hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor driver du med hest/ridning?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Hvorfor driver du med hest/ridning?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2003 :  16:26:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Bare lurte på: Hvorfor du/dere driver med hest? Hva er målet med ridningen deres?

Redigert av mix1 den 14/02/2003 20:19:10

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:29:50

Magette

Norway

Skrevet - 14/02/2003 :  16:37:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Jeg driver med hest fordi jeg liker det! Målet mitt med hest er å få gjøre noe jeg liker/setter pris på!
Hvilke klær jeg har eller hvilket merke det er på salen spiller ingen som helst rolle. Bare det passer!(er det nesten bare det som spiller noen rolle for eieren, vil jeg si at han/hun ikke tenker på hesten, men seg selv) "se på meg"! "Jeg er flott, jeg".... (ilinger.)
Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 14/02/2003 :  21:20:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg driver med hest...rett og slett fordi det er GØYT...det ersosialt og givende.. ingenting er som å imøtekomme glade vrinsk om morgenen når du kommer eller når du skal hente inn hestene fra beitet. dessuten er hester så mye bedre en mensker.. mensesker tenker på mote hvordan de slev og andre ser ut, mens hestene driter i det..de er fornøyd så lenge de har mat og godt stell. ,am lærer alltid noe nytt, så på den måten kjeder du deg aldri. du møter nye utfordringer hvær dag!!! hester er rett og slett noen helt fantastiske dyr!!!
målet mitt er å bli så god som mulig og kunne gjøre det beste for hesten... jeg vilegentlig bli "proff" om jeg kan si det sånn...har veldi lyst til og kunne leve av hest...men da må jeg bli ganske god..så jeg får se...
derfor driver JEG med hest iallefall....

Redigert av MaHi den 14/02/2003 21:23:42
Gå til toppen av siden

lm
» VIP

Skrevet - 15/02/2003 :  16:38:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Før drev jeg med hest fordi hele familien gjorde det, pluss at jeg bodde på et stutteri. Nå driver jeg med hest fordi JEG liker det, jeg synes det er kjempe spennende, gøy og utrolig sosialt! Så blir man aldri utlært, og da kan man jo rett og slett ikke bli lei.

Målet mitt nå er å få starta 1.20m med araber hoppa mi (og fullføre), få innridd en unghest jeg holder på med. Men får var målet mitt å bli proff, men jeg har funnet ut at jeg holder meg i de enklere klassene.
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 15/02/2003 :  20:27:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg driver med hest fordi jeg synes det er morsomt. ikke bare å ri, men jeg liker det andre arbeidet også. har funnet ut at det er ganske beroligendes å pusse hesten og sånn. måking er ikke kjedelig heller da. da får du tid til å tenke i hvert fall. målet mitt er å vinne en sprangkonkurranse, og å komme meg opp til 130-140 på stevner..

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  16:48:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg driver med hest fordi jeg elsker det:) Har ikke noe imot å stå å måke møkk, sette opp hinder, pusse hester, ri, pusse saltøy osv... Siden jeg liker dette blir det jo helt naturlig for meg å holde på med hester.

Målet mitt er å få meg en egen hest.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  18:18:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
jeg driver med hest fordi det er kjempe morro!
jeg har heller ikke noe i mot å stå tidlig opp, møkke, pusse utstyr ++ mange som ikke skjønner at jeg gidder men syns faktisk at det er morro.. hadde hesten min ett parr dager ett sted hvor alt ble gjort for megg (foring, møkking++) og syns faktisk at det ble litt kjedelig.. hvis du skal ha hest hører jobben med =)
målet mitt er vel og starte kanskje en meter i sprang og i hvertfall prøve på lc programm i dressur =) ikke høye mål men liker bedere og holde på for meg selv en å reise på stevner =)

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

elin
» VIP

Skrevet - 23/02/2003 :  19:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester gir livet mening Målet mitt er at hestene skal ha det så bra som overhodet mulig! Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 23/12/2006 :  00:01:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg driver med hest fordi det gjør meg glad. Jeg forsøkte faktisk å slutte med hest for noen år siden, pga livssituasjon, men etter 3 1/2 år uten, bare MÅTTE jeg finne en hest å stelle igjen. Og det var etter det at jeg blei HELT avhengig. Samboeren min sier til og med at hvis jeg ikke har hest, orker han ikke å bo sammen med meg lenger.
Hestene er mine motivatorer, mine psykologer, mine treningsapparater, mine VENNER, mine beste kritikere og ikke minst er det sammen med dem jeg føler meg som en hel person!

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 23/12/2006 :  10:19:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Driver med hest fordi jeg trives veldig godt med dyr, og fant hesten som det dyret jeg trives best med. Elsker å holde på med hest, ikke bare selve ridingen (ellers ville jeg vel ikke kjøpt en åring), men alt rundtom også :)
Holdt på med hester i ca 10 år, før jeg sluttet som 18-åring, men nå er jeg tilbake igjen etter 5 års pause, hvor jeg savnet hester stort. Tror nok jeg blir med hest mange år fremover nå ;)

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 29/12/2006 :  17:13:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Vet dette er en gammel tråd men.....siden den er oppe, får jeg vel svare.

Jeg driver med hest av flere grunner. Jeg ELSKER det, det er en givende lidenskap, og det er som terapi for meg. Om jeg kommer glad og fornøyd i stallen, blir jeg bare enda gladere av å være med hesten min. Kommer jeg lei meg eller sint i stallen, blir jeg alltid glad når hesten min kommer i mot meg og vil kose.

Det å være hesteeier er mer for meg enn bare en hobby og et stort ansvar. Hesten min er for meg: et barn, en god venn, et familiemedlem, en god terapaut, en del av meg som gjør meg komplett og en helt nydelig tilværelse jeg aldri kunne vært foruten. Og jeg elsker å ha det ansvaret.

Og en annen viktig grunn: Det jeg har som mål med å drive med hester er å suge til meg all kunskap og erfaring som bare er mulig med hester.
Jeg er ganske lærevillig og ydmyk når det gjelder å tilegne meg ny kunnskap. Hver eneste hest, og hvert eneste hestemenneske har alltid noe nytt å komme til meg med. Samtidig ønsker jeg å lære bort all den kunnskapen jeg har tilegnet meg til neste generasjons hesteeleskere. Syns det selv er gøy å kunne gi råd og veilidning og samtidig kunne dele og utveksle kunnskap og erfaringer.

På den måten blir jeg et bedre menneske. Kunne vel bare ønske at flere hestefolk kunne ha vært like ydmyke mot hverandre.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.