hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ÆSJ!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 ÆSJ!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Royal-X

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  22:50:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle her har vel et forhold til hester *ler*, men jeg har ikke egentlig noe forhold til døde hester... Litt brutalt sagt kanskje, men... Jeg mener det hadde vært ille hvis de hadde foret tigrene med en hest som var levende. DET hadde vært grusomt... Men jeg er temmelig sikker på at noen ville mene at det også er ok, men der går min grense - selv om det er slik det blir gjort i villmarkens land. Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  23:09:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er nok heller ikke vegeterianer nei;P

Men min mening er å blir at det er ekkelt å se en død hest=P
Gå til toppen av siden

lillelinda

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  14:36:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelillelinda  Svar med kopi av melding
synes ikke dette var så ille jeg:P Elsker hestekjøtt jeg:D:D UTROLI GODT!!:P bedre enn godteri omtrent:P hihi.. Dere må prøve saltet hestekjøtt! Det er bare namm! Så disse tigrene fikk nok en goood middag:P
hm.. ja, d va d da.. Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  19:57:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
synes ikke dette var så ille jeg:P Elsker hestekjøtt jeg:D:D UTROLI GODT!!:P bedre enn godteri omtrent:P hihi.. Dere må prøve saltet hestekjøtt! Det er bare namm! Så disse tigrene fikk nok en goood middag:P

Opprinnelig postet av lillelinda

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

lillelinda

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  15:15:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelillelinda  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av KarenOgHerkula

Har du noen gang smakt det da? kan ikke si æsj til noe du ikke vet hvordan det smaker;) Jeg er jo hestefrelst jeg også, men jeg synes det ikke er noe ekkelt med å spise hest...:)

hm.. ja, d va d da.. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 02/12/2006 :  00:54:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når vi nå er kommet inn på smak og behag: Tror nok at de aller fleste av dere har spist hest - uten å vite det.

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2006 :  02:12:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kan godt hende jeg har spist hest uten å vite om det, som "liten unge" tenkte jeg vel ikke over hva jeg spiste:p Får en servert en pølse i barnehagen tenker en ikke over om det er hest i den akkuratt... Men NÅ (flere år siden da) hadde jeg ikke spist hest (eller andre dyr) om jeg så fikk betalt. Aldri
Respekterer selvsagt dem som spiser kjøtt, men en ting jeg misliker er dobbelmoralen som ofte er ute og går. Folk syns sååå synd på grisen som blir slaktet, men etterpå tar dem turen til Rimi og kjøper koteletter. Enten er man for å spise dyr og syns slakting er greit. Hvis det er så fælt må man jo la være å spise det! Tigrene spiser en død hest, det er da ikke verre enn de fleste her som sikkert spiser Grandiosa feks;)

Vil bare kommentere noe Royal-X skrev litt tidligere i debatten med det samme jeg skriver;)
Jeg har utallige ganger diskutert med venninner for og imot jakt på dyr. Jeg vinner som regel den, fordi - hvis dyrene ikke blir slaktet vil det bli for mange av dem, de vil få sykdommer og dø ut... så enkelt er det. .

Hadde det ikke vært for oss mennesker hadde ikke disse dyrene blitt for mange. Refererer til Dyrebeskyttelsen Norge's svar på spørsmålet (går ca på det samme)

Er ikke jakt nødvendig for å regulere viltbestanden?Moderne jakt omtales ofte som en del av viltpleien. Viltpleien innebærer i mange tilfeller at bestander med dyr holdes kunstig høyt oppe. Dermed skaper de et behov for jakt som ikke ville eksistert uten menneskelige inngrep. Et annet problem er at rovdyrbestandene i enkelte deler av landet er så redusert av mennesker at det ikke finnes nok predatorer i naturen.

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2006 :  13:56:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
litt frekt.. men jeg ble fortalt her i sommer at det var en konkurranse rytter (husker ikke navn), som hadde maaaange islandshester.. ingen andre raser, jo.. to fjordinger hadde han hvert år.. men litt av denne greia er at han slakter den ene fjordingen til jul, spiser den. den siste fjordingen setter han på ett føll, som da kanskje blir jule-middag til neste år..
hvorfor akkuratt en fjording? ..- for det første: er de bedre (noe han har bestemt seg for tror jeg..) og for det andre: det ble 1 fjoring mindre her i verden..
sa han..

måtte nesten flire da de sa det siste xD
men men..

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.