hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ikke betal mere for en hest en hva den er verd!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Ikke betal mere for en hest en hva den er verd!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Irene A

Norway

Skrevet - 14/01/2007 :  17:29:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Jeg syns ikke at voksne, friske hester med godt gemytt skal selges for mindre enn 10 000. Så jeg er enig med tidligere eier.
Jeg syns det er synd at mange lar seg presse til å selge hestene alt for billig.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 14/01/2007 :  18:58:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
De som lar seg presse i pris er vel gjerne de som har ekstremt hastverk med å selge hesten?
Og hastverk er lastverk - stort sett.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 15/01/2007 :  16:12:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Nei det viser seg at de gode hestene blir solgt etterhvert uansett. Gjelder bare å ha litt is i magen, og sette en riktig pris..
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2007 :  03:16:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg batalte 20 000 for min Ulskaug og har ikke angret et sekund!
Han er ekstraver ja, har jo god stamme men er vallak (-; men vet dere hva?
Det betyr overhodet ingenting, han er min "mann", en fantastik hest og verd like mye for meg om han kostet 2 eller 20 tusen.
Jeg har hatt hest hele mitt liv, siden jeg var 6 år og aldri kan jeg si det har vært slik kjemi.
Man betaler det man vil for en hest, det jeg setter som "verdi" ligger ikke hverken i kroner eller utdannelse da jeg ikke kjøper hest med det for øyet å selge den igjen.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Phantomstruck

Skrevet - 13/03/2007 :  20:08:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes absolutt ikke 10 000 er for mye for en ung kaldblods. En varmblods av samme kaliber ville vært oppe i dobbelt så mye og vel så det. Det er synd at kaldblodser generelt (med unntak av islandshester) er så billige. De er ikke verdt mindre selv om de ikke er fancy konkurransehester, og mange kaldblodser ville fått et bedre liv om de hadde vært for dyre for små drittunger som ikke kan noe. Noen raser, blant annet fjordingen holder på å øke gradvis i pris og det er bra. Hest skal være dyrt så bare de som virkelig kan og vil får sjansen. Gå til toppen av siden

MoKine

Norway

Skrevet - 18/03/2007 :  09:18:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMoKine  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMoKine  Svar med kopi av melding
10 000 ser ikke mye for en kaldblds!Ei jeg kjenner betalte 30 000 for eg kaldblods som bare var ridd det grunnlegende.Hun angret litt for det viste sei at han hadde en vond fot.Så hun krevde litt av pengene tilbake men da ver eierne flyttet til utlandet :/ Apropå at de ikke er "fancy"konkuranse hester: Det er MANGE her jeg bor som har hatt/har kaldblods de har startet høyt med! Feks. er det ei som startet 110/120 med sin kaldblods!Og det er 3 til som starter med kaldblods i samme klasse som henne.:P Vell jeg vet ikke jeg men det sysn jeg er høyt for ekalblodser og starte. =)

Koz <3

Kiine Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  10:43:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen raser, blant annet fjordingen holder på å øke gradvis i pris og det er bra. Hest skal være dyrt så bare de som virkelig kan og vil får sjansen.

Opprinnelig postet av Phantomstruck

Dølehesten inkludert solgte hoppa mi for godt over gjennomsnittelig pris.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

--Linda--

» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  21:28:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes det er feil og si at det er bra at hesten øker i pris, du kan være flink med hest og fortjene en selvom du ikke har så mye penger, men det er mange små unger med rike foreldre som får ponni etter ponni til mye penger som helst ikke burde hatt hest... så om hesten øker i pris eller ikke har lite og si for hvem som får hest og hvem som fortjener det. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  21:45:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er ille, at konkurranse hester blir solgt for over 100 000kr - flere mill.

Dagen etter kan den faktisk brekke beinet når den går ute eller no, og da får du aldri den hesten igjen selv om du får litt penger igjen om forsikring er i orden.

synes det er galskap når man kan få en god hest til 50 000kr som kanskje ikke har så bra stamme.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

silvasnuska

Skrevet - 08/06/2007 :  21:45:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg synes det er feil og si at det er bra at hesten øker i pris, du kan være flink med hest og fortjene en selvom du ikke har så mye penger, men det er mange små unger med rike foreldre som får ponni etter ponni til mye penger som helst ikke burde hatt hest... så om hesten øker i pris eller ikke har lite og si for hvem som får hest og hvem som fortjener det.

