hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stressa hest på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Stressa hest på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AlliFraVatnsleysu

Skrevet - 13/10/2006 :  15:17:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlliFraVatnsleysu  Svar med kopi av melding
h
Redigert av - AlliFraVatnsleysu den 23/08/2007 21:37:05

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  23:05:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Først og fremst, har du sjekket at den ikke har vondt noe sted? Sal og bitt/hodelag passer og den har ikke vondt noe andre steder?

Ellers må du bare fortsette å jobbe

Men i hvilke situasjoner blir hesten din stresset? Korter du da opp tøylene? Har du prøvd å ri med lange tøyler hele turen?

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  23:46:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hvordan er han på bakken da? Om du skulle tatt han med på en leietur?

Prøv å unngå å ri på åpne områder som jorder, veier osv hvor en hest kan se at det er fint å løpe. Har den blitt trent til trav eller galopp? Det kan ha mye å si. Eller om du/forrytter/tidligere eier har løpt mye med han på tur?

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 14/10/2006 :  10:05:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Blir du stresset av han også? Fordi du vet hvordn han er/blir på ridetur, det er jo noe han vil merke umiddelbart.... Hvis du puster rolig og har et avslappet kroppsspråk kan det hende at han etterhvert roer ned.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 15/12/2006 :  21:19:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Hei!!
Kaldblods hoppa jeg har stresset veldig mye i starten når jeg fikk henne. For henne så gikk det med å bare være bestemt å si nei å trekke i tøylene når hun begynnte å små trippe. Jeg stoppet henne ofte på tur, ridde en del i lag med andre hester som jeg vet gikk veldig rolig. Hun kan finne på å stresse nå men det er bare å strekke litt på tøylene så stopper hun.

Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 16/12/2006 :  17:32:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
prøv å flytte fokus når hesten begynner å stresse. det fine med hester er at de er ganske lik mannfolk.. de kan ikke gjøre to ting på en gang. dersom hesten begynner å stresse, prøv å gå sideførende bevegelser, rygg, gå åttetall, volter.. altså egentlig hva som helst som kan få deg og han til å få fokuser vekk fra stresset. jeg lover deg at dersom DU klarer å flytte ditt fokus vekk fra stresset, vil du oppdage at hesten også slapper av og konsentrerer seg om det du gjør.Sier ikke at dette funker med en gang, eller at det er superlett, for jeg jobber med å flytte fokus med min hest hver gang pga stress sjøl. men det er det eneste jeg har funnet, som virker over en peroide.
Lykke til!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 25/12/2006 :  21:00:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Hadde en ekstraver på fôr før, som stresset veldig på tur. Ikke vondt eller noe, var bare vant til det. Prøvde mye forskjellig, men det som fungerte best var å stoppe, evt. rygge, stå iro, gå fram igjen. Med en gang han begynte å stresse igjen, gjentok jeg det. Etterhvert ble han mye roligere, og mye mer oppmerksom i tilfelle jeg "plutselig" skulle be om noe. Skjønte vel at det faktisk tok mye lengre tid før han kom noe sted når han stresset enn når han tok det med ro ;)
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  20:03:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Jaja, du finner nok ut av det etterhvert ;)
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  17:53:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det jeg gjør med hoppa mi er vel litt likt det de andre her gjør (men du må, kremt, gjøre det hele tiden, du kan ikke plutselig "gi opp"). Når hun begynner å stresse trekker jeg en gang i tøylene for å gi en advarsel, hører hun ikke får hun en advarsel til. Funker ikke dette stopper jeg henne. I det siste har jeg vært mer konsekvent på dette, og resultatet er at hun nå går mye roligere enn hun gjorde før.
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.