hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ri på tur med hund?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Ri på tur med hund?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

solanju

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  20:55:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Stallen jeg jobbet på da jeg gikk på ungdomsskolen hadde en liten strihåret dacs som RED på ponnien til jentungene der. Disse to var utmerkede venner, og hunden hadde hundeluke inn i boksen. Mange hunder er så vant med hester og hesters bevegelser at det vil gå bra å ha dem med. Noen mener tilogmed at det er jobben deres, sånn at de ikke roter seg bort i andre saker og ting på tur, men passer jobben sin.
Min forrige hund var alltid med på fjellet. Vi var litt av et følge, dølahoppe, halvtår gammelt føll og en hvit husky i full fart i smålyngen. dette fungerte utmerket helt til vi pluteslig møtte elgmor og kalv. Hesten og føllet bråstoppet, men hunden for ut på ei myr, etter kalven for å leke(hun var jo vant med å leke med føllet mitt!, og tenkte vel at dette føllet også ville leke..).Hun vaset rundt utpå myra og gjorde seg til etter alle kunstens regler, mens jeg ropte, banna, lokket og smisket! Dette syns hverken kalven( som fikk panikk) eller mora (som blei rasende) var noe særlig, og jeg fikk litt av en case.. skal ikke utdype dette, regner med dere har fantasi.. hehe.. Omsider fikk jeg satt føllet fast i leietau, og fikk bikkja tilbake på plass, og kom helskinnet derifra. det var vel ikke min feil, og heller ikke noen av mine dyrs.. men mer velvillighet fra en klok elg. Dette blei definitivt MIN siste tur på fjellet med løs hund!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 10/12/2006 :  20:48:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff krise... det er i utgangspunktet temmelig farlig å møte kyr me kalv... kyra blir veldig overbeskyttende, så det er best å løpe fort avsted hvis man møter på de. men det skal være sagt: Jeg ville aldri hatt en hund løs, som ikke kom til meg på innkalling!! Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 11/12/2006 :  16:01:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Ikke jeg heller! hun gjorde jo det, helt til denne episoden.. etter det blri hun bitt av basillen, eller hvordan man kan si det. Til slutt måtte vi rett og slett avlive henne fordi hun stakk av uansett hvor mange sikkerhetstiltak vi satte i gang!
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 11/12/2006 :  20:50:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
instinkt det... dachsen skal brukes på jakt den :). litt OT det her :) Gå til toppen av siden

Carro92

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  12:17:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCarro92  Svar med kopi av melding
Jeg har med en ca.1 år gammel pointervalp på tur, han er lydig og snill og han kan være litt innpåsliten på Kevin noen ganger, men det ordner Kevin fort om på, hehe, han glefser litt ettern, men så rir jeg bare inne i skogen, hvor det sjeldent kommer turgåere. En av grunnene til at jeg har med Emil, er fordi hvis ikke så må jeg sloss med Kevin hele veien. Enkelte ganger så orker jeg nemlig ikke det =P
Klemz Caroline og Kevin

-Måtte Gud forby at jeg kom til en himmel uten hester
Gå til toppen av siden

MarenElskerHera

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  20:34:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMarenElskerHera  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarenElskerHera  Svar med kopi av melding
Jeg å Karen bruker av å tilå ri to nordlandshester i nærheten av der hun bor. der har de en valp som bestandig er med på tur:) litt plagsomt fordig han skal være først å det skal noen ganger nordlandshestene å:) så da blir det full fart gjennom skogen:P
Hester er ikke en hobby, men en LEVEMÅTE!:D Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/01/2007 :  00:03:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er jo faktisk ulovlig å ha med hund på ridetur.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/01/2007 :  00:20:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lino

åhh?? hvor står det? og hvorfor er det det??
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 22/01/2007 :  01:30:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

åhh?? hvor står det? og hvorfor er det det??

Opprinnelig postet av Lopke

DET lurer jeg også på... Noen som kan henvise til den loven noensteds?

