hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesten klør som besatt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 hesten klør som besatt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  21:30:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding

Hesten klør og klør og klør, spesielt bak på rumpa/krysset..hun ble barbert der av dyrlegen for å sjkke om det var noe sopp eller noe, men alt så bra ut, blodprøver fine og vi finner ingenting som er feil, hun har tørr hud og det er alt vistnok..fått markkur som hun skal..
Får i tillegg 3 dl soya olje om dagen, og like vel klør man som en gal..

tips?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  23:28:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, man kan ikke si til en hest "Ikke klø!" - sånn som man kan si til folk som feks har fått myggstikk.
Hmm - og ikke mark eller lus?
Spør vet'en om du kan bruke Eurax på en hest - sånn kløstillende salve. Hvis det er OK, vil den jo virke bra på en barbert hest.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  15:04:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
kunne smøre på hydrocortison for å roe det ned
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  15:59:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Hesten min klør endel inneimellom.. Jeg kjøpte et middel som heter Dont Rub som virker utrolig bra på hesten miin... Kjøpte det på hesebutikken.. Men om din klør seg hver dag så er det kanskje litt dyrt i lengden også er det sikkert lurt og bli kvitt det en gang for alle!!!! Håååååper du finner ut av det!
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Kathriine

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  16:10:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKathriine  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKathriine  Svar med kopi av melding
Dont Rub brukte jeg på en hest som kjødde av seg hele halen, det fungerte kjempe bra, Aloe Vera fungerer også. =)
If U Are Looking After The Best Pony In The World. Give Up. He Is Mine! :;P: Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 04/01/2007 :  16:35:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Har veterinæren tatt prøver av huden og hårene i området som klør da?
Det ville jeg ha forlangt av min veterinær i såfall.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/01/2007 :  17:53:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
nei forsåvidt ikke,hun trodde det var fordi hun var så tørr i pelsen at det var derfor hun klødde..hun flasser i man,hale, rumpa og krysset, men klør ikke så gærent de andre stedene..
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 04/01/2007 :  23:45:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Regner med at veterinæren sjekket hesten for midd og for-allergi? Hesten til ei venninde har midd-allergi, så hu vasker ned boksen regelmessig, samt vanner høy/spon og lar han få et så støvfritt miljø som mulig.

Har du merket om han klør mer/mindre om du har på/av dekken, og har du forsøkt å skifte boks? Jeg hadde nemlig en hest som klødde som besatt, skiftet etterhvet boks og oppdaget at kløen avtok etter noen dager. Viste seg at det var noe i selve boksen han reagerte på.

Hvis hesten min klødde mye ville jeg inntil du finner årsaken til kløen gitt så mye utegang som mulig, unngå å bruke dekken, og holde innemiljøet så støvfritt som mulig.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 04/01/2007 :  23:56:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tenker for allergi med en gang. Har en hest som klør mye på sommer tid. Ikke sommer eksem, men det minner.
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/01/2007 :  00:07:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det virker som en del "diagnoser" ikke er blitt sjekket ut her.
Tok denne vet'en noen hud og hårprøver?
Det kan være alt fra allergi, eksem, midd, sopp, lus, markekløe mm.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 06/01/2007 :  19:17:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
nei hun tok ingen rpøver, og vi har byttet boks 3 ganger siden sept..vetrinæren skal innom en av dagene kan høre da..
Gå til toppen av siden

lorenz

Skrevet - 05/02/2007 :  17:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor får man kjøpt Dont rub da? Søkte på det på nettet, men fant det ikke. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 06/02/2007 :  00:49:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rundt nyttår bør jo de fleste hester få en markkur - og ja - det klør når marken protesterer og "må" ut.....

Blitt noe bedre?
Gå til toppen av siden

Tammelin

» VIP

Skrevet - 06/02/2007 :  14:26:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. prøv å få noen som driver med alternativ behandling til å se på hesten. Hvis du går inn på siden til Are Thoresen så ser du hvem som har tatt eksamen der, kan også gå inn på sunn hest. Har brukt mye alternativt på mine.Veldig bra å kombinere for en efiktiv behandling. Gå til toppen av siden

catzy_dicte

» VIP

Skrevet - 14/02/2007 :  16:17:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo:D

HEsten min klødde noe forferdelig i fjord sommer å ingen ting hjalp.. så begynte han å hoste.. han ble tatt til jarlsberg(veterinær senter) der fant dem ut at det var vanlig allergi.. da fikk jeg en salve av dyrlege som hjalp, men tuben var så LITEN! så fikk jeg tak i noe som heter BLUE HORS ANTI KLØ LINIMENT! som funker DRIT bra:D det er noe du burde prøve! min hest klør til han blør liksom, mens nå er det bra:P

weee.. hilsen catwalk og benedicte <3<3<3

Remember, amaterurs built the ark.Professionals built the Titanic!! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/02/2007 :  17:04:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
HAr du fått tilbakemelding om utøy som Lus og skabb?? Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.