hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sparkk og bokking.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 sparkk og bokking.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tempramenta

Skrevet - 09/11/2006 :  18:22:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
heei.
jeg har en hest, hun heter tempramenta.

når vi er på tur sparkker og bokker hun, bare med en gang uten å bli redd for noe.

kan noen hjelpe meg, kan du gi meg tips for at hun skal ikke sparkke pg bokke når vi er på tur??

hjelp meg!!!

klem<3

kjempe glad i søte lille Tempramenta mii<3

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2006 :  18:30:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Kanskje den har mye energi? Da vil vel mye mosjon/mindre kraftfor vær en løsning..
Eller kanskje hun har vondt en plass? Ligger salen som den skal?

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

tempramenta

Skrevet - 17/11/2006 :  10:17:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
heei hun har ikke mye energi eller har vondt der salene er.

kjempe glad i søte lille Tempramenta mii<3 Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 17/11/2006 :  12:00:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten trenger ikke ha vondt akkurat der salen er selv om hun har vondt. Gjør hesten det samme på f.eks bane? Hvis du rir barbak en dag på tur, vil hu bukke på lik måte?

Min hest bukker også nå og da, men dette er gledesbukk.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 17/11/2006 :  20:25:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Sjekk alt av utstyr og generelt hele hester for ubehag.

Hvis hesten til vanlig er rolig og "lat" er det stor sannsynlighet for at det er noe som er ubehagelig/vondt når den blir ridd. Bukker den hvis du leier tur med den? Tømmekjøring? Longering? Barbakk?

Therese
Gå til toppen av siden

AlliFraVatnsleysu

Skrevet - 18/11/2006 :  19:16:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlliFraVatnsleysu  Svar med kopi av melding
Rir du ho mye på bane?
Hvis du gjør det, og er sjeldent ute på tur, så kan det hende ho er veldig glad når ho endelig kommer seg ut på tur igjen.. Og da kan ho ta noen gledeshopp/spark.. Derfor er det veldig viktig og variere ridninga.. Håper du får løst problemet til slutt
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/11/2006 :  01:06:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehhh - litt for mye "KRAFT-fòr", kanskje?
Dvs. energi som vil UUUT - jippi!!

Og ellers, som de andre skriver - hva med utstyret?
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/11/2006 :  03:51:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Er hun sprek og tøysete til vanlig eller prøver hun deg bare på tur?
(det hjelper om du svarer,hehe...)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

tempramenta

Skrevet - 29/11/2006 :  20:38:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
heei.
jeg ri ikke på bane, fordi de som jeg har hesten mi har ikke bane og jeg tår ikke å ri barbak på henne, fordi hun er for tyn og de som hadde henne var slemme med henne. å alt utstyr er ikke noe gent med, men en venn sa at hun kanskje er bare glad og bare viser det på tur.

Klem.

solanju

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  20:42:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
du skriver litt uklart.. Er det sånn at hesten sparker og bukker med en gang du setter deg opp for å ri, og etterpå er den helt ok å ri, eller sparker og bukker den på hele turen? Hvis denne hesten har vært litt underernært før den kom til deg, og kanskje heller ikke mest brukt, kan det jo være at den nå uttrykker litt glede for at den kommer ut, eller bare akkurat MÅ ha ut litt spenninger. Hvis den bukker under hele turen, kan du faktisk ikke bare overse dette, da MÅ det være noe galt med foring, utstyr eller oppdragelse. Du gir sikkert hesten din tillegg siden den er så tynn. Har du forsøkt å gi den byggpellets? Dette er godt og kraftig for, som gir hesten fett, men virker ikke så oppkvikkende som annet for... er det eneste jeg kan gi hesten min, hvis han ikke skal bli sprø i nøtta.. hehe.. også gir jeg vitaminer og hvitløk, som også er sunt. Vær Obs på at noen hester reagerer med litt ekstra energi av vitaminblandinger også..
Har du fått salmaker til å tilpasse salen for henne? Hvis det er en hest som er litt undervektig, skal det INGENTING til før du trykker på vonde punkter. En gelpad ville kanskje fordelt trykket litt mer jevnt på ryggen hennes? selv om salen passer til vanlig, kan den jo gi henne litt gnag nå som hun er tynn.

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

tempramenta

Skrevet - 21/12/2006 :  15:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heei jeg vet at jeg skriver litt uklart, det vet jeg.
jeg har ikke fini ut hvorfor hun gjør det, men nå har det blitt mye bedre når jeg bytta holdlag med et nytt bit. når sparker og bokker hun bare litt, men ikke mye.

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2006 :  13:26:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kanskje en tannskjekk?? Ulvetenner..
Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2006 :  16:50:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
jeg må nesten bare fortelle at dette er en travr med futt i;) så kanskje hun bare er veldig glad for å komme ut på tur;)
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2006 :  16:50:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
jeg må nesten bare fortelle at dette er en travr med futt i;) så kanskje hun bare er veldig glad for å komme ut på tur;)
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

finBlesa

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2006 :  15:17:33  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hallo!

Jeg har et tips vis du rir sammen med andre, og dere rir på rekke plasserer du hesten din bakerst i rekka.

Det kan også være at hesten din trasser med deg, da må du vise hvem som er sjæfen en efiktiv måte er og ta hesten inn i små volter, og prøve på nytt har den ikke gitt seg da tar du den inn i volte igjen og gjør disse tingene helt til hesten gir seg med det...

Håper noe av det jg skrev hjelper...

Håper det blir bedre nå MVH Fripp
Gå til toppen av siden

finBlesa

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2006 :  15:20:07  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hallo!

Jeg har et tips vis du rir sammen med andre, og dere rir på rekke plasserer du hesten din bakerst i rekka.

Det kan også være at hesten din trasser med deg, da må du vise hvem som er sjæfen en efiktiv måte er og ta hesten inn i små volter, og prøve på nytt har den ikke gitt seg da tar du den inn i volte igjen og gjør disse tingene helt til hesten gir seg med det...

Håper noe av det jg skrev hjelper...

Håper det blir bedre nå MVH Fripp[/font=Comic Sans MS]
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.