hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva driver dere med utenom hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva driver dere med utenom hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 09/02/2007 :  00:36:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Litt nysgjerrig på hva dere hestefolk her driver med når dere ikke er i stallen? Hva jobber dere med, eller hva studere du?

Jeg selv jobber i et opplevelsesfirma som driver med både motorsport, rafting og ski. Så på vinteren er jeg med å driver et lite skisenter og på sommeren jobber jeg som raftingguide, og også litt med gokart og rallybiler. Prøver å padle litt elvekajakk og Ducky. Snowboard og twintiptelemark er lidenskap.

Og resten av tida går med til bikkjer og hest. Ja, og litt til mannen min da

Jeg sender pinnen videre!

Redigert av - Nedre_Kjønås_Gård den 04/03/2007 15:37:07

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  00:54:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Tja.. Jeg jobber fulltid i en gullsmedbutikk og studerer også fulltid på BI i Oslo. Studerer markedsføring, og målet er å bli sivilmarkedsfører.

Og når man da i tillegg legger til en hest, så kan man trygt si at fritid har jeg ikke.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 09/02/2007 :  10:46:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobber i Boveiledertjenesten i Arendal kommune som vernepleier, ferdig på skole i 2004. jeg har også videreutd. i spesialpedagogikk, som jeg kommer til å få bruk for den dagen de hever lønna for miljøterapauter i skolen opp til samme nivå som lærere *drømme drømme*. Jeg har en langhåret Dachs som lyder navnet Teo (kennelnavn Sørils DG NVCH Møppet soff teodor) som jeg trener til både utstilling og blodspor (kanskje også jakt snart...). Og så har jeg jo denne hesten da, som jeg er hos så mye jeg kan. Vi stiller ikke på noe stevner, så vi bare daffer litt rundt - får litt undervisning av og til, nok til at interessen holdes ved like. Jeg har hus og samboer, som for tiden er en måned på jobb i singapor på en oljerigg, han jobber en mnd på og en av. Venner og slikt utenom stallmiljøet er vanskelig å få til. presser det inn litt innimellom og noen lørdagskvelder sånn her og der. men mye dårlig samvittighet for mine ikke-hestegale venner... har familien min laaaangt vekk, 2,5 timer med bil. dette er ganske dumt - ser nesten aldri niesa og nivøen min *snufs*, men skal hjem til hele gjengen og mamma og pappa i helgen - så GLEDER MEG! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  11:59:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Jeg jobber deltid i en hestebutikk i asker, ¨jobber ca 4 dager i uka pluss alt ekstra jeg får, ellers er jeg i stallen eller sover hehe
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  13:28:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Jeg jobber deltid som avløser/besøksvert og kusk på en besøksbondegård i Oslo. Jeg er eltså en skap-bonde som melker kuer, tar i mot nyfødte unger i fjøset, og tar seg av og yter service for gårdens besøkende. Ellers så er det å kjøre hest og vogn, og ta 20 kr pr person. Og ha fjøs-ansvar

Nå har jeg nylig fått ja til å ta en jobb som ridelærer på ponnikurs på en rideskole i Oslo som jeg kommer til å gjøre et par ganger i uka. Og hobbyer som jeg har utenom å drive med hest:
Jeg sitter ofte med stallgjengen og syr og broderer (vi ær ikke kjærringer...neida) og driver med husflid. Liker også å trene form av å jogge, eller rett og slett bare gå turer i skog og mark sammen med venninna mi med hesten hennes på slep.

Har gått gullsmed-linja, så jeg er også veldig glad i å lage smykker av gull, sølv og steiner. Skulle ønske at jeg kunne ha mitt eget verksted til det. Liker også å male, sitte på pc'n og drive med biler. Har ikke så mye peiling selv, men syns det er kjempegøy å lære seg sånne praktiske ting man kan fike selv i stedet for å sende bilen på verksted. Typen er kjempeflink på bilstereo og bilstereobygging, så bidrar jo en del der når noe trengs. For eksempel hvis noe skal måles opp (som en gullsmed er ganske god på), eller trekke om en basskasse. Eller å tegne.

