hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest angrep hund!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hest angrep hund!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 07/03/2007 :  21:12:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
I stallen har vi fått en ny forrytter, hun har alltid med seg to hunder, selv inn på beitet og de er løse.

Vi har prøvd og si fra at dette vil vi ikke ha, og fikk svaret at det sa de på andre stallen også, men jeg bry meg ikke om det!

Idag var nok engang hundene løse, og de ble med og hentet hesten denne dama skulle ri.

Sjefen i stallen skulle til og gå ut og si sin mening om dette men det slapp han.

For en av leder hestene skrittet bestemt mot hunden og tok tak i nakken på den før den sparket den.

Vet ikke hvordan det er med hunden, bare at den halter.
Jeg var nemlig ikke selv i stallen akkurat da det skjedde.

Eieren av hunden mener hesten er syk og gal i hodet.

Jeg mener det er sånn en hest egentlig bør reagere.

Iallefall i vill tilstand så passer jo en leder hest på flokken sin, og når flokken er truet av et rovdyr, da angriper til slutt leder hesten, om flukt ikke går.

Her gikk jo ikke flukt pga gjerdet og mye snø.

Synes eieren som er så uansvarlig fikk en sikkelig lærepenger, synd at hunden måtte lide for det.

Men det var eierens valg og ikke følge alle i stallen sitt råd om og ikke ta med hundene eller binde de et sted uten for rekkevidde av hestene.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/03/2007 :  00:07:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men jeg mener en hest skal ikke angripe en hund som går fredelig med sin eier da!!! Jeg har også alltid hunden min med inn på beitet om jeg skal hente hesten min, og den går og vimser litt hit og litt dit, men så lenge den ikke løper eller utgjør noen trussel mot hestene, så skal da ikke hestene angripe!!
Gå til toppen av siden

Polaris79

» VIP

Skrevet - 08/03/2007 :  01:12:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synd å si det, og trist at det gikk ut over hunden, men jeg synes dette var til pass for eieren. Hun burde respektert at stalleier og oppstallører ikke ønsker at hun har hundene løse på stallområdet.

Merete
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  01:40:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Merkelig historie, må som Torhild si at jeg synes det er både rart og noe uforståelig at en hest anfriper en hund som ikke gjør noe annet enn å gå ved siden av eieren?
At man ikke skal ha hunder løs er en annen sak, men denne var ho heller ikke aggressiv iom at hesten kunne "ta den", noe den IKKE hadde klart om hunden gikk til angrep...
Uansett trist for hunden da som er den totalt uskyldige part...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  08:34:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hei

Hesten er som sagt leder hest, og den hunden har gått og bjeffet og gjorde det sikkert da også.
Og da bare fikk den nok og satte den sikkelig på plass.

Men når man sier til eieren, ikke ta med deg hunden om du har den løs, den kan bli skadet av en av hestene.

Og da når man får svaret at de hadde krav om det i siste stallen hun sto på og men hun brydde seg ikke om det der heller, SÅ måtte det vel bare skje før eller siden?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  08:35:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men jeg mener en hest skal ikke angripe en hund som går fredelig med sin eier da!!! Jeg har også alltid hunden min med inn på beitet om jeg skal hente hesten min, og den går og vimser litt hit og litt dit, men så lenge den ikke løper eller utgjør noen trussel mot hestene, så skal da ikke hestene angripe!!

Opprinnelig postet av TORHILD

Hvor mange hester går det på ditt beite?
Jeg vet ikke jeg men kanskje det er andeledes hos oss, der det går 11 stk i flokk?

spoi

Skrevet - 08/03/2007 :  11:14:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trist for hunden... men det måtte nokk skje.... Teit at at eigeren til hunden ikke tar bedre ansvar for hunden sin!! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  14:34:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synd å si det, og trist at det gikk ut over hunden, men jeg synes dette var til pass for eieren. Hun burde respektert at stalleier og oppstallører ikke ønsker at hun har hundene løse på stallområdet.

Merete

Opprinnelig postet av Polaris79

Ja og hun ble advart også skulle sjefen si fra til henne da hun kom inn igjen med hesten hu skulle hente, men hesten sa klart i fra med en menge utropstegn hva han synes om det ja.

Så da forsvant behovet for og si noe egentlig!

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/03/2007 :  20:21:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg vet ikke jeg men kanskje det er andeledes hos oss, der det går 11 stk i flokk?

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Hos oss går det mellom 15 og 20, deriblant også hopper med føll, og flere flokk-ledere/utfordrere.

Men uansett så skal ikke hestene angripe! Si om noen hadde en 3-4 år gammel jentunge med seg inn på beitet da som løp rundt og hoiet litt. Er det normalt at en sjefs-hest biter seg fast i barnet også da, og så snur seg og sparker til det???

Om en hest er så agresiv bør den være på eget beite, hvor kun eieren har lov å gå inn, ikke på et beite med 11 andre hester, hvor mange mennesker er inn og ut hver dag!

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  20:29:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Hos oss går det mellom 15 og 20, deriblant også hopper med føll, og flere flokk-ledere/utfordrere.

Men uansett så skal ikke hestene angripe! Si om noen hadde en 3-4 år gammel jentunge med seg inn på beitet da som løp rundt og hoiet litt. Er det normalt at en sjefs-hest biter seg fast i barnet også da, og så snur seg og sparker til det???

Om en hest er så agresiv bør den være på eget beite, hvor kun eieren har lov å gå inn, ikke på et beite med 11 andre hester, hvor mange mennesker er inn og ut hver dag!

3-4 år gamle jenter har vel egentlig ikke noe alene på et hestebeite og gjøre, men tilbake til saken!