Opprinnelig postet av -Linda-Atell-

Så sant så sant!!
Gå til toppen av siden

Rude

» VIP

Skrevet - 10/06/2007 :  21:41:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes det er ille, at konkurranse hester blir solgt for over 100 000kr - flere mill.

Dagen etter kan den faktisk brekke beinet når den går ute eller no, og da får du aldri den hesten igjen selv om du får litt penger igjen om forsikring er i orden.

synes det er galskap når man kan få en god hest til 50 000kr som kanskje ikke har så bra stamme.

Jaja, men da kan man kanskje heller ikke kjøpe dyre biler da? Det er jo alltids en sjans for at man totalvraker den dagen etter man har kjøpt den?
Nå er nå definisjonene på "god hest" så mangt her inne, men å få en virkelig god dressurhest til 50 000? Neppe...

In riding a horse we borrow freedom Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2007 :  22:16:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Hestekjøp er et sjansespill.

HM's korteste innlegg xD

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2007 :  14:28:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg batalte 20 000 for min Ulskaug og har ikke angret et sekund!
Han er ekstraver ja, har jo god stamme men er vallak (-; men vet dere hva?
Det betyr overhodet ingenting, han er min "mann", en fantastik hest og verd like mye for meg om han kostet 2 eller 20 tusen.
Jeg har hatt hest hele mitt liv, siden jeg var 6 år og aldri kan jeg si det har vært slik kjemi.
Man betaler det man vil for en hest, det jeg setter som "verdi" ligger ikke hverken i kroner eller utdannelse da jeg ikke kjøper hest med det for øyet å selge den igjen.

Opprinnelig postet av Harneshaug

enig der.Det ene "dyret" mitt betalte jeg 11.000.for.Kaldblodsvalakk på 150cm,5 år og gått tre løp.Han var innridd da,eh,ridd tur med i hvert fall.
Men med det båndet vi har sammen,så skulle jeg gladelig betalt 100.000 om han ble kidnappa og de krevde løspenger.kansje en litt usannsynlig situasjon(litt dumt å gå ut med det på internett.plutselig har jeg bare en hest ute her,å jeg får brev i posten hehe)
For jeg har virkelig ikke bruk for en hest som hopper 170 eller går kur,for det kan ikke jeg heller.Å dessuten synes jeg halve morroa er å utdanne hesten jeg da.Derimot har jeg en hest som kan gå western i lette klasser,sprang opp til 1 m konkurranse.Noe som også ligger på mitt nivå.Men noe som dertil er viktigere for meg er at jeg har en hest som jeg virkelig LIKER å jobbe med og trives veldig godt å være med.Åvi vet hvor vi har hverandre.Å til slutt,vi utdanner virkelig hverandre.Han har faktisk holdt ut med meg i snart 7 år,uten å vise at han er dritt lei meg i hvert fall.å det kan jeg ikke si det er mange mennesker som gjør.Han er også min lille hobbypsykolog selv om han svarer på sin måte.hehe.

Min andre hest er dobbel så dyr,men henne kjøpte jeg for å kunne begynne på føllstadiet med.Det vil ikke si at jeg kommer dobbelt så langt med henne,men utgangspunktet er noe lettere.Å det var bare noe som sa meg at denne hesten måtte jeg ha.så hun ble kjøpt usett,siden hu sto så langt vekk,å jeg egentlig ikke hadde tid til en til.Desuten var det en pinto til samme pris og samme alder 10 min fra jeg bor,men den skulle jeg ikke ha.neida.jeg visste det kom til å bli et problem senere med to.spes når jeg skal ta utdannelse og ha med meg to hester.å som fattig student så vokser ikke penger på trær.men alt ordner seg som regel trøster jeg meg med.Å jeg håper at en dag har jeg like godt bånd med henne som med gutten min

fryktleig rotete innlegg det her,men

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.