hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ri på tur med hund?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Ri på tur med hund?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

TiaogJamie

» VIP

Skrevet - 07/04/2007 :  21:41:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også stort sett ALLTID hunden min med på tur! Når jeg kjører har jeg med bånd, og da kaller jeg han bare inn og setter det på dersom der kommer folk. I tillegg har han lært komandoen "gå bak" og da sniker han seg bak vogna og går omtrent under den! Og når jeg rir og har han med går jeg bare steder hvor det er lite sannsynlig at jeg treffer folk. Man må ALLTID ta hensyn til folk når man har løs hund! Jeg har som sagt hund selv, men stoler ikke på noen (verken store eller små) løse hunder som jeg møter på tur som jeg ikke kjenner!
Ingen av mine hester reagerer på hunden, utenom 3 åringen mine (som har hatt følge av hunden helt fra innkjøring) som prøver å spise han hvis han tussler foran... :)
Gå til toppen av siden

THUSBY

» VIP

Skrevet - 22/04/2007 :  20:20:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
husk at det er båndtvang i hele norge, utenom på egen eller inngjæret område... jeg har hatt hund med i sånn band som går langt ut, vis unden vil det, og som trekker seg inn vis den går nermere.... eneste jeg ikke liker med hund på tur er at hunden er flink til å hele tiden skifte side den skal gå på Gå til toppen av siden

CelinaEclair

Norway

Skrevet - 04/05/2007 :  05:50:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har tidligere alltid hatt min jack russel med på tur.. Om han ikke fikk være med,så ble det et styr uten like. Elsket å traske etter, og holdt lett tritt i galopp osv. Skulle vi over eller ri ved en sterkt traffikert vei et lite stykke, så satt han forran salen med meg til "faren" var over. Heldigvis har jeg en hund som er vandt til å gå uten bånd og lyer lett på stemmekommandoer,og ikke bryr seg nevneverdig om mennesker mens han er på ridetur. Men en gang da vi hadde vært ute noen timer lenger en vanlig,og var på vei hjem, bestemte han seg for å "haike" hjem... Red forbi en mann som var iferd med å sette seg inn i bilen sin, og Kåre (hunden min) hoppet inn å satte seg i passasjersete. Mannen syns (heldigvis) dette var så utrolig stilig, at han endte opp med å kjøre hunden tilbake til stallen (bak meg og hesten). Mannen flirte fra øre til øre, mens jeg var temmelig flau.
Forresten min hund Svalgårds-Cheri hadde med seg på tur.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 04/05/2007 :  11:24:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke hund og hest har noe på tur sammen og gjøre.
Man vet aldri hva som kan skje på tur med hesten.
Og om man i tillegg skal ha kontroll på en hund, kan det lett bli for mye.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.