Hester er jo flukt dyr, og om et rovdyr kommer inn på hestens område og kan virke truende på flokken og det ikke er noe sted og flykte, så er jo neste løsning angrep.

Denne hesten angriper ikke oss, har aldri gjordt det iallefall og den er engstelig av seg, dvs at den heller går litt unna når folk kommer inn på beite enn og komme bort til oss.

Så jeg vil ikke si det er hesten som er problemet men eieren til hunden som selv etter alle advarsler lot hunden gå løs og inn på beite.

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  21:55:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Jeg syns eieren til hunden fikk som fortjent å håper hun lærte.. Er hunder løse i vår stall oxo selv om det er båndtvang.. Hesten mener ikke å angripe med vilje, den så nok på hunden som en trussel.. Min hest elsker hunder og gjør ikke hunder en verdens ting.. Forleden dag var jeg ute å red da det kom farende to sinte små hunder mot meg å Fox.. Fox som elsker hunder stakkar kjønnte ikke faren i de to beista som løp mot åss agresive som bare det.. Heller ikke lett å få meg unna dem da Fox ikke kunne galopere pga. skade =( Jeg ble fryktlig redd for at de skulle bite..
For en liten stund tilbake fikk to hunder seg løs fra en saånn bil greie i nærheten.. De kom desverre bort til gården vår å skambet de stakkars to esla på gården.. Eslene måtte sy nesten over hele kroppen og fikk store skader.. De lever heldigvis i dag, IKKE den ene hunden.. den ble avlivet, den andre hunden var valp og fikk derfor slippe å avlives.. begge var vakthunder, eieren fikk bot..

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  23:36:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg syns eieren til hunden fikk som fortjent å håper hun lærte.. Er hunder løse i vår stall oxo selv om det er båndtvang.. Hesten mener ikke å angripe med vilje, den så nok på hunden som en trussel.. Min hest elsker hunder og gjør ikke hunder en verdens ting.. Forleden dag var jeg ute å red da det kom farende to sinte små hunder mot meg å Fox.. Fox som elsker hunder stakkar kjønnte ikke faren i de to beista som løp mot åss agresive som bare det.. Heller ikke lett å få meg unna dem da Fox ikke kunne galopere pga. skade =( Jeg ble fryktlig redd for at de skulle bite..
For en liten stund tilbake fikk to hunder seg løs fra en saånn bil greie i nærheten.. De kom desverre bort til gården vår å skambet de stakkars to esla på gården.. Eslene måtte sy nesten over hele kroppen og fikk store skader.. De lever heldigvis i dag, IKKE den ene hunden.. den ble avlivet, den andre hunden var valp og fikk derfor slippe å avlives.. begge var vakthunder, eieren fikk bot..

Opprinnelig postet av felt tre ganger så gøy

Selv om det sies at hund og hest hører sammen så gjør det ikke det!

Når var sist et rovdyr og "maten" dems levde i harmoni?

Skulle likt og sett en Ulv og Sau som var beste venner

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/03/2007 :  00:32:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen sa at eksempelet om den 3 år gamle jentungen skulle være alene på beitet, men sammen med sin mor, som skulle ta inn sin hest. For man kan ikke la datteren stå utenfor beitet å vente, for 3-åringer har faktisk kjappe ben, og mye kan skje på kort tid. Hva om hesten ser på denne ungen som en trussel og angriper?

Vi har over 40 hester på stallen. 2 av disse sparker etter hunder, og de samme to sparker også etter barn... Flere unger, både på 3 og 13 har blitt sparket av de. Er det akseptabelt?

Og ang rovdyr og mat... Mennesker var jo også en trussel for hestene, de såg på oss som et rovdyr. Men skal de få lov å angripe oss fordet? Jeg ble engang angrepet av en hest når jeg skulle ta ut den ene hoppa i flokken hans, og gikk rett i bakken. Er det akseptabelt???
Hunden min ligger oppi høyet til hesten min, og den napper høy rundt han. Ingen rovdyr-frykt der i gården. Og kattene mine elsker å kose inntil hunden min, der skal det jo også være jakt-tendenser...

Så til mitt poeng; når så mange hester går sammen må de være greie mot hverandre, og mot store og små personer som kommer for å hente de. Er det agressive hester i flokken, må disse skilles fra, eller så må folk som skal ha kontakt med flokken få klar beskjed om at den eller den hesten kan angripe...

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  01:37:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Amen Torhild!
Det er faktisk forskjell på forsvar og angrep både hos hund og hest...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  08:49:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Vel ingen hester på stallen hit til har angrepet noe menneske og vi har faktisk noen små som går rundt, Mitt tante barn er en godt eksempel han er 4 år og han vandrer inn på beitet sammen med oss og han forer med gulerøtter og ingen av hestene bry seg om han, selv om han har et lyd nivå som noen ganger bør dempes.

Men synes bare det var fint at hesten sa fra!!
De i stallen hadde tenkt og si hallo nå er det nok med og la disse hestene vimse rundt hestebeina pga sikkerheten, men Hesten sa jo fra så hun forhåpentligvis forstår!

Og vi trenger ikke og skille han fra resten av flokken føler jeg, for han er en veldig hygglig og artig hest mot de fleste mennesker, han er litt sky for menn og folk som lager veldig mye bevegelser og lyd når de skal hente han.

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  16:20:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hesten min har også godt til angrepet på hund før. Hunden gjorde ikke hesten noe, men hesten angrep allikevell. Hun hoppet mot den med frambena. Hunden ble ikke truffet da.
Så jeg synes ikke det er så rart at hesten angrep jeg...

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.