Han svarte ikke noe pa det.

Mannen gikk sa videre og kom til en av de varme rasene, dette var hesten til stalleieren som hadde pa seg et nesten for tykt vinterdekken etter eieren sin mening. Men neida dette var egentlig for lite, han mente hesten egentlig trengte et ulldekken i tillegg. Og at siden det var meldt regn nesten da i 2 uker sa skulle de sta inne nar det regna.
Det blei ikke noe mer enn at han sa en sjangse eller noe og sa dro han.

Det er greit at de kommer og skjekker det er jeg kjempe glad for, men de burte da ha litt peiling pa hva de snakker om.

Begynner og miste litt av tillitten min til Dyrevernet.
Gå til toppen av siden

aasen-ca

» VIP

Skrevet - 20/02/2007 :  15:33:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Hei!

Glømte og nevne noen ting,

Hestene ble tatt inn rundt 19.00-20.00, dette var jo forferdelig, kommentaren var. Har du ikke tatt de inn før nå??

Da han kom til hesten min (fjording) og Vennina mi sin hest (islandshest)
Fikk han halt sjokk, de hadde jo ikke dekken.

Stalleieren sa at disse var vant til å gå på utegang så det var ikke synd på de. Da sa han : UTGANG ER UNATURLIG!!!!!!

Jeg sier bare er det slik vi vil ha det

Mvh Caroline <3 utegang <3
Gå til toppen av siden

Bomar

» VIP

Skrevet - 22/06/2008 :  22:30:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, fysj.....dette var jo forferdelig.....:/ Dyrevernet burde ansette folk som ikke er spesialist på hund/katt/smådyr men på hest for slike saker.... Jeg har utegangsstall og har hatt mattilsynet og vetrinærer på besøk, og demmes respons var " godt jobba". De satt pris på at hesten hadde et naturlig hestehold. De var rolige og avslappet og vetrinæren tok en kikk på dem å klarert alle hestene frisk;) Hvis man vil ha hest på utegang, sørg for å ha skjul til dem, jeg har en kjeller under stallen som er kobbla til gjerdet der vann og mat er. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.