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2007 :  15:02:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Jeg hadde altid med Zorro (Schæfer) da jeg hadde May, når vi red på tur. Han gikk løs, og kommer straks på innkalling. Om vi møter folk eller passerer andre dyr, ber jeg han gå fot, så går han ved siden av hesten.
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Fjalar

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2007 :  22:23:26  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingFjalar  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFjalar  Svar med kopi av melding
her hjemme har vi hunden løs hele tiden..så når ji går noen steder, så blir han med...også når vi rir..han er ikke lydig akkorat(han er ulydig!!)men det er ikke ett så veldig stort problem fordi her hjemme bor det ikke så mange der vi rir..kommer i jennomsnitt en bil annenhver tur...det er av og til en hund vi møter, men han bryr seg ikke..han følger somregel bare hestene...problemet er når det kommer biler..fordi han liker å jage de=/men her kjører bilene ikke fort...av og til kan han ikke finne på å bjeffe på de eller springe etter..av og til må vi skrike høyt(ja, jeg vet att vi EGENTLIG ikke burde men han hører apsolutt ikke ellers..sukk)da føler jeg meg passe dom...når jeg liksom skriker:"ROBBIN, KOM HIT!JEG SA KOM HIT!LIGG!BLI DER, DU BLIR DER!"men heldigvis skjer det ikke så ofte da...men å ha han jemme i bond er det verste han kan tenke seg...han lærer ikke av å bli kjørt på...det har skjedd 3 ganger...leeenge siden nå da..han byner å bli litt bedre fordi han er blitt latere i det siste..hehe...jaja..her skravler jeg i veg vet du=P...hehe
gjør livet til en fest, ri på islandshest!! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/01/2007 :  23:47:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hmm.. Jeg kan dessverre ikke henvise til loven, men det var en rytter i nærheten av der jeg bodde før som hadde fått bot for å ha opptrådd uaktsomt i trafikken, han hadde med seg hund løs. Det skjdde ingenting, men han fikk bot fordi noe _kunne_ ha skjedd (og det er visstnok ulovlig å ha med seg hund når man rir). De fleste steder er det jo også båndtvang, og da er det i hvert fall ikke lov.

Det står også i heftet "Hest i trafikken" utgitt av NRYF. Fordi man ikke har kontroll over en hund fra hesteryggen.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  22:11:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har selv aldri hatt med meg hund på ridetur.. Men jeg tror det kommer litt ann på hesten også.. Jeg har to hester, den ene liker andre dyr, mens den andre blir bare sur hvis det nærmer seg et annet dyr..

Jeg hadde uansett ikke ville hatt med meg hund på tur, sånn som andre har skrevet her så må man ha en lydig hund, men også en kjempesnill hest.. Selv om hesten er snill mot andre dyr så vet man aldri når den kan sparke, hvis hunden kommer for nærme hesten og hesten legger på ørene, så HJELP--Stakkars hund!!
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  22:45:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm.. Jeg kan dessverre ikke henvise til loven, men det var en rytter i nærheten av der jeg bodde før som hadde fått bot for å ha opptrådd uaktsomt i trafikken, han hadde med seg hund løs. Det skjdde ingenting, men han fikk bot fordi noe _kunne_ ha skjedd (og det er visstnok ulovlig å ha med seg hund når man rir). De fleste steder er det jo også båndtvang, og da er det i hvert fall ikke lov.

Det står også i heftet "Hest i trafikken" utgitt av NRYF. Fordi man ikke har kontroll over en hund fra hesteryggen.

Ja, huff, men jeg for min del ville jo ikke akkurat hatt med meg løs hund i TRAFIKKEN! Å få bot for uaktsomhet der er jo "fort gjort"...

Men synes det er greit å ha med hund på skogstur, der det ikke ferdes mye annet folk, dersom man er trygg på hesten - og hunden.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 06/04/2007 :  11:30:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
hmm... der jeg rir "finnes" det ikke mennesker... hvis noen anmelder meg for å ha med meg hund på tur så skal jeg nå flire....
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.