hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan kom du i kontakt med hester?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Hvordan kom du i kontakt med hester?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2003 :  18:34:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Heisann:@) Kunne vaert spennende aa hoere hvordan dere kom i kontakt med hester eller hvordan dere laerte aa ri! Har dere vokst opp med hester, eller fattet dere interesse for disse nydelige dyrene etterhvert som dere ble eldre? Laerte dere aa ri paa rideskolen eller bare av dere selv..?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:30:15

moi

Norway

Skrevet - 26/01/2003 :  18:38:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Heisann.. jeg red først på rideskole.. ble litt klokere av det.. så fikk jeg en fjording på för i en annen stall... fikk veiledning underveis hvis jeg gjorde noe feil. Red masse på tur og på bane.. ble med i en sprangkonkurranse(ikke så store greier) med en hafflingerhoppe (1 plass YEAH) og nå har d endt opp med at jeg får islandshest om et par måneder Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 26/01/2003 :  18:41:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Jeg fikk først øyne opp for hester da jeg var fire. Da fikk nemmlig bestevennina mi sin første shetlandsponni. Var selvfølgelig med henne mye i stallen og lærte og stelle og ri litt grunnleggende. Så gled vennskpaet fra hverandre, og når jeg var 6år begynte jeg på viderekommende kurs på rideskolen, det synes jeg var kjempe gøy, og red der til jeg var tolv 1/2, da begynte jeg å ri ponnien jeg rir fremdeles.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2003 :  19:19:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding

Jeg begynte og få interessen for hester da jeg var 8, da begynte besteveninna mi og dra på ridesenteret ikke langt i fra oss og dro meg med :) etter ca ett år med evig mas om at jeg skulle ta ridetimer fikk jeg penger og reiste ned.. jeg fikk ri på en liten sportsponny som hompa no grusomt.. men jeg holdt på og le meg i hjel, så dette fortsatte jeg med :) jeg red på ridesenteret i ca 4 år og var på to rideleirer der.. etter det har jeg hatt endel hester på hel/halvfôr før jeg kjøpte meg hest nå, i 2002...

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 26/01/2003 :  20:02:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg begynnte ikke og inntressere meg for hester før i 8 års alderen...men det tok meg et helt år før jeg fikk lov av mamma og ta ridetimer. (kunne jo være farlig)så ridde jeg der i tre år..men etter 3 dressur kurs på rad ble jeg litt lei av d(de hadde ikke plass på sprang)..så fikk min far en hest hos seg så jeg ridde...så ble det bare flere og flere hester der... nå er det 2 hester 2 ponnier og 1 føll der...venter 1 til føll til våren og en ny traver nå snart i neste mnd... men jeg har ennå ikke fått min egen hest, men trives med å stelle de som er der...de er som mine egne de å... Gå til toppen av siden

87modell

Skrevet - 26/01/2003 :  20:24:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!!

jeg vet ikke helt når jeg fikk øynene opp for hester...jeg var iallefall veldig liten!da jeg var fire gikk jeg rundt å sa at "mamma og pappa skal kjøpe hest til meg når jeg blir større!"
og i 6års alderen begynte jeg å ri hos en nabo på en islandshest!
i ni års alderen red jeg på ridekurs i en måned.så begynte jeg med å være hestepasser og ha ponnier på for!senere nå i 13års ladren begynte jeg med store hester!men jeg har på en måte "lært å ri selv"!har alltid vært veldig opptatt av hester og har lest mye og prøvd å sluke all informasjonen jeg kan få!
er nå 15(bli 16 snart) og skal kjøpe min første hest nå:o)
jeg måtte lete lenge etter drømmehesten,men det var verd det!!

jeg sier bare et liv med hest er helt uærstattlig!!!!!!
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 26/01/2003 :  22:07:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Min mor tok meg med på ponniridning på ridesenteret i Haugesund. I 8 års alderen begynte jeg på kurs.

