hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bare et spørsmål.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Bare et spørsmål.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

GilbertGrape

» VIP

Skrevet - 08/03/2007 :  00:34:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har tenkt lenge på å få meg hest. Er 14 år, har ridd i ca 8 år. Har ridd på alt fra frekk liten shettis til stor sterk kaldblodstraverhingst til dressurhest. Har hatt shettis på halvfor.
Men så er det jo det store spørsmålet.
Sånn ca hvor mye koster det i mnd for fôr, flis, vaksine osv pr mnd ca?
Det er det som er det største spørsmålet. Jeg har god tid til hest. For øyeblikket steller jeg en kaldblodsvallak som går trav.
Har vel tenkt meg en kaldblods/døl ridehest på rundt 10 år ca.
Hvis noen kunne svart og hjelpet meg ville jeg blitt glad

rusket

Skrevet - 08/03/2007 :  06:19:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye det koster å holde en hest varierer veldig hvor du har hesten oppstallet, hvor mye du må gjøre selv, hvor mye fasiliteter stallen har osv osv.
Oppstalling på ridesenter kan fort koste opp til 4000 kr i mnd, litt lokasjons avhengig. Andre leier kanskje ut privat til halve prisen, men uten noe som helst av fasiliteter. Trenger du tilgang til ridebane og ridehall kan dessverre prisen bli ganske stiv :/

Jeg anbefaler deg å spørre litt rundt i nærmiljøet ditt hva de tar for stall-leie, og hva det inkluderer.
Det du må regne med av faste utgifter er:
stall-leie
høy
kraftfor
flis
smed (hver 6 - 8 uke, litt individuellt)

Veterinær må komme 1-2 ganger i året for å raspe tenner og vaksinere (1 gang i året)

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  09:34:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
I tilegg må du regne med uforutsette dyrlegeregninger. Og det kan være lurt å ha forsikring. Markur må hesten ha, og det kan jo være du må kjøpe nytt utstyr.
Hege Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/03/2007 :  10:19:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff ja, uforutsette veterinærutgifter kan man alltid regne med å få, og de regningene er dessverre ikke små. Forsikring er et absolutt must, man vet aldri når uhellet er ute. Første hesten min måtte operere, og fikk en regning fra Bjerke på 15 000 kr eller noe. Heldigvis dekket forsikringen mye av det! Forsikring trenger ikke være så dyrt, spørs verdi på hesten og hva du skal bruke den til. Jeg har "bare" en billig turhest, så jeg har ikke behov for å forsikre dyre dommer. Du får en grei forsikring til en tusenlapp i året.

Markkur er ikke store utgiften, gies 3 ganger i året og koster ikke all verden :)

Utstyr er som Hege sier også viktig, særlig kan tilpasset sal koste mye, men kasnkje det følger med utstyr til hesten du har tenkt å kjøpe? Får du hjelp av foreldrene dine til å holde hesten?

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

GilbertGrape

» VIP

Skrevet - 10/03/2007 :  16:25:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke sett på noen spesiell hest. Har ganske mye utstyr fra før. det eneste jeg trenger å kjøpe er jo sal. Har hodelag, dekken osv. Foreldrene mine hjelper meg med å holde hesten.

Takk for hjelen ;D
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.