Og ellers ta en fest en gang i blandt å drikke meg hemmningsløs dritings og våkne full dagen etterpå og spise potetgull og ta en kopp kaffe.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  15:55:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Jeg går på skole, også driver jeg med fotball og kjører scooter.
Også er jeg sammen med vennene mine
Har sikkert glemte masse nå

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 09/02/2007 :  16:52:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobber på hotell, mer eller mindre full stilling (litt sesongbetont) og utenom det og stall så prøver jeg å få tid til å være sammen med venner, ganske enkelt. Dra på besøk, gå på kino og slike ting. Såklart en fest iblant også! Og være sammen med samboeren min da, men nå er jeg jo så heldig at han har egen hest, så vi er jo sammen i stallen. Tidsbesparende!!

I tillegg så driver jeg og utdanner meg til hestemassør, så det blir jo enda litt "hesting" der i tillegg til bare min egen. Huff, blir endel hest, gitt.. Av og til tenker jeg at jeg ikke har noe liv utenom. Men, hest ER jo livet!!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Skrevet - 09/02/2007 :  16:53:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Jeg går siste året på sosionom-utdanningen. Er dagpendler og kjører 7 mil per vei.

I hverdagen er det dyrene som gjelder. Har 3 hester, 1 hund, 2 ildere og 2 papegøyer.

Er oppdretter av dalmatiner og reiser endel på utstillinger i sommerhalvåret. Jobber endel med arrangering av hundeutstillinger også (og det er mye jobb!).

Ellen Gå til toppen av siden

iris22

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  16:57:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jobber på nille jeg Så går det mye tid på å være sammen med dattra mi som nå er 2 år og skal læres litt av hvert
Litt her og litt der... Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  17:26:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Studerer film og fjernsynsvitenskap på høgskolen i Lillehammer. Jobber noen helger og ferier i kantina på Hafjell nå i vinter, og som barnehagevikar når jeg er hjemme i Stavanger. Ellers bare soser jeg rundt og gjør ingenting..

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  18:56:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Er evighetsstudent jeg, studerer medisin ved NTNU i Trondheim, har fortsatt 3 år igjen før jeg skal ut i turnus. Jobber noen nattevakter på St.Olavs innimellom (når kontoen begynner å bli tom), ellers så trener jeg endel ved NTNUI, og sitter i styret for ridegruppa ved NTNUI. Prøver å komme meg på ski innimellom (telemark), også har jeg begynt med havpadling (kjempegøy, mem blitt lite av det i vinter), liker veldig godt å gå på fjellturer (spes toppturer), og ellers være sammen med venner og kjæresten, resten av tida går til hestene og litt skolearbeid da.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  20:04:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Går på skole, og akkurat nå så har jeg hest på to steder en halvtime fra hverandre, så får ikke tid til så mye annet når de to er stelt og ridd for dagen.. Gleder meg til å få stallplass til to hester på samma stall.. hehe oxo er jeg med venner når jeg har tid, har helldigvis de fleste vennene mine på stallen:P
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 10/02/2007 :  00:37:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Jobber i dyrebutikk - ellers hatt diverse stalljobber med åra. Er 2 skift, har et, resten av tida går baare til hesten min
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 10/02/2007 00:37:42 Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 10/02/2007 :  00:44:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobber med IT, skikkelig kontor-rotte :)
Er jeg ikke i stallen så trener jeg i svømmehall (som blir mer og mer sjeldent), og er så klart med venner og familie.

vurderer litt å bli støttekontakt også.

Jeg kan jo og poengtere hva jeg IKKE gjør, det er å holde leiligheten ryddig

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 10/02/2007 :  01:10:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg jobber med IT, skikkelig kontor-rotte :)
Er jeg ikke i stallen så trener jeg i svømmehall (som blir mer og mer sjeldent), og er så klart med venner og familie.

vurderer litt å bli støttekontakt også.

Jeg kan jo og poengtere hva jeg IKKE gjør, det er å holde leiligheten ryddig

Opprinnelig postet av rusket

nei det kan man ikke forvente vel, jeg klarer ikke og holde rommet mitt i orden engang jeg

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 10/02/2007 :  08:47:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Jeg er omsorgsarbeider og jobber for tiden fast i en omsorgsbolig for eldre. Jeg er også utdannet turninstruktør, men har en pause fra treningen nå. Har ellers turnet siden jeg var 4 år.
Må jo si at hest tar mye av fritiden, men ellers så er jeg veeldig flink til å sitte på Hm da, hihi, jeg kjører også en del atv, og tar gjerne en fest i helgene!

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.