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne , desto mer foretrekker jeg hester....
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 26/01/2003 :  23:03:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fattet tidlig interessen for hest, den har vel sant å si alltid vært der.. Søstera mi stelte og rei en avdanka spranghest, så jeg pleide å være med henne i stallen fra jeg var ca. 5-6 år. Men hun lot meg sjelden ri, for hesten var litt smågal, og 1.75. høy, så jeg måtte stort sett nøye meg med å se på mens hun rei ...
Spiren ble da tent i meg, og jeg begynte for alvor å ri når jeg var på ferie hos noen slektninger i Danmark som driver rideskole og avl av spranghester.
Jeg var da 8 år, og har siden den tid ridd alt jeg har kommet over av hester, hatt hester på fôr, hatt hest som yrke, og vært innom alle ridegrener etter tur!

Maste på foreldrene mine i alle år om å få egen hest, men skjønte etterhvert at jeg ikke kom noen vei med det, da de alltid har ment det er et så stort ansvar, at jeg fikk vente til jeg greide å finansiere hestekjøpet selv! Og sånn ble det. Først da jeg blei 17 fikk jeg endelig kjøpt meg egen hest, og den har jeg fortsatt.. :)

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 03/02/2003 :  21:57:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid vært betatt av hester, og da jeg var 6 år begynte jeg å omgås hester på rideskolen. Da jeg var 8 år begynte jeg å ri fast, og siden det har hest vært 99% av livet mitt. Det hele begynte vel med at venninnen til søsteren min begynte å ri. Deretter begynte søsteren min å ri, også var det endelig min tur. Søsteren min sluttet med hester rett etter at jeg begynte, men jeg kommer nok aldri til å slutte helt med hest

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2003 :  11:06:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Medfødt galskap, er jeg redd! Har alltid vært interessert i hest...
Ble påkjørt da jeg var 4-5 fordi jeg løp over veien for å hilse på en hest på kjøretur... Mannen med hesten måtte faktisk la meg hilse på hesten før jeg fant meg i å bli kjørt hjem til en bestyrtet mamma som kjeftet storebroren min huden full fordi han ikke greide passe på meg... Fikk hjernerystelse, men galskapen ble ikke slått ut av meg...
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 04/02/2003 :  14:18:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Ble bokstavelig tatt bitt av basillen når jeg var to år gammel. Mamma tok meg med for å se på noen hester i en luftegård. Dette var første gang jeg så hester i levende live.

Det stod det er gammel stor dølamerr der, og jeg gikk rett bort til henne og da beit hun meg i hofta så den var gul og blå i lang tid etterpå. Da var det gjort - snakket ikke om annet en denne gamle mærra. Mamma fikk mange trilleturer med meg til stallen etter dette.

Etter det red jeg så ofte jeg fikk anledning, begynte på rideskole når jeg var ti, og har hatt mange forhester og egen hest underveis. Også jobbet litt på si med hester innimellom.

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 04/02/2003 :  17:42:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg fikk hest når jeg var fem år da begynte jeg å bli intressert i hester jeg fikk ett lite fjording føll og når jeg ble syv begynte jeg på rideskole for å lære mer og nå er hesten min snart åtte år Gå til toppen av siden

soraia

Skrevet - 04/02/2003 :  18:15:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg startet å ri på rideskole, og gikk over til å stelle to shetlandsponnier hos søskenbarnet mitt. Ble så kjent med ei jente som i dag er en av mine bestevenner, og vi trener nå tre travere hver. Gå til toppen av siden

Vesla

Skrevet - 04/02/2003 :  22:16:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har alltid vært glad i de utrolige dyrene, pga. tanta mi har opptil flere islands. og nå endelig har jeg fått min egen fjording!!!
Har gått litt på noen ridekurs og en rideleir...resten har jeg lært når jeg har jobbet rundt omkring hos mest travfolk!
Gå til toppen av siden

spider

» VIP

Skrevet - 06/02/2003 :  09:55:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ble bitt av heste basillen tidlig men begynte ikke med hester før jeg var 9 år. da ble jeg med ei veninne på stallen der jeg falt pladask for en liten dansk sportsponni.han var en nydelig liten ponni men han var veldig spesiell å det var ingen i skolen som ville ri han så det ble til at jeg fikk ri han!jeg humpa rundt på han i ca et år før jeg fikk lov av pappa å begynne på kurs. etter dette har jeg bare vært totalt forelsket og kommer altid til å være det! Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 07/02/2003 :  10:32:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg var på rema og handla da jeg var 11. så en lapp om en hest som trengte forrytter, og tok med et nr. hjem. hadde ridd på rideskole og sånn for, men det var da jeg begynte ordentlig.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.