hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestekjøp i Danmark
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Hestekjøp i Danmark
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

EmblaE

Skrevet - 27/02/2007 :  17:58:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaring fra å kjøpe hest i Danmark (for så vidt i Sverige og) her? Tenker på hvor dere kjøpte, hvordan dere fant fram til annonsen, transport og toll (osv?). Driver å leker litt med tanken, men har null erfaring fra kjøp i "det store utland"..

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 27/02/2007 :  18:57:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Jeg har kjøpt frieserhingsten min fra dk. Og det var en god erfaring for min del. Per Odberg fraktet hesten til Norge, han kjører turer gjennim dk flere ganger i uken og har en stor flott hestebil. Jeg ble kjente med hun jeg kjøpte hesten av her på hestemarked faktisk, og vi har mailet mye frem og tilbake, gjør det ennå. Jeg var også nede og hilste på min kommende drøm. Det er 5000 kr i kjøttavgift og 25% toll av kjøpsprisen. _Var det noe mer du lurte på er det bare å spørre......
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/02/2007 :  20:35:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
25% MOMS av kjøpsprisen ;) tollen er de 5000 pluss moms.. og moms av frakten. og vet. attest.. skal med for eksporterklæring. (må ikke være mer en 2 dager gammel før avreise) Gå til toppen av siden

EmblaE

Skrevet - 02/03/2007 :  11:06:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok takker :)

veterinærattest (yngre enn to dager)
transport (sjekk med Odberg)
toll = 25% av kjøpssum, + moms av hest og toll (finn kjøper som skriver en null for lite i kjøpssum ;) )

takker :D

Hvordan gikk det med hesten i transporten da?
Gå til toppen av siden

EmblaE

Skrevet - 02/03/2007 :  11:10:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du noe tlf. nummer eller mail-adresse til Per Odberg forresten? Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 02/03/2007 :  20:53:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Gikk helt supert for min del...
nummeret er 90960155

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

azeem

Skrevet - 09/03/2007 :  01:41:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som har erfaring fra å kjøpe hest i Danmark (for så vidt i Sverige og) her? Tenker på hvor dere kjøpte, hvordan dere fant fram til annonsen, transport og toll (osv?). Driver å leker litt med tanken, men har null erfaring fra kjøp i "det store utland"..

Opprinnelig postet av EmblaE

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.