hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Erfaring med salg av hest??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Erfaring med salg av hest??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Yrvinter

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  23:06:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig det er noe lignende inne fra før, men søkeren fungerer ikke her :(

Jeg skal selge hesten min nå, er det noe spesielt jeg bør huske på å se etter ved nye eier osv?? Håper på svar!

TORHILD

» VIP

Skrevet - 03/01/2007 :  00:18:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har satt inn mange annonser, og solgt hester, både for sjefen min og for venner.
Hva du skal se etter hos ny eier kommer jo alt an på hvilken type hest det er, alder, bruksområde, hvordan den er osv osv.
Sett inn annonsen med masse fakta-opplysninger om hesten, og så sorterer du ut svarene du får.

JEG kunne feks ikke solgt hesten min til turfolk, da hun er helt sprø på tur, mens andre kanskje ikke ville solgt hesten sin til folk som skulle ri mye på ridebane fordi bla bla bla. JEG hadde hoppet gallant over annonser hvor det stod om barfot, NH osv, men andre igjen søker etter slike annonser/hester.

Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  14:27:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg ville spurt om oppstalling, selskap, foringsrutiner og slike ting over telefon, samt hva hesten skal brukes til. På den måten får du et innblikk i hvordan hverdagen til hesten sannsynligvis vil bli. Du vil også kunne luke ut noen "drømmere" allerede her.
deretter ville jeg invitert vedkommende til å komme å prøve hesten. Selv om det er et føll, er dette mulig, fordi de kan håndteres fra bakken, og "kjennes" litt på, selv om de ikke kan ris. Hvis vedkommende unnskylder seg og vrir seg unna testrunden, er det kanskje ikke denne du vil selge hesten til. her vil du også få muligheten til å se denne nye personen sammen med hesten, hvordan den talker den, hvordan den behandler den. Jeg ville feks ikke solgt hvis vedkommende begynte å kjefte for småting, tydelig var redd eller generelt sett viste lite forståelse for hvordan hesten fungerte. Vil heller selge til noen som forstår hesten og tar hensyn til den men ikke er så flinke til å ri, enn til en verdensmester med harde hender og sinte bevegelser....
Jeg ville så langt det er mulig kun satt bort til noen som kunne ha hesten på prøve en periode før salget, deretter ville jeg kommet til dem på besøk, gjerne litt uanmeldt, for å se hvordan ting tok i vei før jeg overleverte hesten. en god kjøper ville bare syns at dette var greit, mens en med "ugler i mosen" ville blitt sur og følt seg tråkket på.
lykke til med hestesalget ditt!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  21:52:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Det viktigste for meg var å vite at hesten kom til et godt hjem med mye utegang og god behandling. samt at dem ikke måtte bo for langt unna slik at jeg kan komme på besøk. ville ha spurt kjøperne om hva de skulle ha brukt hesten til, og hva slags liv de kunne tilby hesten. Ville også ha invitert til prøveridning for å se om kjemien stemmer. Hadde kjøpere vært evt redd eller for hard med hesten, hadde jeg vurdert noen andre.

Men skal si jeg havnet midt oppi et dilemma om hvem hesten skulle gå til. To kandidater ver helt gaaale etter hesten. Det betydde at jeg måtte skuffe den ene parten. Det syns jeg var ille men veide jo begge opp mot hverandre. Kjente den ene parten fra før av, og det gjør jo heller ikke saken noe lettere. Huff....håper jeg slipper det samme igjen om jeg noen gang kommer til å selge hest.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2007 :  15:06:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har akkurat solgt hesten min... det jeg gjore var at de salte på gjore alt med hesten akkurat som de gjør hjemme hos seg og så om det var mensker jeg ville selge hesten min til... Hadde to stk som skulle komme og se på han og de første ble uaktuelle nesten fra starten av nr1 de mente at hesten min var halt noe verken jeg eller stall eier eller gamle eier kunne se, nr2 de mente han hadde vinter eksem nr3 og at han var stiv i hele kroppen!!! dette var da en 3åring ikke brukt hardt var i vokse periode osv og han var møkkete ja for han er en rulle hest og at de ikke børstet han ordentlig når de gjore det var ikke min skyll!!! de andre likte jeg fra starten de var rolige mot han lot han være seg selv presset han ikke til og gjøre ting han ikke kunne.. Hadde med seg egen vet slik at den kunne se over hesten.. Og da var han ikke halt hadde ikke vinter eksem og veterinæren sa at han var stiv i kroppen men det var ganske vanelig når de var i vokse periode.. så kjemi mellom deg og kjøper og kjøper og hest har mye og si
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.